Comunicat de presa – Business Mark

pagina verde

In 2018, 69% dintre companii detin echipe de HR pregatite de noi provocari! Una dintre cele mai importante provocari este managementul proceselor de re-design organizational.

69% dintre companii spun ca cea mai importanta provocare strategica (fata de care echipele de HR sunt pregatite in 2018) este managementul proceselor de re-design organizational ce ofera o mai buna adaptare la strategiile de business – reiese din studiul „Tendinte si provocari in HR 2018”, realizat de Valoria in colaborare cu BusinessMark.

La egalitate se afla accesarea si integrarea ‘resurselor umane contingente’ si reprezinta urmatoarea provocare pentru care echipele de HR sunt pregatite; aceasta reprezinta mentinerea unui nivel ridicat de implicare a angajatilor (68%).

Pe de alta parte, 79% dintre companii afirma ca mentinerea unui nivel ridicat de implicare a angajatilor la locul de munca este una dintre principalele provocari in 2018. Retentia angajatilor cu potential ridicat si a celor cu performante deosebite este cea de-a doua provocare principala (regasita in 61% dintre companii), iar pe locul al treilea se afla crearea unei culturi organizationale care sa ofere un avantaj competitiv companiei (54%).

„Consideram oportuna realizarea, impreuna cu partenerii de la Valoria, a studiului Tendinte si provocari in HR deoarece releva perceptiile managerilor de resurse umane si a executivilor de top asupra provocarilor functiei de HR. In contextul actual, resursa umana este esentiala pentru dezvoltarea strategica a business-urilor. Organizatiile sunt preocupate sa creeze cultura organizationala, sa aiba un engagement ridicat al angajatilor, o retentie buna, acces la talente si sa dezvolte competentele de conducere pentru manageri”, spune Daniel Dragan, Managing Partner, BusinessMark.

„Liderii companiilor vor ca departamentul de HR sa treaca de la rolul functional la cel strategic pentru a putea contribui la eforturile de crestere intr-un mediu de afaceri cu mari provocari la nivelul atragerii, retinerii si motivarii fortei de munca. De aceea rezultatele editiei de anul acesta aduc in prim plan nivelul de pregatire al oamenilor din echipa de HR, eficienta practicilor in atragerea, retentia, si recompensarea angajatilor, automatizarea proceselor si masurarea performantei functiei de HR. Ajuns la a treia edutie, studiul Tendinte si provocari in HR arata care este realitatea rolului functiei de HR in companiile din Romania”, spune Elena Badea, Managing Partner Valoria, co-autoarea studiului.

Practicile de HR si provocarile acestora in 2018

Gasirea angajatilor cu competente din ce in ce mai specializate (68%) si retentia acestora (68%) sunt in 2018 cele mai mari provocari la nivelul practicilor de HR. Pe locul al treilea in 2018 urca alinierea practicilor de HR cu managementul organizatiei si cu strategia de afaceri (42%), iar dezvoltarea urmatoarei generatii de lideri ai organizatiei trece pe locul al patrulea (37%). Mentinerea unor pachete de compensatii competitive (37%) coboara pe locul cinci de pe locul patru.

In ceea ce priveste resursele esentiale disponibile si care pot fi folosite de companii pentru a raspunde cu succes provocarilor din HR, principalele provocari sunt sustinerea solida din partea top managementului pentru functia de HR (65%), competentele de specialitate solide ale personalului din structura de HR (47%) si colaborarea transparenta dintre HR si management pentru aliniere la nivelul strategiei (41%).

Dintre practicile de atragere, retentie si recompensare a celor mai buni angajati, crearea unei culturi organizationale bazata pe incredere, comunicare deschisa si echitate ca fiind cea mai eficienta (59%), urmata de crearea oportunitatilor de progres in cariera pentru angajati (58%), in timp ce pe locul trei se afla oferirea segmentului de siguranta a locului de munca pentru angajati (53%).

„Abilitatea companiilor de a ramane inovatoare si competitive se bazeaza pe disponibilitatea competentelor oamenilor calificati, corelat cu tendintele rapide de evolutie ale pietei. Al treilea an consecutiv, am adunat date de la top managementul si specialistii de HR ai companiilor din Romania tocmai ca sa surprindem tendintele din domeniul resurselor umane. Cea de-a treia editie a studiului Tendinte si provocari in HR ajuta organizatiile sa inteleaga unde sunt acum si care sunt noile reguli ale jocului pentru viitorul apropiat in ce priveste provocarile strategice, dar si utilizarea noilor tehnologii in HR, despre automatizarea proceselor sau digitalizarea functiei de HR aflati doar din acest studiu de referinta”, spune Constantin Magdalina, Expert Tendinte si Tehnologii Emergente, co-autor al cercetarii.

Digitalizarea functiei de HR

Doar 25% dintre companiile din Romania in 2018 fata de 30% in 2017 cred ca perioada in care tehnologii precum inteligenta artificiala si automatizarea proceselor vor fi suficient de avansate pentru a influenta functia de HR este de 2-5 ani, pe cand 13% fata de 8% spun ca acest lucru se intampla chiar in momentul de fata, iar 19% fata de 17% se asteapta ca aceasta perioada sa fie de 6-10 ani.

Cele mai importante tendinte care pot schimba in mod semnificativ functia de HR in viitor sunt: inteligenta artificiala (44% in 2018 vs. 43% in 2017), aplicatiile mobile si social media (38% in 2018 vs. 47% in 2017), outsourcing-ul (38% in 2018 vs. 34% in 2017), evolutiile politice si economice (31% in 2018 vs. 43% in 2017) si evolutia demografica (31% in 2018 vs. 42% in 2017).
* * *

Despre studiu

Studiul Valoria sondeaza perceptiile directorilor executivi din top managementul companiilor si ale directorilor de HR cu privire la provocarile strategice care stau in fata functiei de HR. Chestionarul, la care s-au primit 141 raspunsuri, a fost aplicat in perioada 11 iunie – 12 septembrie 2018. 17% dintre respondenti provin din companii cu cifra de afaceri mai mare de 100 de milioane EUR, 10% din companii cu cifra de afaceri intre 50-100 milioane EUR, 17% din companii cu cifra de afaceri intre 10-50 milioane EUR, 19% cu cifra de afaceri intre 1-10 milioane EUR si 37% sub 1 milion de EUR cifra de afaceri. 63% dintre respondenti au functia de CHRO / HR Director / HR Manager, 3% au functia de HR Business Partner, iar 16% au functia de CEO / Presedinte / Director General / Membru al Consiliului de Administratie. Acest studiul a fost realizat de Valoria in colaborare cu BusinessMark.

Despre BusinessMark

BusinessMark este o companie infiintata in 2013, ce are ca linie principala de activitate organizarea de evenimente business ”concept propriu” prin care isi propune sa ofere mediului de afaceri romanesc un spatiu profesionist de discutii si networking. BusinessMark este o companie infiintata in 2013, ce are ca linie principala de activitate organizarea de evenimente business ”concept propriu” prin care ne propunem sa oferim mediului de afaceri romanesc un spatiu profesionist de discutii si networking. Aflati mai multe despre noi pe: www.business-mark.ro

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: