„Interzicerea automobilelor diesel in orase va avea consecinte negative”, avertizeaza un inalt oficial de la Bruxelles

news

Interzicerea automobilelor diesel in orasele europene ar putea afecta capacitatea producatorilor auto de a investi in vehicule cu emisii zero, este avertismentul Comisiei Europene transmis ministrilor transporturilor din blocul comunitar, transmite Reuters, preluata de Agerpres.

Intr-o scrisoare analizata de Reuters, Elzbieta Bienkowska, comisarul european pentru piata interna, industrie, antreprenoriat si IMM, afirma ca nu vor exista beneficii in cazul prabusirii pietei automobilelor diesel, iar pe termen scurt autoritatile ar trebui sa se concentreze pe fortarea producatorilor auto sa reduca emisiile periculoase de oxid de azot la limita acceptata de reglementarile UE.

„Desi sunt convinsa ca ar trebui sa ne indreptam rapid spre vehicule cu emisii zero in Europa, autoritatile si industria auto nu pot fi interesate de un colaps rapid al pietei europene a automobilelor diesel, ca rezultat al interzicerii acestor vehicule pe plan local”, a explicat Bienkowska. „Doar ar priva industria de fondurile necesare pentru a investi in vehicule cu emisii zero”, avertizeaza oficialul european.

Principalii producatori auto din Germania au facut investitii semnificative in tehnologia diesel, dar de la izbucnirea scandalului emisiilor de la Volkswagen — in 2015 — temerile privind poluarea vehiculelor a dus la verificari amanuntite in industria auto, in special a nivelului de oxid de azot, care provoaca boli respiratorii si afecteaza mediul.

Bienkowska le-a spus ministrilor Transporturilor ca este ingrijorata in legatura cu recentele incalcari ale reglementarilor privind emisiile de la Audi si Porsche. Gigantii auto din Germania au intrat in atentia Comisiei Europene, care ii banuieste de practici necinstite fata de concurenta. Reactia oficialilor europeni vine dupa dezvaluirile facute de publicatia Der Spiegel. Potrivit jurnalistilor, companiile Volkswagen, Porsche, BMW, Audi si Daimler sunt suspectate ca au creat un cartel, ca sa poata manipula pretul diverselor componente si sisteme auto, inclusiv cel care controleaza emisiile de gaze. Mai mult, conform presei germane, astfel de practici ar functiona in Germania inca din anii `90, in randul marilor producatori auto. Companiile care incalca reglementarile Uniunii Europene pot primi o amenda de pana la 10% din cifra lor de afaceri.

Comisarul european Elzbieta Bienkowska solicita ca toate masinile cu emisii excesiv de ridicate de oxid de azot sa fie scoase de pe drumurile europene, dar sustine ca producatorii auto ar trebui sa actioneze in mod voluntar.

Munchen-ul, orasul care gazduieste cartierul general al producatorului auto BMW, a devenit ultimul oras din Germania care analizeaza posibilitatea interzicerii circulatiei anumitor automobile cu motoare diesel, din cauza cresterii emisiilor poluante.

„Oricat de mult as dori sa evit o astfel de interdictie, cred ca este putin probabil sa nu existe interdictii in viitor”, a declarat luna trecuta primarul din Munchen, Dieter Reiter. Intrebat despre cele mai recente date referitoare la emisiile de oxid de azot care ar depasi normele europene, Dieter Reiter a raspuns: „rezultatele sunt socante, nimeni nu se astepta la acest lucru”.

In schimb, un purtator de cuvant de la BMW, companie care produce o gama larga de autovehicule incepand de la modelul electric i3 si pana la SUV-uri cu motoare pe benzina si motorina, a apreciat ca incurajarea utilizarii vehiculelor electrice este o modalitate mai buna pentru a imbunatati calitatea aerului decat interzicerea automobilelor diesel.

La randul sau, un purtator de cuvant de la Ministerul german al Transporturilor a declarat ca guvernul federal de la Berlin se opune si el posibilitatii ca o serie de orase si state sa interzica automobilele diesel. „Interzicerea circulatiei este o abordare politica gresita”, a apreciat purtatorul de cuvant.

Cu toate acestea, orasul Stuttgart, sediul Mercedes-Benz si Porsche, se pregateste deja sa interzica, incepand de anul viitor, circulatia anumitor vehicule diesel care nu indeplinesc ultimele norme de poluare.

Avand in vedere consumul mai redus de combustibil al autovehiculelor diesel in comparatie cu cele pe baza de benzina, cei trei mari producatori auto germani au investit semnificativ in tehnologia diesel. In consecinta, daca in SUA tehnologia diesel este doar o piata de nisa, in Germania aproximativ jumatate din noile autoturisme vandute in Germania erau propulsate de motoare diesel inainte de izbucnirea scandalului de la Volkswagen, care a dus la scaderea cotei de piata a automobilelor diesel la 40%.

Perspectiva unor interdictii care sa vizeze automobilele diesel va afecta si piata automobilelor rulate, ceea ce pe cale de consecinta va afecta diviziile de leasing si finantare ale producatorilor auto.

Iti place aktual24.ro? Urmareste fluxul de stiri aktual24.ro si pe Facebook

O noua experienta cu AK-24. Descarca aplicatia Aktual24 din App Store pentru iPhone si din Google Play pentru Android.

Urmareste-ne si pe:

Mai mult despre: , ,

Comentarii: