Minciunile grosolane ale unui ministru din Cabinetul Grindeanu au fost scoase la iveala: „Afirmatii nerealiste, nepriceputi pusi sa se ocupe de proiecte, blocaje generale”

politica

Deputatul USR Catalin Drula, fost secretar de stat in Ministerul Transporturilor in timpul Guvernului Ciolos, a declarat, vineri, ca din cei 95 de kilometri de autostrada pe care actuala guvernare ii vede realizati pana la finele lui 2017, in cel mai bun caz se vor face 45 de kilometri, din care 15 au fost deja inaugurati anul acesta, majoritatea lucrarilor fiind realizate in timpul si sub supravegherea fostei guvernari.

Catalin Drula spune ca vestile despre infrastructura rutiera din Timis sunt, in opinia lui, foarte proaste. Astfel, deputatul de Timis da ca imposibila previziunea Guvernului Grindeanu de a realiza 90 de kilometri de autostrada.

„Anul 2017 va fi ratat pentru autostrazi pentru ca ministrul Cuc si directorul Ionita nu s-au ocupat de rezolvarea blocajelor. Anticipam asta acum 2 luni cand le ceream sa rezolve autorizatiile, avizele si exproprierile necesare.

L-am vazut pe dl. Cuc mai mult la televizor si prin poze de PR pe santiere. Duminica declara ca va inaugura 90km de autostrada anul acesta. De fapt, nu vor fi nici jumatate (si pe aceia i-a gasit aproape gata cand a venit la minister).

Anul acesta nu vor fi inaugurati 90km de autostrada asa cum afirma domnul Cuc, ci 44km. Mai precis, 15km pe lotul 2 din Lugoj-Deva deja deschisi in februarie (pe care i-a gasit gata dl. Cuc cand a venit) si 29km din Sebes-Turda (lot 3 si 4) care erau aproape trei sferturi gata deja la inceptul anului.

In rest, nimic.

Ar fi putut fi gata si Lugoj-Deva lot 3, dar domnul ministru n-a rezolvat problema descarcarii de la Holdea (sta hotararea de guvern de expropriere pe circuitul de avizare de 5 luni) si nici autorizatia de construire pentru zonele suplimentar expropriate, deci s-a pierdut oportunitatea pentru anul acesta.

Cat despre Lugoj-Deva lot 4 pe care dl. Cuc il anunta pentru sfarsitul anului acesta, deja intra in categoria „baliverne de la minister” – tehnologic vorbind la sfarsitul lui 2018 ar fi cel mai curand cand ar putea fi finalizat.

La autostrada Bucuresti-Ploiesti (intrarea in Bucuresti) tot nu a scos autorizatie de construire pe sectorul din Voluntari si n-a rezolvat problema de la Balta Saulei. Deci ne luam gandul de la 2017.

As putea continua:
– Sebes-Turda lot 1: nu sunt rezolvate capetele, nu exista autorizatie de construire (cei 3km de la Alba-Iulia Nord si nodul Sebes)
– Cimpia Turzii-Tg. Mures: nu a rezolvat acordul de mediu, deci nu se poate lucra decat pe niste bucatele – licitatia pentru lotul de langa Tg. Mures e blocata
– autostrada Transilvania, viaductul de la Gilau peste Somes, fara de care lotul Gilau-Nadaselu va fi muzeu: de luni de zile sunt in evaluare ofertele pentru constructie si nu se intrevede sfarsitul
– Nadaselu-Mihaiesti: blocat
– Suplacu de Barcau-Bors: blocat, nu s-a mai relicitat
– tunelul Meses: blocat
UPDATE2: si tunelele de pe Lugoj-Deva lot 2 sunt blocate. Nu a fost receptionat proiectul tehnic astfel incat sa fie scoase la licitatie. Asta inseamna ca suntem in continuare la 4-5 ani de finalizarea Sibiu-Nadlac care va avea ani de zile o intrerupere de vreo 15km.

Poate cel mai trist, proiectul autostrazii Sibiu-Pitesti cel mai asteptat de romani. Nicio sansa sa fie gata studiul de fezabilitate – nici macar nu s-au inceput forajele pe sectiunea cu adevarat grea dintre Boita si Racovita (loturile 2 si 3). Nu se spune adevarul – contractul este blocat in aceasta privinta. Acolo e de munca un an-un an si jumatate la studiu si costurile sunt de multe milioane de euro. Slabe sanse sa se mai faca in contractul actual si stie toata lumea asta, dar se sta pe loc. Deci pierdem si 2017 si 2018…

UPDATE: si Tg. Mures-Iasi este blocat. Studiul de fezabilitate pentru Tg. Mures-Ditrau (primii 100km) desi are contract semnat, este suspendat si nu a inceput inca. Pentru ceilalti 200km Ditrau-Tg. Neamt-Iasi-Ungheni trebuie facut proiectul si este blocata lansarea licitatiei pentru contractarea unui prestator. Am cerut lamuriri pe aceasta tema printr-o scrisoare adresata saptamana trecuta ministerului.

Colac peste pupaza, asa cum am mai explicat, si acolo unde n-ar avea de facut decat sa lase lucrurile sa progreseze, ministrul intervine si deraiaza un proiect: Pitesti-Craiova. A blocat proiectarea tehnica pentru autostrada si vrea sa faca drum expres pe un studiu sumar din 2007.

Imi pare rau sa aduc atatea vesti proaste, dar asta este realitatea din infrastructura, e bine sa o stim: afirmatii nerealiste, nepriceputi pusi sa se ocupe de proiecte, blocaje generale”, scrie Drula pe pagina sa de Facebook.

Iti place aktual24.ro? Urmareste fluxul de stiri aktual24.ro si pe Facebook

O noua experienta cu AK-24. Descarca aplicatia Aktual24 din App Store pentru iPhone si din Google Play pentru Android.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: