Adrian Severin cauta sa profite de Protestul #Sieu. Sustine ca a fost bagat la puscarie pentru ca a dorit autostrazi in Romania

politica

Fostul puscarias Adrian Severin, condamnat pentru luare de mita, incearca sa profite de valul iscat de protestul #Sieu pentru a se victimiza din nou. El sustine ca a fost bagat la inchisoare pentru ca a dorit autostrazi in Romania, insa Occidentul s-a opus.

„Occidentul european s-a folosit de procedurile UE pentru a ne interzice in concret realizarea lor. Oamenii politici romani care s-au opus au fost inlaturati de la putere, iar daca nu s-a putut doar cu atat, au luat drumul puscariilor fiind declarati corupti in urma unor procese trucate”, sustine Adrian Severin.

Iata un pasaj relevant din postarea lui Severin de pe Facebook.

„De ce nu avem autostrazi? (…) Ca ministru de externe concepusem si convenisem cu partenerii externi ai Romaniei doua autostrazi strategice: Budapesta-Bucuresti si Gdansk-Alexandropolis. Acestea urmau inclusiv sa lege regiunile istorice ale Romaniei intre ele si sa introduca Moldova in reteaua de trafic international. Cum interesate in proiect erau statele Grupului de la Visegrad si Ucraina, pe atunci favoritele Occidentului, sansa obtinerii unui sprijin financiar occidental erau mari. Doar Germania nu era de acord cu constituirea unui bloc est/central-european prea interconectat si prea coerent, dar ea avea atunci alte prioritati de rezolvat.

Trimis la Bruxelles sa reprezinte Romania in negocierile privind trasarea coridoarelor de transport, Traian Basescu nu a tinut seama de strategia Guvernului din care facea parte. Nu a colaborat cu vecinii Romaniei si nu a sustinut proiectele romanesti. In schimb, la intoarcerea acasa a anuntat triumfal includerea Canalului Dunare-Marea Neagra printre coridoarele binecuvantate de UE. Ca si cand Canalul nu ar fi existat deja si stimularea traficului naval pe el nu ar fi putut fi realizata autonom de Romania, indiferent de ceea ce ar fi spus Bruxelles-ul.

Probabil ca atunci ar fi fost un moment bun pentru a pune in discutie deschisa tradarea celui care nu pregeta sa ne dea lectii de patriotism si lupta impotriva coruptiei. Nu s-a putut atunci, caci s-a opus Petre Roman, printre altii, iar cand nu s-a mai opus, era prea tarziu; si pentru romani si pentru Roman.

Asa cum bine spune un proverb din tara dlui Timmermans, “Doamne fereste de marinarul care ajunge pe uscat!”

Cel putin de la un moment dat incolo, autostrazile care ar fi trecut Carpatii ar fi contrazis proiectul geostrategic occidental al dezarticularii Romaniei, respectiv al mentinerii ei intr-o stare susceptibila oricand de dezmembrare si partajare geopolitica. In special proiectul Europei germane contempla posibilitatea unei frontiere externe pe linia Carpatilor Orientali si Meridionali. De aceea, macar cu titlu de test sau de pregatire a terenului, daca nu cumva chiar cu ambitii imediate mai mari, s-au amorsat agitatiile de la Targul Mures din martie 1990.

In consecinta, dincolo de coruptia nationala si internationala care, mana in mana, au jucat un rol nefast in chestiunea autostrazilor romanesti, o explicatie a absentei acestora sta in faptul ca Occidentul european s-a folosit de procedurile UE pentru a ne interzice in concret realizarea lor. Oamenii politici romani care s-au opus au fost inlaturati de la putere, iar daca nu s-a putut doar cu atat, au luat drumul puscariilor fiind declarati corupti in urma unor procese trucate.

Liderii si fortele politice care protesteaza astazi fata de lipsa autostrazilor sunt tocmai aceia care au sustinut si sustin in continuare un asemenea mecanism de distrugere a elitelor nationale si blocare a oricarui progres in dezvoltarea infrastructurii nationale. Nerusinarea lor este pe masura imposturii si a tradarii lor”, a scris Severin pe Facebook.

Urmareste-ne si pe:

Mai mult despre:

Comentarii: