news

Aeroportul Brasov, explicatie pentru programul limitat al zborurilor: „Tinde sa devina unul standard la nivelul UE, din considerente economice, cat si pentru protectia mediului”

Conducerea Aeroportului Brasov a explicat, vineri seara, ca programul orar redus privind zborurile „tinde sa devina unul standard la nivelul Uniunii Europene, numeroase aeroporturi importante avand deja implementata reducerea programului de operare atat din considerente economice, cat si pentru protectia mediului”. Avioanele nu pot decola sau ateriza la Brasov intre orele 19.00-7.00, conform solicitarilor ROMATSA, astfel incat au aparut numeroase probleme pentru pasageri inca din primele zile.

„Pentru o informare corecta si completa a publicului, conducerea Aeroportului International Brasov Ghimbav face urmatoarele precizari:

Brasovul si intreaga regiune se bucura astazi de primul aeroport realizat de la zero in ultima jumatate de secol in Romania, iar acest fapt este vizibil si incontestabil. Munca de ani de zile, eforturile reunite ale Consiliului Judetean Brasov si Guvernului Romaniei prin Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, ROMATSA si Autoritatea Aeronautica Civila Romana au facut posibila realizarea investitiei fizice de 140 milioane de euro si operationalizarea aeroportului intr-un ritm alert si sincronizata perfect, in conditii de maxima siguranta pentru pasageri, incepand cu 15 iunie 2023.

In Certificatul emis de catre Autoritarea Aeronautica Romana, la punctul C – Conditii de operare autorizate, este specificat clar: aeroportul este dotat, pregatit si certificat sa opereze atat pe timp de zi, cat si pe timp de noapte, iar aeroportul este deschis operatiunilor aeriene zilnic, intre orele 07-19.

Optiunea initiala de a deschide operatiunile aeriene zilnice pe AIBG cu limitarea operationala la intervalul orar 07-19 a fost prezentata si dezbatuta public in sedinta de lucru a Asociatiei Aeroporturilor din Romania din perioada 3-4 februarie 2022, la care au participat reprezentanti ai tuturor institutiilor si organizatiilor din domeniul aviatiei din Romania.

De asemenea, inainte cu trei luni de deschiderea oficiala a aeroportului acest detaliu relevant pentru toti operatorii a fost reiterat. Procedura de certificare a fost initiata plecand, de altfel, de la aceste premise care apar clar specificate in paragraful I din Certificatul de Operare – Limitari operationale.

Pe masura ce tot mai multe companii aeriene vor depune solicitari si vor semna contracte cu Aeroportul International Brasov-Ghimbav, acest program va putea fi flexibilizat, conform prevederilor legale aplicabile. In acest sens, Aeroportul a demarat consultari cu toate companiile aeriene care deja opereaza sau si-au manifestat interesul pentru a opera de la Brasov, in vederea identificarii propunerilor optime pentru programul operatiunilor aeriene. Ulterior, acestea vor fi inaintate catre AACR si ROMATSA pentru parcurgerea etapelor stabilite prin regulamentele europene si procedurile aplicabile.

Un orar limitat al aeroporturilor tinde sa devina unul standard la nivelul Uniunii Europene, numeroase aeroporturi importante avand deja implementata reducerea programului de operare atat din considerente economice, cat si pentru protectia mediului.

Siguranta pasagerilor este primordiala in toate eforturile pe care autoritatile aeronautice, personalul navigant si institutiile coordonatoare de la sol le fac zi si noapte pe intreg mapamondul si nu se face rabat de la reguli, pentru ca in cazul transportului aerian cea mai mica regula incalcata duce direct la tragedii.

Asa cum exista reguli de circulatie si un Cod Rutier pentru toti cei care conducem o masina pe drumuri publice, exista reguli si mai stricte si reglementari sine qua non pentru traficul aerian. Diferenta esentiala este ca pe sosele avem 90% soferi amatori si 10% profesionisti, in timp ce in aer avem 100% profesionisti.

Peste 50.000 de oameni au vizitat Aeroportul International Brasov Ghimbav cu ocazia Zilelor Portilor Deschise si au vazut cu ochii lor un vis implinit, dupa asteptari care pareau fara speranta in urma cu zece sau cincisprezece ani.

Pana astazi – vineri, 23 iunie, 1422 de pasageri au utilizat serviciile Aeroportului Brasov. S-au imbarcat de pe aeroportul nostru parcurgand un flux de check-in si boarding lejer, iar in mai putin de doua ore au aterizat in destinatiile lor favorite de vacanta, bucurandu-se de existenta aeroportului nostru pentru care majoritatea am asteptat si am sperat zeci de ani”, a transmis Aeroportul Brasov.

Dupa numeroase probleme avute in primele zile dupa inaugurarea Aeroportului Brasov,  compania aeriana Dan Air a anuntat ca a decis sa schimbe programul orar al zborurilor spre si de la Brasov, pentru a se incadra in intervalul orar pus la dispozitie de ROMATSA. Astfel, toate cursele vor decola si ateriza intre orele 9.00 – 19.00.

„Pentru a putea acomoda cat mai multi pasageri care sa poata ateriza in Brasov in intervalul orarului de functionare, zborurile DAN AIR vor fi operate dupa cum urmeaza / To acoomodate as many passengers as possible during the opening hours of Brasov Airport, DAN AIR flights will operate as follows:

Luni/Monday:

DN240: Bucuresti 07:00 – 09:45 Nuremberg (via Brasov)

DN240: Brasov 08:30 – 09:45 Nuremberg (direct)

DN241: Nuremberg 10:35 – 13:25 Brasov (direct)

DN241: Nuremberg 10:35 – 14:55 Bucuresti (via Brasov)

Marti/Tuesday:

DN270: Bucuresti 07:20 – 10:45 Barcelona (T2) (via Brasov)

DN270: Brasov 08:30 – 10:45 Barcelona (T2) (direct)

DN271: Barcelona (T2) 11:35 – 15:30 Brasov (direct)

DN271: Barcelona (T2) 11:35 – 16:50 Bucuresti (via Brasov)

Miercuri/Wednesday:

DN253: Bucuresti 07:00 – 09:25 Munich (T1B) (via Brasov)

DN253: Brasov 08:30 – 09:25 Munich (T1B) (direct)

DN253: Munich (T1B) 10:15 – 15:55 Brasov (via Bruxelles)

DN253: Munich (T1B) 10:15 – 17:15 Bucuresti (via Bruxelles/Brasov)

DN253: Bucuresti 07:00 – 12:30 Bruxelles (TB) (via Brasov/Munich)

DN253: Brasov 08:30 – 11:40 Bruxelles (TB) (via Munich)

DN253: Bruxelles (TB) 12:30 – 15:55 Brasov (direct)

DN253: Bruxelles (TB)12:30 – 17:15 Bucuresti (via Brasov)

Joi/Thrusday:

DN254: Bucuresti 07:05 – 09:40 Nuremberg (via Brasov)

DN254: Brasov 08:25 – 09:40 Nuremberg (direct)

DN254: Nuremberg 10:30 – 15:05 Brasov (via Stuttgart)

DN254: Nuremberg 10:30 – 16:30 Bucuresti (via Stuttgart/Brasov)

DN254: Bucuresti 07:05 – 11:20 Stuttgart (T1) (v.Brasov/Nuremberg)

DN254: Brasov 08:25 – 11:20 Stuttgart (T1) (via Nuremberg)

DN254: Stuttgart (T1) 12:10 – 15:05 Brasov (direct)

DN254: Stuttgart (T1) 12:10 – 16:30 Bucuresti (via Brasov)

Vineri/Friday:

DN255: Bucuresti 08:15 – 10:50 Londra/LGW (South) (via Brasov)

DN255: Brasov 09:40 – 11:20 Londra/Gatwick (South) (direct)

DN256: Londra/Gatwick (South) 11:35 – 16:35 Brasov (direct)

DN256: Londra/Gatwick (South) 11:35 – 18:00 Bucuresti (via Brasov)

Sambata/Saturday

DN287: Bucuresti 07:00 – 11:20 Madrid (T1) (via Brasov)

DN287: Brasov 08:20 – 11:20 Madrid (T1) (direct)

DN288: Madrid (T1) 12:10 – 16:50 Brasov (direct)

DN288: Madrid (T1) 12:10 – 18:15 Bucuresti (via Brasov)

Duminica/Sunday

DN285: Bucuresti 07:00 – 11:35 Malaga (T3) (via Brasov)

DN285: Brasov 08:20 – 11:35 Malaga (T3) (direct)

DN286: Malaga (T3) 12:25 – 17:20 Brasov (direct)

DN286: Malaga (T3) 12:25 – 18:45 Bucuresti (via Brasov)”

Directorul general al ROMATSA, Marius Cojoc, a confirmat pentru Biz Brasov faptul ca nicio aeronava nu va pleca sau nu va ateriza intre orele 19 si 7 dimineata pe/de pe Aeroportul International Brasov Ghimbav.

„Programul aeroportului a fost stabilit impreuna cu reprezentantii Aeroportului International Brasov Ghimbav si a fost publicat. In prezent sunt scolarizati controlori de trafic pentru a flexibiliza acest program-tot in interval de 12 ore, dar cu flexibilizarea orelor de incepere si terminare a programului. Pe viitor se are in vedere si extinderea orarului de functionare a aeroportului, in functie de dinamica zborurilor. Trebuie sa mai scolarizam personal tehnic, personal meteo.

Peste 3 luni putem sa facem flexibilizarea programului. Vom discuta cu toti operatorii aerieni astfel incat sa facem fata solicitarilor dumnealor. Toti operatorii au cunoscut programul aeroportului. Din pricina lipsei de personal, pentru ca este un spatiu aerian nou, utilizam controlori de la Arad si de la alte turnuri.

Aceasta perioada de training este o perioada mai dificila, trebuie controlori experimentati pentru a furniza in siguranta servicii de navigatie aeriana”, a declarat Cojoc.

Urmareste-ne si pe:
AK-24

Share
Published by
AK-24

Recent Posts

Senatorul Fenechiu: „Domnul Ciolacu este un barbat divortat. E normal sa vedem cine locuieste in vila de pe str. Cucu Starostescu nr. 6”

Senatorul PNL Daniel Fenechiu a declarat, joi, despre solicitarea presedintelui PNL Nicolae Ciuca, catre premierul…

5 ore ago

Halloween-ul a fost anulat in statul mexican Sinaloa din cauza violentelor intre factiunile cartelului local

In statul mexican Sinaloa, autoritatile le-au transmis locuitorilor sa nu se costumeze joi seara de…

6 ore ago

Oamenii de stiinta au reconstruit chipul unui „vampir” polonez de 400 de ani

Ingropata cu un lacat la picior si cu o secera de fier la gat, „Zosia”…

6 ore ago

Numarul mortilor in urma inundatiilor din Spania a ajuns la 158. Este printre cele mai grave dezastre din Europa

Numarul mortilor in urma inundatiilor devastatoare din estul Spaniei a urcat joi la 158. Echipele…

6 ore ago

Stenograme, avocata care a ordonat uciderea a trei romani aflati in UK: „Pana marti ii rezolvi!/ Pana marti, miercuri, pe unu’, pe Patricia”

Avocata din Bucuresti suspectata ca a ordonat lichidarea a trei romani stabiliti in Marea Britanie,…

6 ore ago

Aeroportul Brasov Ghimbav isi schimba denumirea. Pentru trei zile

Timp de trei zile, pe perioada Halloween-ului, Aeroportul International Brasov Ghimbav va fi rebotezat, informeaza…

7 ore ago