„Avem vointa si putinta politica”. Iohannis anunta ca PSD a facut in trei ani doar 11% din calea ferata catre Aeroportul Otopeni

politica

Presedintele luni a efectuat o  deplasare test cu trenul pe conexiunea feroviara „Gara de Nord – Aeroportul International Henri Coanda – Otopeni”.

Principalele declaratii:

Am participat astazi la acest test pentru a sublinia importanta dezvoltarii feroviare. Este siungura cale construita din 1984 incoace

Vom reusi sa modernizam infrastructura din Romania. Nu intamplator am particpat la metrou, la autostrada, la acest test pe calea ferata. Dezvoltarea infrastructurii de transportat este fundatia pe care se cladeste planul de dezvoltare economica

Avem o sansa uriasa sa folosim bani europeni, doar ca pana acum nu au fost folositi

Bani europeni am avut si pana acum, doar vointa politica a fost putina. Din 2016 pana in 2019 s-a realizat din aceasta linie 11%. In niciun an de cand a venit guvernul liberal s-a realizat tot restul, putem sa realizam care este nointa politica si putinta politica

Acesta va fi ritmul impus pentru anii urmatori, care va schimba fata Romaniei in sens pozitiv

Ministrul Lucian Bode a afirmat saptamana trecuta ca linia de cale ferata Gara de Nord – Aeroport Otopeni va fi data in folosinta in decembrie.

Potrivit CFR SA, noua cale ferata spre aeroport porneste din zona de racordare (fosta Halta Odaile) pe aproximativ 600 de metri, traseul continua cu o zona de consolidare, in lungime de 900 de metri, si un viaduct de 1,52 kilometri, care supratraverseaza DN1, pana la noua statie de calatori, de la Terminalul Sosiri Aeroportul International ‘Henri Coanda’. Pe intregul traseu a fost montata linia de cale ferata, constructorul executand in prezent ultimele lucrari de buraj si profilare mecanica.

Proiectul ”Modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Nord – Aeroportul International ‘Henri Coanda’ Bucuresti – FAZA I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul International ‘Henri Coanda’ Bucuresti” prevede construirea unei cai ferate simple pe o lungime de 2,95 km, cu trei podete, un viaduct de 1,52 km lungime (37 de pile si o culee) care supratraverseaza DN1 si o statie CF, cu linie dubla, la Terminalul T1.

Valoarea contractului este de 398,1 milioane de lei. Sursa de finantare o constituie fondurile europene nerambursabile.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: