Acesta este trenul dintre Aeroportul Otopeni si Gara de Nord, a trecut de primele probe: „Prima linie de cale ferata pe care Guvernul Romaniei o construieste de la zero de la Revolutie pana azi”

news

Primele probe cu trenul care va face legatura intre Aeroportul Oropeni si Gara de Nord au avut loc duminica. Trenul ar putea fi pus in functiune din luna decembrie.

Trenul nu a fost al CFR Calatori, ci al companiei private Transferoviar Calatori din Cluj Napoca, pentru ca operatorul de stat nu a raspuns solicitarii constructorului. Automotorul diesel a circulat intre fosta halta Odaile si statia Aeroport Henri Coanda, scrie Club Feroviar.

”Au raspuns mai prompt la solicitarea noastra decat cei de la CFR Calatori”, a declarat Liviu Trenchea, seful santierului de la Otopeni al Arcada Company, firma galateana care construieste noua legatura feroviara.

Conditii normale de trafic vor putea fi asigurate spre sfarsitul anului. ”Sunt toate conditiile ca incepand cu noul Mers al Trenurilor (la jumatatea lunii decembrie – n.red.), poate chiar mai devreme, sa fie introduse in circulatie garniturile pe ruta Gara de Nord-Aeroport Henri Coanda”, a mai spus Liviu Trenchea.

Proiectul Modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Nord – Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti – FAZA I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti prevede construirea unei cai ferate simple pe o lungime de 2,95 km, cu trei podete, un viaduct de 1,52 km lungime (37 de pile si o culee) care supratraverseaza DN1 si o statie de cale ferata, cu linie dubla, la Terminalul T1. Valoarea contractului este de 398,1 milioane de lei.

„Au inceput primele probe la trenul care va lega Gara de Nord de aeroportul Otopeni. Primul tren a circulat pe aceasta relatie in weekend.  Sursele mele imi spun ca trenul ar putea sa fie inaugurat in luna decembrie, anul acesta. Potrivit contractului, trenul trebuia sa circule deja incepand cu 26 august. Au fost probleme in instanta pentru ca proprietarii din zona erau nemultumiti ca trenul le trece prin apropiere a proprietatilor, dar si deasupra lor.

Stiti deja ca linia respectiva trebuia sa fie gata pana la inceputul Campionatului European de Fotbal, dar marele eveniment sportiv nu s-a mai tinut, iar noi avem acum obrazul curat in fata europenilor.

Ca o curiozitate, este prima linie de tren de cale ferata pe care Guvernul Romaniei o construieste de la zero de la Revolutie pana azi!”, anunta Vitalie Cojocari, jurnalist Pro TV.

 

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: