O „carpeala sinistra” marca PSD: Ministrul Transporturilor a inaugurat o linie feroviara din epoca locomotivelor cu aburi

news

Asociatia Pro Infrastructura sustine ca redeschiderea cu fast de catre Ministrul Transporturilor Razvan Cuc si alte autoritati locale si centrale a tronsonului de cale ferata Ilva Mica – Rodna Veche, ”o linie feroviara in stare profunda de degradare, nereparata substantial din epoca locomotivelor cu aburi”, este ”un eveniment absurd”. In plus, reprezentantii asociatiei catalogheaza drept ”o carpeala sinistra” lucrarile care s-au pe tronsonul respectiv inainte de redeschiderea traficului.

”Un sobor de oficialitati, inclusiv Ministrul Transporturilor si seful CNAIR, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (ce face seful de la drumuri la cai ferate?!) au «inaugurat» o linie feroviara in stare profunda de degradare, nereparata substantial din epoca locomotivelor cu aburi, pe care se circula cu 30-35 km/h si pe care 21 de kilometri se parcurg ca acum o suta de ani, in 49 de minute”, sustin reprezentantii Asociatiei Pro Infrastructura, catalogand evenimentul drept ”absurd”.

Acestia considera ca, prin astfel de actiuni, autoritatile, ”ne iau la misto”, scrie News.ro.

”Poate ii spune domnului ministru cineva, spre edificare, ca nu este acceptabil ca terasamentul unei cai ferate sa fie napadit de buruieni, ca in secolul 21 semafoarele cu palete isi au locul la muzeu si, eventual, ca in 1939 trenurile faceau pe linia aceasta (pe care dumnealui tocmai a «inaugurat-o» 37 de minute. Si poate ii mai spune cineva domnului ministru ca operatorul anterior, Via Terra, a abandonat linia din lipsa de profitabilitate, probabil tocmai din cauza starii infernale a liniei”, mai spun reprezentantii Asociatiei Pro Infrastructura.

Acestia transmit un mesaj si catre CFR Infrastructura, compania care a anuntat ca s-au inlocuit noua sute din traversele de lemn de pe tronsonul respectiv.

”Compania se lauda cu noua sute de traverse de lemn noi (adica aproximativ 3% din cele de pe intreaga linie). A inlocui 3% din traversele de lemn, in anul 2017, inseamna cel mult o carpeala sinistra, nu o lucrare decenta, demna de o tara moderna, membra UE”, sustin reprezentantii asociatiei.

Ministrul Razvan Cuc a scris, marti seara pe pagina sa de socializare, ca a ”promis redeschiderea tronsonului de cale ferata Ilva Mica – Rodna Veche”.

”Am avut onoarea de a calatori cu Sageata Albastra, alaturi de Radu Moldovan – Presedintele CJ Bistrita, Stefan Ionita – seful CNAIR si mai multi parlamentari pentru a redeschide traficul feroviar in aceasta zona extraordinar de frumoasa. De asemenea, si legatura feroviara Cluj-Napoca – Ilva Mica – Rodna Veche si retur a fost, de astazi, repornita. Oamenii de aici aveau nevoie de aceasta cale ferata functionala si ma bucur ca i-am putut ajuta. Proiectele in infrastructura de transport in Bistrita Nasaud nu se vor opri aici!”, este mesajul postat de Razvan Cuc.

Compania de stat CFR Calatori a anuntat marti ca revine din 1 august pe ruta Ilva Mica – Rodna Veche, din judetul Bistrita-Nasaud, dupa mai multe solicitari primite din partea calatorilor si a autoritatilor locale.

”Distanta Ilva Mica – Rodna Veche si retur va fi parcursa in aproximativ 45 de minute de 6 trenuri Regio, tip Sageata Albastra, 3 trenuri pe directia dus si 3 trenuri pe retur. Trenurile vor opri in Anies, Maieru, Cormaia, Sangeorz Bai si Semnal Ilva Mica, graficul de circulatie fiind realizat astfel incat intervalele orare sa raspunda nevoii de mobilitate a localnicilor”, a transmis CFR.

Pretul unui bilet intreg, dus, clasa a 2-a, pe ruta Ilva Mica – Rodna Veche va fi 4,4 lei, iar pentru elevi 2,2 lei. Pe ruta Cluj-Napoca – Sangeorz Bai, un bilet intreg clasa a 2-a, dus, va costa 18,3 lei, iar pentru elevi 9,15 lei. Un abonament lunar pentru ruta Ilva Mica – Rodna Veche costa 92,4 lei pret intreg si 46,2 lei pentru elevi.

Iti place aktual24.ro? Urmareste fluxul de stiri aktual24.ro si pe Facebook

O noua experienta cu AK-24. Descarca aplicatia Aktual24 din App Store pentru iPhone si din Google Play pentru Android.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: