Ana Birchall loveste din nou, a prins-o cu minciuna pe Lia Savonea. Sefa CSM, prinsa si cu numeroase nereguli

politica

CSM si presedintele institutiei nu au drept de initiativa legislativa, ci pot transmite propuneri doar prin Ministerul Justitiei, precizeaza Ministerul Justitiei, referindu-se la propunerea de modificare a Legii ANI si la afirmatia facuta pe contul de Facebook al CSM, care sustine ca are acest drept. De asemenea, Ministerul Justitiei, respinge si argumentele CSM pentru intarzierea transmiterii pozitiei privind rapoartele GRECO,

”Cu privire la posibilitatea Consiliului Superior al Magistraturii de a exercita dreptul de initiativa legislativa, invederam urmatoarele prevederi constitutionale si legale: Potrivit art. 74 din Constitutie: „Initiativa legislativa apartine, dupa caz, Guvernului, deputatilor, senatorilor sau unui numar de cel putin 100.000 de cetateni cu drept de vot. Cetatenii care isi manifesta dreptul la initiativa legislativa trebuie sa provina din cel putin un sfert din judetele tarii, iar in fiecare din aceste judete, respectiv in municipiul Bucuresti, trebuie sa fie inregistrate cel putin 5.000 de semnaturi in sprijinul acestei initiative”. Astfel, prin dispozitiile constitutionale anterior mentionate sunt determinati limitativ subiectii exclusivi ai dreptului de exercitare a initiativei legislative, respectiv: Guvernul, deputatii, senatorii sau un numar de cel putin 100.000 de cetateni cu drept de vot”, precizeaza Ministerul Justitiei ca urmare a celor publicate pe pagina de Facebook a Consiliului Superior al Magistraturii in data de 9 octombrie 2019.

MJ mai mentioneaza ca, potrivit. 38 alin. (5) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, Plenul CSM „poate sesiza ministrul justitiei cu privire la necesitatea initierii sau modificarii unor acte normative in domeniul justitiei”. De asemenea, potrivit art. 38 alin. (3) din acelasi act normative, „Plenul Consiliului Superior al Magistraturii avizeaza proiectele de acte normative ce privesc activitatea autoritatii judecatoresti”.

”Consiliul Superior al Magistraturii nu se poate sesiza din oficiu cu privire la acte normative care nu privesc autoritatea judecatoreasca (art. 38 alin. 3 din Legea nr. 317/2004) sau cel putin domeniul justitiei (art. 38 alin. 4 din Legea nr. 317/2004). Totodata, trebuie avute in vedere si prevederile art. 27 si urmatoarele din Regulamentul de organizare si functionare a Consiliului Superior al Magistraturii, aprobat prin HCSM nr. 1073/2018, in ceea ce priveste atributiile comisiilor de lucru ale Plenului CSM”, explica MJ, concluzia sa fiind ca, ”pe cale de consecinta, CSM, si cu atat mai putin presedintele acestei institutii, nu are initiativa legislativa si nici nu poate transmite propuneri de modificari legislative decat prin intermediul ministrului justitiei”.

Ministerul Justitiei reaminteste ca la inceputul acestui an, Adunarea generala a judecatorilor Curtii de Apel Brasov a initiat procedura de revocare a Liei Savonea din functia de membru al CSM „pentru incalcarea atributiei referitoare la competenta Plenului de a sesiza ministrul justitiei privitor la initierea unor modificari legislative”.

”Constatam, astfel, ca presedintele CSM ‘recidiveaza’ in incalcarea atributiilor Plenului CSM, ale ministrului justitiei si ale Ministerului Justitiei”, conchide MJ, citat de news.ro.

Referitor la intarzierea transmiterii pozitiei privind cele doua rapoarte GRECO, MJ aminteste ca aceasta lucrare a fost pusa pe ordinea de zi a Sedintei Plenului CSM din data de 08.10.2019 si nu anterior, asa cum sustine CSM – aspect ce poate fi verificat pe site-ul Consiliului Superior al Magistraturii, la sectiunea dedicata sedintelor Plenului CSM.

”Reamintim faptul ca ultimul raport GRECO a fost publicat in data de 09.07.2019 si abia dupa 3 luni a fost pus pe ordinea de zi a Plenului CSM”, subliniaza Ministerul Justitiei.

Ministerul Justitiei precizeaza ca va continua sa promoveze un dialog onest si profesionist cu Consiliul Superior al Magistraturii, in spiritul cooperarii loiale, potrivit competentelor conferite prin Constitutie si lege fiecarei autoritati publice.

CSM a publicat in 9 octombrie pe agina sa de Facebook, un raspuns fata de ceea ce a numit ”dezinformarile ministrului justitiei, Ana Birchall, care imputa Consiliului Superior al Magistraturii „uzurparea atributiilor Ministerului Justitiei” prin initierea unor propuneri de modificare legislativa si intarzierea comunicarii punctului de vedere cu privire la rapoartele GRECO”

”Prin lege, Consiliului Superior al Magistraturii ii este conferita prerogativa de a formula propuneri legislative, de care a uzat dintotdeauna in scopul imbunatatirii cadrului normativ necesar bunei desfasurari a activitatii judecatorilor si procurorilor. Drept urmare, afirmatiile ministrului justitiei, Ana Birchall, sunt contrazise de prevederi cuprinse in Legea nr. 317/2004, alegatia acesteia, astfel cum a fost expusa, fiind intentionat eronata cu scopul exclusiv al decredibilizarii activitatii Consiliului Superior al Magistraturii”, preciza Consiliul.

In ceea ce priveste intarzierea transmiterii pozitiei privind cele doua rapoarte GRECO, CSM reamintea opiniei publice imposibilitatea dezbaterii acestei lucrari care figureaza pe ordinea de zi a Plenului CSM, aflat la a V-a sedinta la care cvorumul nu a putut fi intrunit din cauza absentei unor membri.

Reactia CSM venea tot in urma acuzatiilor ministrului Birchall cu privire la uzurparea atributiilor Ministerului Justitiei prin emiterea propunerii de modificare a Legii ANI.

Mai mult despre: ,


Comentarii: