Consiliul de Administratie al CFR Calatori a decis, joi, sa retraga din circulatie toate locomotivele care au solutia tehnica precum cea care a provocat accidentul feroviar de la Galati de sambata seara. Ar fi vorba de peste 20 de locomotive de acest tip, potrivit Club Feroviar.
„Am decis sa retragem din circulatie toate locomotivele care au solutia tehnica precum cea implicata in accidentul feroviar din statia CF Galati. De asemenea, vom cere o expertiza tehnica internationala din partea unui expert notificat ERA (Agentia Feroviara Europeana – n.red.). Vrem sa aflam daca aceasta solutie tehnica reprezinta un pericol pentru siguranta circulatiei”, au declarat surse din cadrul Consiliului de Administratie al operatorului feroviar de stat.
Locomotiva implicata in accidentul feroviar de la Galati, EC 128, cu putere 3400 kW este o Rade Koncar clasa 43.
Intr-adevar, o firma reparatoare de locomotive din Craiova sustine ca pana in 2018 a modernizat 20 de locomotive din acest tip, lucrarile de modernizare incluzand „Sistemul de reglare continua a tensiunii pe motoarele de tractiune utilizand punti semicomandate in montaj economic cu parametrii energetici ridicati prin care se elimina comutatorul de tip graduator”. Avantajul ar fi „reducerea costurilor de intretinere si cresterea duratei de viata prin eliminarea graduatorului”, dupa cum afirma firma ce a facut lucrarile in Craiova.
Accidentul de la Galati nu este singurul de acest fel in care a fost implicata o locomotiva clasa 43.
In 2016, la Barsesti, doua locomotive ce fusesera implicate in tractarea unui tren de marfa, ambele detinute de CFR Marfa, s-au ciocnit la o viteza de 73 km/ora dupa efectuarea unor manevre care le-au adus pe aceeasi linie. L
Locomotiva vinovata a fost atunci Electroputere clasa 40 EA515, care a lovit o locomotiva clasa 43, similara cu cea de la Galati. Accidentul s-a soldat cu decesul a doi mecanici de locomotiva, unul incercand anterior coliziunii sa sara din aceasta.
Mecanicul a fost gasit fara viata langa linie la cativa metri de locomotiva. Celalalt mecanic, aflat in cealalta locomotiva la postul opus locului de lovire, a fost luat prin suprindere. El a fost ranit grav si a decedat cateva zile mai tarziu.
Directorul general al CFR Calatori, Traian Preoteasa, caruia multi ii cer demisia/demiterea, a informat joi membrii Consiliului de Administratie ca isi va lua concediu de odihna timp de doua saptamani, incepand chiar de maine, vineri, 31 martie 2023.
Autoritatile franceze au pus sechestru pe vila Rivery, in care a locuit fosta sotie a…
Potrivit primelor sondaje, HDZ, partidul conservator al premierului Andrej Plenkovic ar castiga intre 58 si…
Candidatul PSD-PNL la Primaria Capitalei, Catalin Cirstoiu, a sustinut miercuri seara ca in Bucuresti "te…
Fortele ruse de mentinere a pacii se vor retrage din regiunea Nagorno-Karabah din Azerbaidjan, a…
Un cutremur cu magnitudinea 6,4 grade a lovit, miercuri noapte, vestul Japoniei. Autoritatile nu au…
O persoana a murit si doua au fost transportate la spital in urma unei explozii…