„Adevarul din spatele unei poze”. Redarea unei discutii din biroul „arogantului” Dragnea: „Am evitat sa dau mana cu el”

politica

Catalin Urtoi, unul dintre iesenii din grupul de initiativa care a reusit sa forteze Parlamentul sa aprobe realizarea autostrazii Iasi – Targu Mures, a avut miercuri o intalnire si cu Liviu Dragnea, in biroul acestuia. El a relatat apoi ce atitudine a avut si care au fost discutiile cu liderul partidului de guvernamant.

Dupa ce Camera Deputatilor a adoptat, cu o majoritate covarsitoare, realizarea autostrazii A8, Catalin Urtoi si membrii grupului „Impteuna pentru A8” au fost primiti de Liviu Dragnea. Seful PSD a avut o atitudine de superioritate fata de ei si nu s-a putut abtine sa o atace pe Corina Cretu, comisarul european din partea Romaniei.

„Iata pe scurt cum s-a ajuns la aceasta poza:

Imediat dupa finalizarea votului am coborat in zona presei, unde datorita unui mesaj telefonic primit de la o televiziune si a initiativei colegului nostru Ionel Apostol am reusit sa scapam de persoana din echipa administrativa a Palatului Parlamentului care ne insotea si am ajuns intr-o zona unde se pare ca nu aveam ce cauta. Aici ne astepta presa unde am dat primele declaratii la cald. Intre timp personalul administrativ si de securitate ne-a reperat si foarte ofuscati ne-au intrebat ce cautam acolo. Am reusit sa rezolvam problema datorita interventiei deputatului Iulian Bulai, care ne-a spus ca a reusit sa-l convinga pe Liviu Dragnea sa ne primeasca.

Eu si inca doi colegi am refuzat initial sa intram in biroul acestui personaj, dar Iulian a insistat si asa am ajuns in biroul Institutiei Presedintelui Camerei Deputatilor. La intrare am reusit sa ma eschivez de a da mana cu Presedintele Camerei Deputatilor, lucru pe care nu l-am mai putut evita la final, fiind presat de cei sapte ani de acasa.

Discutia a durat cca 15 minute. Tot dialogul s-a purtat in picioare, in mijlocul biroului.

Cam acesta a fost dialogul:

El: Va felicit pentru ceea ce faceti, dar mai este un drum lung.
Noi: Stim acest lucru. Va multumim!
El: Oricum sa stiti ca s-a creat un precedent periculos. Uite acum vor si cei din sudul tarii, cum spuneti voi, sa depuna o lege pentru o autostrada.
Noi: Foarte bine. Fiecare are acest drept. Diferenta este ca noi suntem izolati complet.
El: Pai ce in sudul tarii avem autostrazi?!
Noi: In sud tot mai aveti Bucuresti – Pitesti, sau Bucuresti – Constanta…
El: Aveti dreptate, dar nu reprezinta nimic. Sa vedem acum de unde luam banii si cum facem sa dam drumul la acest proiect. Este un proiect dificil si scump.
Noi: De la Uniunea Europeana putem lua pana la 75% asa cum spune Comisia Europeana si Doamna Corina Cretu
El: Mai lasati-ma cu doamna Corina Cretu. Ea vorbeste, dar concret nu stie nimic.
Noi: Sper sa nu continuati cu Parteneriatul Public Privat.
El: Dar ce este rau in acest Parteneriat Public Privat?! Ce mai cunteaza cum o facem, important este sa se faca.
Noi: Sa se faca, dar in avantajul nostru, al Moldovei si al Romaniei.Noi nu vom mai accepta sa nu fim bagati in seama si tratati diferit cand vine vorba de aceste investitii. Noi vrem ca aceasta autostrada sa realizeze o conectivitate rapida cu cealalta din Transilvania pentru a ajunge rapid la Bors si apoi catre Europa, iar varianta prin Tg. Mures va crea acest avantaj.Sunt bani europeni gratis si trebuie sa ne apucam de treaba pentru a fi accesati.
El: Usor nu va fi, dar vom incerca sa le facem pe toate, caci avem nevoie de autostrazi si in Moldova si in Transilvania si in Muntenia.
Noi: Va propunem pentru A8 sa cereti Ministerului Transportului sa accepte o Comisie de lucru, formata din specialistii asociatiilor noastre, cei din CNAIR si Minister pentru a analiza impreuna cum putem demara cat mai repede acest proiect cu fonduri europene.
El: Am sa vorbesc cu ei si daca se poate acest lucru nu ma opun.
Noi: Va multumim!
………..

La final s-a facut aceasta poza, el fiind lasat de catre grupul nostru intr-o margine. Nu a schitat nici un gest prin care sa arate ca ar dori sa fie in mijlocul acestei poze.

Toata conversatia nu a fost relaxata deloc, chiar am simtit o nervozitate in reactiile noastre si un usor grad de superioritate din partea lui Dragnea, lucru care se observa si in pozitia sa din poza.

La iesirea din biroul sau am constatat ca in anticamera erau o parte din membrii Guvernului, printre care Rovana Plumb si Eugen Teodorovici. Pe acesta din urma l-am abordat personal si mi-a spus ca cel mai important este acum ca imediat sa cerem introducerea pe SEAP a caietelor de sarcini.

Asa s-a incheiat o zi istorica pentru asociatiile noastre! Am castigat o lupta, dar nu si razboiul”, a relatat Urtoi.

Camera Deputatilor a adoptat miercuri, cu 261 de voturi „pentru”, doua „impotriva” si cinci abtineri, proiectul de lege privind aprobarea realizarii autostrazii Iasi-Targu Mures – Autostrada Unirii.

Potrivit proiectului, initiat de parlamentari ai PMP si semnat de reprezentanti ai tuturor formatiunilor politice, Autostrada Unirii incepe la granita Romaniei cu Republica Moldova printr-un nou pod peste raul Prut si se termina printr-o conexiune cu autostrada A3 Brasov – Bors, in apropierea orasului Targu Mures.

Autostrada Unirii se finanteaza de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, din credite externe si din fonduri europene nerambursabile si/sau prin parteneriat public-privat. In fiecare lege bugetara anuala, pe durata implementarii proiectului, se vor aloca acestui obiectiv credite bugetare conform necesarului de finantare comunicat de Ministerul Transporturilor.

Ministerul Transporturilor este responsabil pentru coordonarea realizarii Autostrazii Unirii si va demara, in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a legii, procedurile necesare pentru acest obiectiv de investitii.

Proiectul de lege a fost adoptat anterior de Senat, Camera Deputatilor fiind for legislativ decizional pentru acest act normativ.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: