Audi se pregateste sa inchida fabrica de langa Bruxelles. UE majoreaza tarifele la vehiculele electrice din China
Audi, marca premium a Volkswagen AG, a informat marti sindicatele si reprezentantii muncitorilor ca la finalul lunii februarie intentioneaza sa opreasca productia de vehicule electrice la fabrica din Bruxelles, fara a face concedieri pana la sfarsitul anului, potrivit DPA citata de Agerpres.
La aceasta fabrica sunt aproximativ 3.000 de angajati care produc SUV-ul Q8 e-tron din 2022.
Audi ia in considerare de ceva timp inchiderea acestei unitati si a efectuat in ultimele luni consultari cu comitetul de intreprindere si sindicatele, conform legislatiei din Belgia.
Vanzarile SUV-ului Q8 e-tron sunt in declin iar conducerea Audi sustine ca fabrica are costuri logistice ridicate deoarece in zona sunt putini furnizori, iar amplasarea fabricii face dezvoltarea dificila.
Si Volkswagen este in mijlocul unei crize profunde si a respins posibilitatea productiei unui nou model la Bruxelles.
Conform Audi, sunt in derulare discutii cu un potential investitor. Deja compania a discutat cu 20 de potentiali investitori din industria auto, dar fara rezultat.
Producatorii auto se confrunta cu vanzari slabe ale vehiculelor electrice, asa ca isi regandesc planurile. Regiunile cheie, inclusiv Germania, cea mai mare piata auto europeana, au eliminat sau au redus subventiile pentru aceste vehicule, sporind presiunile asupra liderilor pietei, afectati si de concurenta din China.
Conducerea Audi discuta cu guvernul Belgiei viitorul uzinei din Bruxelles. Inchiderea e doar una dintre cele cateva optiuni de restructurare, a precizat Volkswagen.
Uniunea Europeana a decis marti sa majoreze tarifele la vehiculele electrice construite in China pana la 45,3%, la sfarsitul investigatiei sale de cel mai inalt nivel care a divizat Europa si a provocat represalii din partea Beijingului