A fost deslusit misterul prezentei lui Babasha la Coldplay: „Lumea se cearta pe Facebook, banul le intra in cont. Marketing level 999+”

analize

Manelistul Babasha

Bloggerul Marian Ionescu (Mariciu) explica detaliat cum a ajuns un manelist sa cante la concertul unei trupe de amploarea Coldplay. Totul ar avea legatura cu interesele majore din industria muzicala.

„Am sapat un pic pe interneti si cred ca am o imagine de ansamblu a situatiei de aseara de la concertul Coldplay.

Probabil cea mai mare casa de discuri (sau “record label”) din Romania are cel putin doua sub-labeluri de manele si face manele de multi ani. Eu am identificat pana acum Manele Mentolate si Ministerul Manelelor. #binepenumebaieti!

Partea interesanta e ca toata schema se petrece cu batista pe tambal, labelul mare e total tacut vizavi de asta. Inclusiv la creditele pieselor, baietii din spatele au niste nume #frumi de tipul “Bunicu Pamantului” si “Mos Ion Roacker”, dar, daca sapi mai bine pe Genius sau alte platforme de specialitate, le mai scapa niste nume din casa labelului mama. Nume pe care le regasesti in creditele multor dintre piesele de la radio.

Cum ziceam, casa asta de discuri e probabil cea mai mare din Romania, mai toti artistii mari sunt semnati la ei, are cea mai mare divizie de influenceri, face filme, e #cudetoate. Asa ca are o putere de negociere #pastamedie si cel mai probabil isi permitea sa aiba un cuvant greu de spus in fata oricarui organizator din Romania vizavi de cine canta in deschidere la Coldplay si ce invitat surpriza sa aiba Coldplay.

Flacaul surpriza de aseara are pe Instagram la persoane de contact pe cineva de la agentia de booking care se ocupa in mare parte de artistii acestei case de discuri. Piesa lui din trending pe care a incercat sa o cante aseara are la credite pe Spotify “Ministerul Manelelor”.

In deschidere aseara a cantat si o romanca. Ea e semnata la casa mama, invitatul surpriza are piese la sub-label, deci cel mai probabil e semnat acolo.

Casa mama s-a folosit in ultimii ani de tactici d-astea de promovare disruptive care au impartit internetii in doua. Au fost vreo doua filme care au beneficiat de multe dezbateri pe Facebook care le-au tinut in topuri pe Netflix o perioada de timp. Cumva a invatat sa controleze arta dezbaterii publice ca sa faca cifre serioase in topuri si in conturi. #totrespectul

Mai sus avem facts, cum ar zice englezul. Le gasesti pe Google, pe YouTube, pe Spotify, pe Insta, pe Genius. Mai jos urmeaza teoria mea.

Povestea lui Chris care se plimba prin Centrul Vechi si a auzit muzicieni talentati care l-au inspirat sa caute in topuri si sa se contacteze un roman talentat e foarte frumoasa, dar pentru mine nu e foarte credibila.

Cel mai probabil baietii cu putere de decizie au un artist nou, talentat (are o voce top tipul, inflexiunile alea acopereau huiduielile aseara) pe care vor sa il promoveze. Oamenii stiu ca sunt sanse mari sa iasa urat, dar il imping oricum de la spate. Daca iese bine, e top, se lasa cu sprit si voie buna, toata lumea e fericita.

Daca nu iese bine, cum s-a si intamplat, aia care au huiduit nu sunt oricum in target, iar restul tarii este. Ba chiar artistul va fi inconjurat de dragoste si de sustinere. Ieri stiau de el cateva sute de mii de oameni, azi stiu milioane. Misiune indeplinita! Sprit la sub-label si la casa mama, restul lumii se cearta pe facebook.

Acum, cine a pierdut din toata povestea? Cu siguranta nu Ministerul Manelelor si nici casa mama. Eu am pierdut. Chris Martin si Coldplay au pierdut.

Concertul a fost spectaculos pana in momentul invitatului special.

Chris Martin avea o energie din alt univers, publicul era un fluviu de energie, iar Chris se scalda in el. Era o chimie superba.

Dupa huiduielile generate de momentul delicat al spectacolului, nimic nu a mai fost la fel. Poate un pic spre final s-au mai remediat lucrurile. Insa in rest a fost jale. Chris era parca alt om, energia de care ziceam mai devreme era pa. O sa pun mai jos o poza cu el la doua piese dupa momentul invitatului. Pentru un artist, energia oamenilor este totul, iar huiduielile alea au fost crima curata pentru spiritul lui. Asa ca l-am avut la potential maxim doar jumatate de spectacol.

Eu nu am huiduit aseara. Ba chiar mi-a fost mila de flacaul de pe scena si rusine fata de baietii de la Coldplay. Inteleg reactia publicului, nu o accept, dar o inteleg. Publicul de aseara nu era targetul invitatului special. Sau, mai bine zis, publicul nu era targetul piesei invitatului special. Daca alegea sa cante ceva din repertoriul lautarilor vechi, daca alegea sa cante ceva care sa reprezinte Romania, lumea aplauda si urla de fericire. Eu nu cred ca rasismul a fost problema aseara, ci piesa”, a subliniat bloggerul.

Postarea integrala pe mariciu.ro.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: