„Specialistii” PSD: Fostul sofer al lui Liviu Dragnea a fost numit intr-o functie foarte bine platita. Grindeanu a incercat degeaba sa scape de el

news

Adrian Mladinoiu, fost aghiotant al sefului PSD Liviu Dragnea si asociat cu fiul liderului PSD, a fost numit in fruntea Companiei de Autostrazi si Drumuri si se ocupa, printre altele, si de licitatii, informeaza Digi24.

Desi ar fi trebuit sa aiba un Consiliul de Administratie si un director general numiti in urma unui concurs de selectie, pe baza OUG 109 din 2011 a guvernantei corporative, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) este condusa de personaje controversate ce nu au nici in clin nici in maneca ceva cu infrastructra rutiera si care se disting mai degraba prin faptul ca sunt oameni de incredere ai politicienilor.

Cel mai nou caz este cel al lui Adrian Mladnoiu, actual secretar de stat in Secretariatul General al Guvernului (SGG). Mladinoiu a fost ridicat in acest rang de catre fostul premier Sorin Grindeanu, el fiind anterior un simplu ofiter de protectie si sofer al lui Liviu Dragnea.

In urma cu o luna Grindeanu il destituia pe Mladinoiu, la pachet cu alti trei secretari de stat. Plecarea lui Grindeanu si venirea lui Tudose la carma Guvernului l-a adus inapoi pe Mladinoiu tot ca secretar de stat. La finele lunii iunie el si-a reluat pozitia in SGG.

In afara activitatii sale guvernamentale, Mladinoiu are o relatie apropiata cu Valentin Stefan Dragnea, fiul lui Liviu Dragnea. Cei doi sunt asociati in firmele Pantofi Lux Stefan SRL si Romcip, fosta Salcia SA Teleorman.

Adrian Mladinoiu figureaza printre cei sapte membri ai Consiliul de Asdministratie al CNAIR, cea mai inalta structura de conducere a Companiei. Cu toate ca ocupa aceasta functie de luni bune – spun surse din cadrul companiei- nimeni din cei care ar trebui sa il cunoasca nu stie de el. Nici macar membrii AGA care ar fi trebui sa aprobe numirea sa in CA. ”Nu am auzit de el. Noua ne vin listele cu numele si noi le semnam”, relateaza un membru din Adunarea Generala a Actionarilor (reprezentantii Ministerului Transporturilor) cat de ”solid” este procesul de selectie a membrilor CA CNAIR. Numele lui Mladinoiu nu este cunoscut nici de unii directori din CNAIR chestionati de Digi24.ro.

In schimb Mladinou apare pe lista celor care raspund de licitatiile CNAIR. El figureaza alaturi de alte persoane printre cei care zilele acestea raspund de o licitatie de achizitie a peste 100.000 de tone de sare de deszapezire, in valoare de 75,6 milioane lei.

Prezenta lui Mladinoiu, un apropiat al liderului PSD, intr-o structura de conducere CNAIR este riscanta atat timp cat Tel Drum, firma care l-ar avea printre actionari pe Liviu Dragnea pe baza unei scheme cu actiuni la purtator, a primit mai multe contracte prin negociere directa cu CNAIR, fara licitatie.

El se afla si in conflict de interese. Potrivit art.84 al Legii nr. 161 din 2003 ”privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei”, ”functia de secretar de stat, functia de subsecretar de stat si functiile asimilate acestora sunt incompatibile cu exercitarea altei functii publice de autoritate, precum si cu exercitarea functiilor prevazute la alin. (1) lit. b)-i).”

Litera f) a art.84 al Legii 161 mentioneaza ca incompatibilitate pentru un secretar de stat ”functia de manager sau membru al consiliilor de administratie ale regiilor autonome, companiilor si societatilor nationale”.

Adrian Mladinoiu nu a putut fi contactat luni la SGG, el fiind in concediu de odihna. Reprezentanti ai Ministerului Transporturilor nu au putut lamuri, luni, misterul prin care Adrian Mladinoiu, o persoana fara experienta in managementul unei companii importante si fara cunostinte in privinta lucrarilor de infrastructura, a ajuns la carma CNAIR.

Potrivit OUG 109 din 2011, conducerea companiilor de stat, printre care si CNAIR, nu ar trebui numita pe baza increderii pe care o au liderii politici in diferite personaje fara nicio legatura cu lucrarile de construite sau intretinere a drumurilor. OUG mentionat spune ca AGA numeste un Consiliul de Administratie pe baza unui concurs public, derulat cu asistenta din partea unor firme de resurse umane.

Odata ales Consiliul de Administratie in cadrul acestuia se infiinteaza un Comitet de remunerare, format din cativa membri, si selectie a unui director general al Companiei care poate fi sau nu membru CA. Aceasta conduce compania pe baza unui contract de management ce include indicatori de performanta. Procedura legala este insa nesocotita cu incepere din 2011.

Concursurile lipsesc iar directorii sunt tinuti in functie pe baza unor interimate prelungite la nesfarsit. Zilele trecute AGA CNAIR a prelungit cu inca patru luni, pana in noiembrie 2017, mandatul interimar al lui Stefan Ionita la sefia companiei.

In loc sa organizeze concurs de management in aceasta perioada, in urma caruia sa aleaga un CA si un director general, Ministerul Transporturilor il tine pe Ionita in provizorat, cu toate ca este ilegal fiind vorba de un al doilea mandat interimar la sefia CNAIR.

”In cazul in care au fost delegate atributii de conducere a intreprinderii publice catre directori, iar postul/posturile de director ramane/raman vacant/vacante, consiliul de administratie poate desemna un director provizoriu pana la finalizarea procedurii de selectie, potrivit prevederilor prezentei ordonante de urgenta. Durata mandatului este de 4 luni, cu posibilitatea prelungirii acestuia, pentru motive temeinice, pana la maximum 6 luni”, spune art.64 din OUG 109.

Iti place aktual24.ro? Urmareste fluxul de stiri aktual24.ro si pe Facebook

O noua experienta cu AK-24. Descarca aplicatia Aktual24 din App Store pentru iPhone si din Google Play pentru Android.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: