Noul ministru al Transporturilor, dat afara de Ciolos pentru ca era prost gramada: „Inventase o noua politica antiterorism si anti-violatori de japoneze”

news

Cristian Ghinea, fost ministru in Guvernul Ciolos, relateaza cum un fost secretar de stat de la Transporturi, Razvan Cuc, a creat haos la aeroportul Otopeni incercand sa rezolve problema taxiurilor. „E atat de genial omul nostru incat astazi va deveni ministrul Transporturilor”, mentioneaza Ghinea.

Ghinea a relatat pe Facebook ce s-a intamplat de fapt la inceputul acestui an cand cei sositi la Otopeni se confruntau cu scene din Africa in incercarea de a gasi un taxi. In spatele acelui haos a stat viitorul ministru al Trannsporturilor, Razvan Cuc.

„Mai tineti minte asta primavara cand nu se gaseau taxiuri la aeroport? V-ati enervat? Imaginati-va cum era sa iti pese de problema asta, sa lucrezi la guvern si sa fii dus de nas de oamenii din ministere. Pina la urma am aflat ca in spatele problemei era un geniu neinteles. Omul tocmai inventase o noua politica antiterorism si anti-violatori de japoneze: niste dosare de completat si un portbagaj mai mare. E atat de genial omul nostru incat astazi va deveni ministrul Transporturilor. Am scris pentru Adevarul cateva frinturi de memorii, cu documente si emailuri din epoca. Bucurati-va! in Romania valoarea este recunoscuta”, a scris Ghinea.

Iata documentele publicate de Ghinea in Adevarul:

„Cazul domnului Cuc era insa cu totul special. In esenta, dl Cuc zicea ca au descoperit doua ordonante din 2001 si 2003 care cer ca taximetristii sa fie autorizati si de politia de frontiera si sa aiba portbagaje de 500 de litri. Evident, taximetristii au zis pas, oricum nu aveau portbagajul asa incapator si nu aveau chef de noi dosare. Dar de ce se apucase ministerul acum brusc sa aplice doua ordonante care zaceau de 12 si 14 ani neaplicate?

Pentru ca sa nu patim atentate teroriste si sa nu mai patim cum a fost cu japoneza omorata de un taximetrist acum 4 ani, zice dl Cuc. Logic, nu? Reproduc mai jos aceasta opera de logica de public policy PSD. Este geniala in felul sau. Repet: ne intorsesem in timp cu taxiurile la aeroport, era haos si scandal pentru ca Ministerul Transporturilor isi adusese aminte de doua articole din doua ordonante pe care nu le aplicase niciodata.

Intrebare: dl Cuc a vrut sa enerveze lumea pe tehnocrati? Adica a fost o conspiratie sau a fost prostie? A fost mafia de la Otopeni care pierduse rentele din jecmaneala strainilor? Sau a fost doar prostie? Atunci m-am gandit ca e prostie. Acum ma gandesc ca nu. Va rog aveti putina rabdare cu limba de lemn a domnului Cuc, urmeaza apoi niste replici interesante.

Informare trimisa de pe emailul de serviciu al domnului Razvan Cuc (secretar de stat, Transporturi) la 12 aprilie 2016, ora 19.51. Catre: prim-ministru, subsemnatul, ministrul Dan Costescu si alti cinci demnitari. (reprodus ca atare, inclusiv greseli)

„Activitatea de transport persoane in regim de taxi la si de la CNAB/AIHC Fundamentarea masurilor de acces implementate la data de 01.04.2016 Masura privind accesul autoturismelor taxi pe baza permiselor de acces auto taxi a fost generata de urmatoarele considerente:

1. Dispozitiile Art. 45 (1) din OUG 105/2001 care mentioneaza ca in perimetrul punctului de trecere a frontierei orice activitate se poate desfasura numai dupa obtinerea avizului Politiei de Frontiera (Ministerul Afacerilor Interne). Mentionam ca lipsa acestui aviz constituie fapta de natura contraventionala conform aceluiasi act normativ.

2. Dispozitiile Art. 24 1 din Legea 38/2003 care prevede ca in locul de asteptare au acces numai taxiurile care detin autorizatii taxi emise de autoritatile de autorizare din municipiul Bucuresti si judetul Ilfov si au volumul spatiului destinat pentru transportul bagajelor de cel putin 500 de litri.

3. Necesitatea protectiei terminalelor de pasageri din considerente de securitate a aviatiei civile (Lista actelor de interventie ilicita precedente demonstreaza ca zonele publice ale aeroporturilor au fost tinte predilecte ale unor atacuri teroriste. Totodata, atacurile teroriste produse in zonele publice ale aeroporturilor cum ar fi Atacul terorist de la Aeroportul International Glasgow – 30 iunie 2007, Atentatul de la Aeroportul International Domodedovo (Moskova) din 2011, Aeroportul International Bruxelles – ZAVENTEM, 22 martie 2016 au intarit convingerea ca zonele publice ale aeroporturilor continua sa ramana tinte atractive ale terorismului).

Ca urmare a cazului studentei japoneze de 20 de ani care a fost violata si ucisa in data de 15 august 2012, dupa ce a fost acostata in zona Sosiri Internationale pe AIHCB de un taximetrist recidivist, a fost constituit un grup de lucru format din reprezentanti ai Serviciului Roman de Informatii, Politiei de Frontiera, Politiei Transporturi, Politiei Rutiere, Jandarmeriei Romane, Directiei Management Operational – MAI, Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti (CNAB) si ai Directiei Securitate Aeronautica din cadrul Ministerului Transporturilor, in cadrul caruia s-a stabilit ca procedura aeroportuara de acces a persoanelor fizice autorizate ce desfasoara activitati de taximetrie/ companiilor de taximetrie sa fie amendata in sensul introducerii unui aviz din partea Politiei Transporturi si/sau Politiei de Frontiera in procesul de evaluare a dosarelor depuse de persoanele/companiile ce desfasoara activitati de taximetrie la nivelul AIHCB.

Prin urmare, a fost elaborata procedura de autorizare a accesului taxiurilor la Terminalul Sosiri, proximitatea aeroportului si in locurile de asteptare special instituite care prevede necesitatea detinerii unei legitimatii de acces emisa pe numele soferului si a unui permis de acces aferent autoturismului in baza urmatoarelor documente:

A. Pentru legitimatia de acces pe numele soferului:

a) Solicitare scrisa si cerere de acordare a legitimatiilor pentru persoane (taximetristi) (formular tipizat);

b) Copie act de identitate;

c) Poza tip pasaport (printata, se realizeaza la ghiseu);

d) Adeverinta (formular tipizat);

e) Certificat de cazier judiciar – original, nu mai vechi de sase luni.

B. Pentru permisul pentru auto (taxi) la aeroport: – cerere de acordare a permisului de acces pentru vehicule utilizate pentru activitati de TAXI autorizat la CNAB/AIHCB (F REG-SEMS- 01 11/A) cu avizulPolitiei de Frontiera si Politiei Transport Aerian.

– copie dupa certificatul de inmatriculare al vehiculului si copie dupa autorizatia taxi. – copie dupa certificatul de agreare al autovehiculului emis de catre RAR (model tip nou) cu specificatia volumului destinat pentru transportul bagajelor. – copie dupa atestatul profesional al taximetristului.

– copie dupa C.I. a taximetristului. Eliberarea legitimatiilor de acces si a permiselor de acces auto se face de catre CNAB in maxim 24 ore dupa obtinerea avizelor Politiei de Frontiera si Politiei Transporturi Aeriene.

Am raspuns prin reply all acestui mesaj in care constatam ca dl Cuc (nu stiam cine este pana la aceste mesaje) era pe cale sa inventeze arma perfecta antiterorista si daca avea succes il putem exporta la americani:

„Subject: RE: Problema taxiurilor de la Otopeni – Catalin in investigatie Date: 12 Apr 2016 To: „‘Razvan Cuc'”

Deci avem de doi ani un sistem functional de care toata lumea e multumita si ne scoate in fine din categoria tarilor bananiere unde esti jecmanit la aeroport si acum ati descoperit ca sistemul incalca doua ordonante din 2002 si 2003.

Nu mai bine isi concentra Ministerul energia pe a mentine sistemul acesta decit sa inventeze hirtoage? OUG din 2002/2003 nu puteau fi modificate? Care anume este interesul public aparat de minister in acest caz? Ne puteti trimite minuta consultarilor cu reprezentantii taximetristilor?

Sa vedem cum cer oamenii noi hirtii si dosare de adus. Si cind descoperiti dvs metoda prin care un morman de hirtoage opresc teroristii si violatorii de japoneze, sa vindeti patentul la americani. Va face furori. Pina atunci: cind vor putea oamenii sa coboare din avion si sa comande un taxi, orice taxi autorizat de stat, ca de asta e autorizat, la acelasi pret ca in oras sau comparabil dar oricum afisat transparent si usor de facut si de incredere?

Asa cum e in orasele civilizate unde am fost cu totii. Eu cred ca acesta este obiectivul de politici publice pe care statul il are in acest caz. Sau gresesc? Si cine raspunde pentru bulibaseala de acum? Acestea sunt intrebarile relevante, documentul trimis nu raspunde la ele si nu e bun nici ca scuza. Cg”

Vestea buna e ca dl secretar de stat Cuc a fost totusi demis atunci. Vestea proasta e ca acum dl Cuc este propus ministrul Transporturilor in guvernul Dragnea condus de Sorin Grindeanu”, incheie Ghinea.

Iti place aktual24.ro? Urmareste fluxul de stiri aktual24.ro si pe Facebook

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: