Banii PSD se vad. Ministrii PSD, locul 1 in topul vizibilitatii in presa. Au fost ultra-mediatizati la posturile TV

politica

Ministrii PSD au fost cei mai vizibili in presa, in special la televiziuni, in luna octombrie, conform unei monitorizari realizate de mediaTRUST. PSD este de departe pe locul 1 in ce priveste sumele alocate presei pentru „propaganda” insa refuza in continuare sa spuna punctual ce sume sunt livrate fiecarui post TV in parte.

In studiul prezentat de mediaTRUST, ministrii cabinetului Ciuca sunt citati in 64.999 de materiale, astfel: echipa de ministri PSD ocupa locul intai cu cele mai multe mentiuni in presa scrisa, online, radio si TV, urmata de echipa de ministri PNL si UDMR. Referintele ii citeaza in calitate de ministri ai cabinetului Ciuca.

Ministrii PSD au inregistrat 32.334 de mentiuni, cu 7.590 mai multe decat in luna septembrie. Ministrii PNL sunt citati in 25.541 de materiale, cu 7.505 mai putine decat in cursul lunii septembrie si cei UDMR cu 7.124 mentiuni in mass-media din Romania – presa scrisa, presa online, radio si TV, cu 1.459 mai putine fata de luna precedenta.

La nivelul audientei pe toate mediile, presa scrisa, online, radio si TV, in perioada monitorizata de mediaTRUST, 1-31 octombrie 2022, se identifica prezenta ministrilor PSD pe prima pozitie – dupa cum a calculat mediaTRUST, fiecare roman a intrat in contact cu mesajele transmise de PSD in medie de 36 ori de ori pe luna (ajungand la 610,574,367 de contacte), urmati de ministrii PNL, ceea ce se traduce prin faptul ca audienta insumata a informatiilor despre acestia a ajuns la fiecare roman de 27 de ori intr-o luna (456,954,492 contacte). Potrivit mediaTRUST, fiecare roman a putut auzi mesajele UDMR de 9 ori in cursul lunii octombrie (152,366,133 contacte).

Ministrii PSD, cei mai mediatizati pe TV in luna octombrie.

Membrii Cabinetului Ciuca inregistreaza in perioada 1-31 octombrie 2022, un numar de 5.504 referinte pe posturile TV monitorizate de mediaTRUST.

Dintre acestia, ministrii PSD inregistreza 2.756 de mentiuni la posturile TV monitorizate de mediaTRUST. La nivelul audientei pe TV, in perioada monitorizata de mediaTRUST, 1-31 octombrie 2022, se identifica prezenta ministrilor PSD pe prima pozitie – dupa cum a calculat mediaTRUST, fiecare roman a intrat in contact cu mesajele transmise de PSD la TV in medie de peste 21 de ori pe luna (ajungand la 358,307,000 de contacte), urmati de ministrii PNL, cu 2.132 mentiuni la TV, ceea ce se traduce prin faptul ca mesajele PNL au ajuns la fiecare roman de 14 de ori pe luna (238,301,000 contacte).

Ministrii UDMR sunt citati in 616 materiale TV. Astfel, potrivit mediaTRUST, audienta insumata a informatiilor despre ministrii UDMR a fost receptionata de fiecare roman in medie de peste 5 ori intr-o luna (95,574,000 contacte).

Ministrii PSD la TV. Vasile DINCU, cel mai mediatizat ministru PSD la TV in luna octombrie.

Vasile DINCU, ministrul demisionar al Apararii Nationale, inregistreaza 779 referinte la posturile TV monitorizate de mediaTRUST, situandu-se pe prima pozitie in studiul prezentat. Varful vizibilitatii ministrului se inregistreaza in data de 24 si 25 octombrie iar materialele in care Vasile DINCU a fost mentionat se refera la demisia din fruntea Ministerului Apararii, acesta invocand imposibilitatea colaborarii cu presedintele Romaniei.

Potrivit mediaTRUST, fiecare roman a putut auzi mesajele ministrului in medie de peste 5 ori intr-o luna (92,851,000 contacte).

Cele mai multe referinte despre ministrul muncii au fost difuzate de ANTENA3 (153), Euronews Romania (125), Digi24 (116), Romania TV (93), B1TV (71).

Marius-Constantin BUDAI, ministrul Muncii si solidaritatii sociale, are 495 mentiuni la posturile TV monitorizate de mediaTRUST in perioada 1-31 octombrie 2022,  in scadere fata de luna septembrie cand a inregistrat 523 referinte. Materialele in care acesta a fost mentionat au avut ca subiect guvernul Ciuca, precum si activitatea in calitate de ministru al muncii si solidaritatii sociale. Cele mai multe materiale in care a fost mentionat Marius-Constantin BUDAI au aparut in data de 25 si 28 octombrie, ca urmare a vizitei premierului Ciuca la Bruxelles si a declaratiilor acestuia cu privire la pensiile care ar putea fi majorate cu 15 % iar salariul minim sa urce la 3000 de lei. In acest context, mai rezervat, ministrul muncii a vorbit despre o majorare de cel putin 10 %.

Dupa cum a calculat mediaTRUST, audienta insumata a informatiilor despre ministrul muncii arata ca fiecare roman a intrat in contact cu mesajele acestuia in medie de 4 ori in luna octombrie (ajungand la 70,023,000 de contacte).

Cele mai active surse TV cu materiale despre ministrul transporturilor in perioada monitorizata de mediaTRUST, 1-31 octombrie 2022: Romania TV (137 referinte), ANTENA3 (91), Realitatea Plus (62), Digi24 (60), B1TV (40).

Acestia sunt urmati de Alexandru RAFILA, ministrul Sanatatii, cu 382 mentiuni pe TV, in crestere fata de luna septembrie, cand a inregistrat 266 referinte. Acesta a inregistrat un varf al vizibilitatii in data de 26 octombrie, atunci cand ministerul sanatatii a anuntat ca va incepe un proiect pilot de vaccinare antigripala in farmacii dar si in contextul declaratiilor ministrului care a spus ca 5 romani mor zilnic din cauza infectiilor nosocomiale.

Numarul de referinte la TV pe parcursul lunii octombrie se traduce prin faptul ca mesajele despre acesta au ajuns la fiecare roman de aproape 3 ori (45,093,000).

Sursele TV cele mai active in mentionari cu privire la Alexandru RAFILA au fost ANTENA3, cu 63 de materiale, Realitatea Plus (54), Digi24 (53), B1TV (44), Euronews Romania (30).

Petre DAEA a fost citat in 361 materiale TV, Adrian CACIU a fost mentionat de 359 ori in timp ce Sorin Mihai GRINDEANU a avut 197 mentiuni in perioada monitorizata de mediaTRUST. Gabriela FIREA a avut 84 mentiuni iar Florin Marian SPATARU si Lucian ROMASCANU au fost citati in 61 respectiv 38 de materiale.

PSD continua sa refuze sa spuna cui da bani

Jurnalistul Cristian Andrei (Europa Libera), care a facut solicitari insistente catre PSD pentru a detalia sumele alocate trusturilor de presa, mentioneaza ca au trecut 100 de zile de cand PSD „incalca legea”.

„100 de zile de incalcare a legii si 2 ani de complicitate din partea site-urilor care incaseaza bani de la partid.

Pe 25 iulie am trimis o solicitare PSD, PNL si USR referitoare la contractele incheiate cu presa.
Au trecut 100 de zile, o suta de zile, iar PSD nu a dat vreun raspuns. Legea 544/2001 obliga partidul sa ofere un raspuns in 10 zile (30 de zile daca are nevoie sa adune datele).

O suta de zile in care Marcel Ciolacu incalca legea, o suta de zile in care alte milioane de euro au plecat de la partid spre presa.

O presa care intretine relatia toxica cu partidele. Cum va explicati ca site-urile care incaseaza lunar bani de la partide nu au considerat vreodata ca este necesar sa semnaleze articolele platite. Fara complicitate lor, partidele nu ar fi putut intretine acest mecanism prin care cumpara articole. Nu doar ca nu spun cati bani incaseaza de la partide, dar de 2 ani ascund subiectul de cititorii lor. Nu au scris un rand despre cum sunt finantate pe sub masa de PSD si PNL.

Cand vorbim despre decredibilizarea presei sa nu uitam de 100 de milioane de lei plecate direct de la partide spre anumite site-uri. (Guvernul Orban a dat 200 de milioane, macar acolo stim unde au ajuns banii si pt ce)

Marcel Ciolacu va sfida in continuare pentru ca i se permite. O presa cinstita nu ar fi permis un astfel de derapaj. Banii spun povestea multor stiri din Romania”, a subliniat Andrei pe Facebook.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: