Gigantul tehnologic chinez Alibaba își recuperează deja investiția în inteligența artificială în cadrul afacerii de comerț electronic a companiei, a declarat vicepreședintele Kaifu Zhang.
Gigantul tehnologic chinez a pariat mult că inteligența artificială va genera randamente, în ciuda îngrijorărilor pieței că firmele cheltuiesc prea mult pe tehnologie, fără prea multe de demonstrat. Alibaba a anunțat luna trecută că își va crește cheltuielile pentru inteligența artificială și infrastructura cloud, după ce în februarie s-a angajat să cheltuiască 380 de miliarde de yuani (53 de miliarde de dolari) în următorii trei ani pentru această tehnologie, relatează CNBC.
Zhang supraveghează aplicațiile de inteligență artificială pentru comerțul electronic la Alibaba. El a detaliat modul în care compania a implementat o gamă largă de instrumente de inteligență artificială, de la personalizarea rezultatelor căutării până la îmbunătățirea preciziei probelor virtuale de haine.
Prezentarea vine la o zi după ce Alibaba a început pre-vânzările pentru Ziua Singles, cel mai mare eveniment de cumpărături din China al anului, similar cu Black Friday.
Zhang a declarat că testele preliminare au arătat rezultate consistente din partea inteligenței artificiale, inclusiv o creștere cu 12% a randamentelor din cheltuielile publicitare.
„Este foarte rar să vezi schimbări de două cifre” în astfel de teste, a spus el. Zhang a prezis că, datorită integrării inteligenței artificiale, va exista un impact pozitiv „foarte semnificativ” asupra volumului brut de mărfuri al Alibaba în perioada de cumpărături a Zilei Celor Singuri din acest an.
Unitatea de comerț electronic din China a Alibaba rămâne cea mai mare sursă de venituri a gigantului tehnologic, cu o creștere de 10% față de anul precedent în trimestrul încheiat la 30 iunie, ajungând la echivalentul a 19,53 miliarde de dolari.
În ciuda cheltuielilor slabe ale consumatorilor chinezi din ultimii ani, în perioada Zilei Celor Singuri de anul trecut, firma de cercetare Syntun a estimat o creștere de 20,1% față de anul precedent a vânzărilor pentru Tmall, JD.com și PDD ale Alibaba, până la 1,11 trilioane de yuani.
Într-un raport de profit de la sfârșitul lunii august, compania a prezentat inteligența artificială și consumul drept „două oportunități istorice majore” care impun ca Alibaba să facă investiții de „scară istorică”.
„Prima noastră prioritate în acest moment este realizarea acestor investiții”, a declarat directorul financiar Toby Xu la momentul respectiv. „Așadar, deocamdată, este posibil să punem relativ mai puțin accent pe marjele de profit. Dar asta nu înseamnă că nu ne pasă de marje”, a mai spus el.