BYD (China) a devenit cea mai mare companie de masini electrice din lume, a depasit Tesla la vanzari in ultimul trimestru al anului 2023

externe

BYD

BYD a depasit Tesla si a devenit cea mai mare companie de masini electrice din lume in ultimul trimestru al anului 2023, relateaza CNN.

Compania chineza a vandut un numar record de masini anul trecut, inclusiv 525.409 vehicule electrice cu baterii (BEV) in trimestrul patru din 2023, potrivit unui document depus la bursa. Tesla a anuntat marti ca a livrat 484.507 – de asemenea un record – in timpul trimestrului.

Pe parcursul intregului an, Tesla a lui Elon Musk a depasit totusi BYD, vanzand 1,8 milioane de masini electrice. BYD a vandut 1,57 milioane de vehicule electrice, in crestere cu 73% fata de 2022, precum si 1,44 milioane de vehicule hibride.

Cresterea rapida a BYD, care este sustinuta de Warren Buffett, este un simbol al industriei EV in crestere din China.

China progreseaza rapid in tranzitia sa catre vehiculele electrice, datorita sprijinului guvernamental puternic pentru aceasta industrie. Iar constructorii sai de automobile s-au impus in Europa, spre alarma rivalilor traditionali, precum Volkswagen si Renault. Factorii de decizie politica din UE au lansat o investigatie privind subventiile de stat chinezesti.

Beijingul a stabilit un obiectiv ca cel putin 20% din masinile noi vandute anual in China pana in 2025 sa fie vehicule cu energie noua (NEV), care includ BEV-uri, hibrizi plug-in si vehicule cu pile de combustie cu hidrogen. Pana in 2035, potrivit guvernului, NEV-urile ar trebui sa devina „principala categorie” de vanzari de masini noi.

Miao Wei, fost ministru al Ministerului Industriei si Tehnologiei Informatiei din China, a declarat in noiembrie, la un forum auto, ca obiectivul guvernamental de penetrare a NEV de 50% pana in 2035 va fi probabil atins pana in 2025 sau cel tarziu 2026, potrivit presei de stat.

Rolul de lider al Chinei in industria globala se datoreaza, de asemenea, dimensiunii pietei, fortei de munca ieftine si dominatiei lantului de aprovizionare, potrivit analistilor.

Cu toate acestea, intensificarea concurentei si un razboi brutal al preturilor de anul trecut au avut un impact asupra marjelor de profit ale multor producatori auto.

Pe masura ce economia Chinei a pierdut din avant, producatorii de automobile erau ingrijorati de o incetinire a cererii. In ianuarie, Tesla a redus preturile in China pentru a atrage clienti si a stopa incetinirea cresterii, declansand un razboi al preturilor. Zeci de producatori auto au urmat exemplul pentru a ramane competitivi.

Pentru a compensa incetinirea pietei interne, producatorii chinezi de automobile au cautat sa creasca in afara continentului prin extinderea in Europa, Australia si Asia de Sud-Est.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: