Capitanul rus al cargoului care a intrat in coliziune cu un petrolier american, a aparut in fata instantei britanice. El este acuzat de neglijenta grava si omor din culpa dupa moartea unui membru al echipajului sau

Capitanul cargobotului care a intrat in coliziune cu un petrolier american la inceputul acestei saptamani in largul coastei de est a Marii Britanii a aparut sambata in fata unui tribunal englez, fiind acuzat de neglijenta grava si omor din culpa, potrivit Reuters.
Vladimir Motin, in varsta de 59 de ani, era capitanul navei Solong, sub pavilion portughez, care a lovit petrolierul Stena Immaculate, care transporta combustibil militar pentru avioane.
Motin s-a prezentat sambata la Tribunalul Hull fiind pus sub acuzatie vineri seara pentru moartea unui membru al echipajului, Mark Angelo Pernia, un cetatean filipinez in varsta de 38 de ani.
Procurorul Amelia Katz a spus ca Solong naviga cu o viteza de peste 15 noduri (27,8 kilometri pe ora) cand a lovit Stena Immaculate, care era ancorat in aceeasi pozitie de duminica seara, „cu peste 15 ore inainte de producerea coliziunii”.
Ea a spus ca Motin era singura persoana responsabila de Solong in momentul coliziunii, dupa ce a preluat conducerea cu aproximativ trei ore inainte de incident.
„Timp de peste 40 de minute inainte de coliziune, Solong a fost pe o ruta directa de impact cu Stena Immaculate, care era ancorata si stationara. Nu au existat incercari de comunicare din partea Solong pentru a avertiza asupra coliziunii iminente si nu si-a ajustat cursul sau viteza”, a spus Katz.
Toti cei 23 de membri ai echipajului Stena Immaculate si 13 din cei 14 membri ai echipajului de pe Solong au fost salvati.
Unii dintre membrii echipajului de pe Solong au incercat sa-l localizeze pe Pernia, dar nu au reusit, a spus Katz.
Motin nu a solicitat cautiune si a fost trimis in arest.
Ciocnirea a provocat o explozie uriasa si a dus la deversarea unei cantitati de combustibil pentru avioane in mare.
Preocuparile initiale cu privire la un dezastru de mediu s-au atenuat, deoarece evaluarile au aratat ca incarcatura a ars in cea mai mare parte si nu a existat niciun semn al altor scurgeri de la vreuna dintre nave.