Bolojan, civilizatie ca in Germania in Bihor. Centura ocolitoare plus pista de biciclete intre Oradea si Baile Felix in numai un an si jumatate

news

Presedintele Consiliului Judetean (CJ) Bihor, Ilie Bolojan, a declarat marti, intr-o conferinta de presa, ca preconizeaza ca pana in anul 2023 sa fie finalizata centura ocolitoare a comunei Sanmartin, de 5,7 kilometri, in zona cea mai circulata a judetului. De asemenea,  va fi finalizata in paralel cu soseaua si o pista de biciclete intre Oradea si Baile Felix.

Drumul de ocolire Sanmartin ar urma sa descongestioneze traficul din Zona Metropolitana Oradea si sa evite crearea ambuteiajelor in localitatea Sanmartin si in statiunea Baile Felix. Numarul masinilor care circula din Oradea inspre Cluj-Napoca prin localitatea Osorhei si inspre Deva prin Sanmartin – Baile Felix depaseste 24.000 in doar 24 de ore.

„S-a finalizat documentatia pentru centura comunei Sanmartin, in Zona Metropolitana Oradea, zona cea mai circulata din judet. Este o prioritate pentru Consiliul Judetean. In acest sens, am demarat cateva proiecte prin transformarea centurilor localitatilor Osorhei, Nojorid si Santandrei in drumuri judetene, lucram la aceste proiecte tehnice ce vor fi finalizate in toamna acestui an, finantate prin POR. Astfel, pe trei directii spre Oradea si in Zona Metropolitana, traficul va fi mult mai fluent. Pe zona de nord a ZMO, centura Biharia si spre Deva, centura Sanmartin sunt finantate din alte proiecte”, a declarat Ilie Bolojan, citat de Agerpres.

Proiectul centurii Sanmartin, prezentat de Bolojan, a fost inceput in acest an, in baza unui protocol incheiat intre Compania Nationala de Drumuri si Autostrazi, Consiliul Judetean Bihor, in parteneriat cu Primaria Sanmartin, pentru pregatirea documentatiei tehnice pentru finantare prin Programul Operational Infrastructura Mare (POIM).

Varianta cea mai buna din doua propuse a fost aleasa varianta lunga, de 5,7 kilometri, care ocoleste localitatea Sanmartin, cu Baile Felix si Baile 1 Mai. In sedinta de joi a CJ Bihor, se va supune votului aceasta varianta, care a fost aprobata atat de Compania Nationala de Drumuri, cat si de Primaria Sinmartin, precum si indicatorii tehnico-economici, avand documentatia completa.

Traseul ar urma sa aiba o lungime de 5,75 kilometri, cu doua benzi, cu o latime pe banda de 3,5 metri. Porneste din giratia de pe strada Iancu de Hunedoara din Oradea, printr-un pasaj suprateran peste Centura Oradea, apoi va fi construita de-a lungul cursului Paraului Peta, continuand spre Baile 1 Mai. In aceasta zona va fi construit un alt pasaj suprateran peste drumul dintre Sanmartin si Baile 1 Mai si peste calea ferata Oradea – Sanmartin. Revenirea in Drumul National 76 (DN76) se va face printr-un sens giratoriu, care ar urma sa fie construit cu aproximativ 50 de metri inainte de a vira spre localitatea Cordau, la iesire din Baile Felix spre Beius.

Paralel cu noua sosea, spre pararul Peta, este proiectata si o pista de biciclete. Aceasta va lega pista orasului Oradea, din zona cartierului Prima, de statiunea Baile Felix. Vor mai fi construite doua bretele de legatura pentru Baile 1 Mai si DN76, in lungime de 2,27 kilometri, astfel incat lungimea totala a centurii se ridica la 8,02 kilometri.

Valoarea estimata a lucrarii este de 44 de milioane de euro, durata de executie fiind de 17 luni, dintre care trei luni proiectarea.

Dupa ce va primi avizul in comisia tehnica a Ministerului Transporturilor, se va da drumul la licitatie pentru proiectare si executie, in octombrie, astfel incat in primavara sa existe un contract semnat, cu termen de finalizare a lucrarii la finalul anului 2023.

Mai mult despre:

Comentarii: