„Am o intrebare pentru aceste javre din CCR”. Jurnalista Ramona Ursu surprinde perfect absurdul deciziei CCR

analize

Jurnalista Ramona Ursu explica limpede si argumentat de ce decizia CCR de luni, prin care nominalizarea lui Orban a fost declarata ca neconstitutionala, este absurda.

„Asa, si daca presedintele are cuvantul de onoare al lui Ponta, sa zicem, care spune ca are cuvantul de onoare al lui Tariceanu, care spune ca are cuvantul de onoare al lui Ciolacu, din toate astea rezultand ca cei trei ar avea o majoritate parlamentara, insa la votul din Parlament se constata ca cei trei sunt niste mincinosi si nu au nicio majoritate parlamentara, atunci ce se intampla? Il batem cu rigla peste degete pe presedinte, ca nu a ghicit exact votul din Parlament si ca a mers, eventual, pe cuvantul de onoare al unor parlamentari?

Sau daca, pur si simplu, azi, pe hartie, Ciolacu, Ponta si Tariceanu (e doar un exemplu) au semnaturi ca X parlamentari voteaza guvernul propus de ei, dar, la vot, sunt X-1 sau X-100 parlamentari fata de lista prezentata presedintelui, atunci cum il tragi la raspundere pe presedinte (apropo, abia astept sa citesc motivarea acestei decizii)? Tot asa, il batem cu rigla peste degete? Apoi, asa cum s-a mai intamplat si cum e absolut normal sa se intample, votul in Parlament este liber, fiecare, in momentul votului, face ce-l taie pe el capul (ii dicteaza constiinta sau seful de partid, ma rog), nu poate fi obligat de nimeni si de nimic sa voteze intr-un fel sau altul. Asta inseamna democratie.

In aceste conditii, cum il obliga CCR pe presedintele Romaniei sa fie sigur ca propunerea lui de premier are in spate o majoritate parlamentara? Astfel incat „desemnarea candidatului la functia de prim-ministru” sa aiba ca scop „asigurarea coagularii unei majoritati parlamentare in vederea formarii unui nou Guvern”. Ce sa faca presedintele? Sa jure pe rosu? Sa promita in fata lui Doamne-Doamne ca este asa cum i-au zis lui niste parlamentari? Na, OK, presedintele sa spuna ca, din ceea ce stie el, X poate coagula o majoritate parlamentara. Iar daca la vot nu se poate, atunci, asta e, doar nu voteaza presedintele in Parlament si nici nu pot fi obligati parlamentarii sa voteze in vreun fel. Ca nu e Romania tara lui Dorneanu de la CCR, desi cam asa se compotra aceasta panarama de institutie numita Curtea Constitutionala.

Apoi, eu mai am o intrebare pentru aceste javre din CCR. Daca, totusi, vrem sa ajungem, constitutional, la alegeri anticipate, pentru ca exista aceasta varianta prevazuta de Constitutie, cum mai ajungem? Cum, daca CCR doreste sa oblige (naiba stie cum) presedintele sa numeasca un premier care sa aiba in spate o majoritate parlamentara si, eventual, sa obligam si Parlamentul sa voteze astfel incat sa se ajunga la acea majoritate parlamentara propusa presedintelui?”, a scris Ramona Ursu pe Facebook.

CCR a emis un comunicat oficial de presa in care anunta ca „Presedintele Romaniei va proceda la o noua desemnare a candidatului pentru functia de prim-ministru”.

Comunicatul integral:

In ziua de 24 februarie 2020, Plenul Curtii Constitutionale, investit in temeiul dispozitiilor art.146 lit.e) din Constitutie si ale art.11 alin.(1) pct.A lit.e), precum si ale art.34, art.35 si art.36 din Legea nr.47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, a luat in dezbatere cererile de solutionare a conflictului juridic de natura constitutionala intre Presedintele Romaniei si Parlamentul Romaniei, cereri formulate de presedintele Senatului si de presedintele Camerei Deputatilor.

In sedinta publica, in cadrul dezbaterilor, Curtea Constitutionala, vazand obiectul cauzelor, a dispus conexarea acestora.

In urma deliberarilor, Curtea Constitutionala, cu majoritate de voturi, a decis:

1. A admis cererile formulate de presedintele Camerei Deputatilor si de presedintele Senatului si a constatat existenta unui conflict juridic de natura constitutionala intre Presedintele Romaniei si Parlamentul Romaniei, in legatura cu
desemnarea de catre Presedintele Romaniei a candidatului Ludovic Orban la functia de prim-ministru, prin Decretul nr. 82/2020, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.88 din 6 februarie 2020.

2. In realizarea atributiei prevazute de art.103 alin.(1) din Constitutie, Presedintele Romaniei va proceda la o noua desemnare a candidatului pentru functia de prim-ministru.

Curtea a constatat, in esenta, in acord cu Decizia CCR nr.80/2014, ca desemnarea candidatului la functia de prim-ministru trebuie sa aiba ca scop asigurarea coagularii unei majoritati parlamentare in vederea formarii unui nou Guvern.

Decizia este definitiva si general obligatorie si se comunica, potrivit art.36 din Legea nr.47/1992, Presedintelui Romaniei, presedintelui Camerei Deputatilor si presedintelui Senatului.

Mai mult despre: , ,

Comentarii: