Care sunt costurile pe care o agentie SEO le percepe? (P)

news

In momentul in care un antreprenor apeleaza pentru prima data la o agentie SEO, unul dintre primele lucruri care il intereseaza este bugetul pe care trebuie sa il aloce acestui serviciu. Intr-adevar, exista agentii din provincie care iti vor promite rezultate spectaculoase pentru doar 100 de Euro. Insa, s-ar putea sa fii surprins ca o agentie de top nu iti poate garanta primele pozitii in Google nici pentru 1.000 de Euro pe luna.

Intr-adevar, diferenta de bani este de 10 ori mai mare, insa si serviciile pe care agentiile SEO ti le pot oferi difera din punct de vedere calitativ si cantitativ, de la caz la caz. In principal, atunci cand inchei un contract cu o agentie SEO, urmeaza sa platesti pentru timpul si expertiza care ti se vor acorda. In orice caz, procesul de optimizare propriu-zis nu va fi niciodata de calitate in cazul in care specialistul la care ai apelat nu a inteles business-ul tau si nu si-a concentrat activitatea in directia potrivita.

In general, o agentie SEO profesionista iti va propune anumite costuri in functie de:

1. Obiectivele tale

Obiectivele pe care ti le trasezi sunt direct proportionale cu pretul pe care o agentie SEO ti-l va propune. Un exemplu concludent ar fi un magazin online care comercializeaza sute, poate chiar mii de produse. Daca doresti sa nu te concentrezi decat pe cateva dintre acestea, este mai mult decat evident ca vei plati mai putin decat daca dorinta ta ar fi sa optimizezi intreg site-ul si sa promovezi toate produsele.

2. Domeniul de activitate

Exista anumite domenii de activitate unde competitia este foarte acerba si, prin urmare, este necesar ca agentia SEO sa aloce mai mult timp pentru ca business-ul tau sa poata ajunge in primele pozitii in Google. De aceea, si costurile vor fi semnificativ mai mari decat in cazul in care domeniul tau de activitate este unul nou sau mai putin competitiv.

3. Piata

Piata pe care iti desfasori activitatea este un indice foarte relevant in activitatea unei agentii SEO si, totodata, preturile difera in functie de marimea acesteia si nivelul competitiei. De exemplu, optimizarea site-ului unei afaceri din Buzau va fi mult mai facila decat a site-ului unei afaceri din Bucuresti sau la nivel international, asadar si costurile vor fi mai scazute.

4. Competitorii

Este posibil ca piata pe care vrei sa te afirmi sa fie dominata de concurenti puternici, care beneficiaza de multi ani de servicii de optimizare SEO si deja ocupa pozitii foarte bune in Google. De aceea, va trebui sa investesti mai multi bani pentru a le surclasa, mai ales daca este pentru prima oara cand colaborezi cu o agentie SEO.

People working as a team

Agentiile specializate in servicii SEO ofera posibilitatea efectuarii platii in mai multe moduri:

1. Plata lunara

In general, majoritatea agentiilor SEO prefera aceasta metoda de plata prin prisma faptului ca este cea mai buna modalitate prin care se poate cuantifica volumul de munca acordat unei anumite afaceri. In plus, trebuie sa avem in vedere ca rezultatele unei optimizari SEO se vad dupa cateva luni de la inceperea activitatii si, prin urmare, majoritatea specialistilor prefera sa li se ofere lunar suma de bani stabilita prin contract.

2. Plata pe proiect

Plata pe proiect este potrivita pentru antreprenorii care au nevoie de serviciile unei agentii SEO doar pentru un anumit proiect, ca de exemplu o afacere sezoniera. Sa ne imaginam ca detii un restaurant pe litoral si, prin urmare, ai nevoie de promovare doar pentru 4-5 luni pe an, cat dureaza sezonul estival. In consecinta, cea mai buna modalitate de plata va fi cea pe proiect, pe o suma fixa si cu obiective concrete.

3. Plata pentru fiecare serviciu SEO in parte

Exista agentii SEO care iti vor propune o plata diferentiata in functie de fiecare serviciu in parte. De exemplu, iti vor oferi un anumit pret pentru un audit SEO, alt pret pentru optimizarea on-page si asa mai departe. Pe termen scurt poate fi o modalitate de plata potrivita, insa nu pierde din vedere ca optimizarea SEO ofera cel mai bun ROI (return of investment) pe o perioada mai indelungata.

4. Plata pe ora

Plata pe ora este utilizata, de obicei, pentru serviciile de consultanta SEO, pe o problema punctuala. De exemplu, un antreprenor lucreaza deja cu o agentie SEO, insa doreste sa ceara si o a doua opinie asupra unor anumite aspecte.

„Serviciile SEO reprezinta o activitate de lunga durata, ale carei efecte incep sa se vada abia dupa 3-6 luni. Daca iti doresti cu adevarat rezultate notabile si de durata, fii pregatit sa investesti in servicii SEO cel putin 6 luni. Motivul pentru care serviciile SEO sunt costisitoare este faptul ca, odata cu aparitia primelor rezultate, ROI-ul este mult mai mare decat in cazul oricarui alt instrument de marketing online. Cat despre serviciile SEO ieftine, fereste-te cat poti de ele: SEO ieftin inseamna bani aruncati”, sustine Ovidiu Joita, CEO iAgency.

Urmareste-ne si pe:

Mai mult despre:

Comentarii: