Adolescentii americani sunt din ce in ce mai indusi in eroare de continutul fals online

Din ce in ce mai multi adolescenti americani spun ca sunt indusi in eroare de fotografiile, videoclipurile sau alte tipuri de continut de pe internet generate de AI, care a facut mult mai facila producerea de continut false, arata un nou studiu citat de CNN.
Studiul, publicat de Common Sense Media, un grup nonprofit de advocacy, a intrebat 1.000 de adolescenti cu varste cuprinse intre 13 si 18 ani despre experientele lor cu mijloacele media realizate cu ajutorul instrumentelor AI generative.
Aproximativ 35% au spus ca au fost pacaliti de continut fals online. Cu toate acestea, mai mult de 41% au declarat ca au intalnit continut care era real, dar care inducea in eroare, iar 22% au spus ca au distribuit informatii care s-au dovedit a fi false.
Concluziile apar pe masura ce tot mai multi adolescenti utilizeaza inteligenta artificiala. Un studiu al Common Sense din septembrie a aratat ca sapte din 10 adolescenti au incercat cel putin AI generativa.
La doi ani de la lansarea ChatGPT, arena AI a devenit din ce in ce mai aglomerata, odata cu sosirea meteorica a lui DeepSeek. Dar, conform unui studiu din iulie 2024 al Universitatii Cornell si al Universitatilor din Washington si Waterloo, chiar si platformele AI de top creeaza in continuare informatii false din senin. Iar adolescentii care au intalnit continut online fals au mai multe sanse sa spuna ca inteligenta artificiala le-ar impulsiona verificarea informatiilor online, potrivit studiului de miercuri de la Common Sense, o organizatie nonprofit din domeniul media si tehnologiei.
Sondajul a intrebat, de asemenea, adolescentii ce cred despre marile corporatii tehnologice, inclusiv Google, Apple, Meta, TikTok si Microsoft. Potrivit studiului, aproape jumatate dintre adolescenti nu au incredere in Big Tech pentru a lua decizii responsabile cu privire la modul in care folosesc inteligenta artificiala.
„Usurinta si viteza cu care AI generativa le permite utilizatorilor obisnuiti sa raspandeasca afirmatii si imagini false pot duce la un nivel scazut de incredere al adolescentilor in institutii precum mass-media si guvern”, a spus studiul de miercuri.
Neincrederea adolescentilor in Big Tech reflecta o nemultumire tot mai mare fata de marile companii de tehnologie din Statele Unite. De asemenea, adultii americani trebuie sa se confrunte cu cresteri ale continutului inselator sau fals, exacerbate de erodarea barierelor digitale deja limitate.
De cand a achizitionat platforma Twitter in 2022 si a redenumit-o X, Elon Musk si-a demis echipele de moderare, a permis raspandirea dezinformarii si a discursurilor instigatoare la ura si a restabilit conturile teoreticienilor conspiratiei interzisi anterior. Recent, Meta a inlocuit verificatorii de fapte cu Community Notes, despre care CEO-ul Mark Zuckerberg a remarcat ca va duce la aparitia unui continut mai daunator pe Facebook, Instagram si pe celelalte platforme ale sale.
„Perceptiile adolescentilor cu privire la acuratetea continutului online semnaleaza o neincredere in platformele digitale, indicand o oportunitate pentru interventii educationale privind dezinformarea pentru adolescenti”, a constatat studiul, adaugand ca exista, de asemenea, „necesitatea ca BigTech sa acorde prioritate transparentei si sa dezvolte functii care sporesc credibilitatea continutului partajat pe platformele lor”.