Un primar dintr-un oras important spera sa-i pice bani niste din cer pentru ca sa faca metrou in municipiu

pagina verde

Proiectul de buget al Primariei Timisoara include suma de 145.000 de lei in vederea realizarii unui studiu de fezabilitate pentru „realizarea unui sistem de transport in comun de tip metrou”, iar primarul Nicolae Robu spune ca proiectul ar fi realizabil intr-un orizont de timp de zece ani. Pana atunci, Robu nu stie de unde va obtine banii pentru metrou.

Primarul municipiului Timisoara, Nicolae Robu (PNL) a declarat, vineri, intr-o conferinta de presa, ca initial a avansat ideea mutarii liniilor de cale ferata care traverseaza orasul, in subteran, pentru aceasta fiind realizat un studiu de fezabilitate in urma cu doi ani, insa, intre timp, acest proiect nu mai este viabil deoarece CFR a accesat un proiect european de dublare a liniei de cale ferata si realizarea de pasaje peste aceasta, anunta News.ro.

”Am mai spus-o cand am avansat ideea ducerii in subteran a liniilor de cale ferata. Atunci nu vorbeam despre realizarea unui metrou propriu zis. Nu se mai poate face ceea ce am avansat la vremea respectiva intrucat CFR a obtinut finantare europeana pentru linia aceea. Dar Timisoara, la fel ca alte orase de aceeasi marime, trebuie sa ofere vizitatorilor conditii de mobilitate. Ori asa ceva nu se poate face la suprafata. Orice minte limpede intelege ca nu darami ce exista si sa reconstruiesti si sa faci arterele cu 10-15 benzi cum le fac in China. Daca se ajunge la aparate de zbor individuale si oamenii nu vor mai folosi autovehiculele, atunci nu se va mai ajunge la aglomerare. Acum indemnam lumea sa foloseasca aceste mijloace de deplasare, cum e bicicleta, trotineta”, a declarat Nicolae Robu.

Edilul spune ca ”un metrou nu se face de azi pe maine” si ca ideea unor artere suspendate nu poate fi pusa in practica, la Timisoara.

”Sunt doua solutii: sa vii cu artere suspendate pe estacada sau sa mergi in subternan. Un metrou nu se face de azi pe maine. De ce nu mergem suspendat? Nu se potriveste sa ridici pe estacada arterele auto. Timisoara e un oras aerisit, cu cladiri de maxim 15 etaje. Cu timpul vor aparea si cladiri inalte. Insa, in ansamblu, arhitectura Timisoarei nu e compatibila cu suspendarea arterelor auto. E logic totul: varianta subterana”, a declarat Nicolae Robu.

Intrebat de unde va face rost de bani pentru realizarea unui astfel de proiect, Robu a spus: ”De unde au facut rost si alte orase. Va aparea o sursa de finantare la un moment dat”.

Iti place aktual24.ro? Urmareste fluxul de stiri aktual24.ro si pe Facebook

O noua experienta cu AK-24. Descarca aplicatia Aktual24 din App Store pentru iPhone si din Google Play pentru Android.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: