Criza Boeing loveste in companiile americane: Pilotii de la United Airlines intra in concediu fara plata pentru a reduce surplusul de personal pe fondul intarzierii livrarilor de avioane

externe

Compania aeriana americana United Airlines a oferit concediu fara plata pilotilor sai luna viitoare, deoarece intarzierile in livrarile de avioane Boeing au dus la surplus de personal, potrivit Reuters.

Un purtator de cuvant al United a confirmat ca intarzierile de livrare au redus utilizarea aeronavelor sale in acest an, determinand compania sa recurga la „concedii voluntare” pentru a aborda excesul de personal. Purtatorul de cuvant a refuzat sa dea detalii.

Cu toate acestea, intr-o nota transmisa personalului, United le-a spus pilotilor ca isi pot lua concediu neplatit pentru intreaga luna mai sau la date alese. Pilotii pot opta, de asemenea, pentru un program in care li se va permite sa-si aleaga si sa schimbe zborurile.

In timp ce masurile sunt valabile doar pentru luna mai, sindicatul pilotilor din United si-a anuntat membrii ca astfel de programe sunt asteptate in timpul verii si „potential in toamna”.

„In timp ce problemele de livrare ne afecteaza flotele de 787 si 737, impactul va afecta si alte flote”, a spus sindicatul.

Cea mai recenta miscare vine la cateva saptamani dupa ce United a anuntat o pauza in angajarea unor piloti in mai si iunie.

Este cel mai recent exemplu al modului in care o criza de siguranta la producatorul de avioane din SUA se raspandeste in industria companiilor aeriene. Problemele Boeing au fortat deja companiile aeriene sa reduca asteptarile privind livrarile de avioane, complicand eforturile de a satisface cererea record de calatorii.

United nu este singura companie afectata. Rivala Southwest Airlines un alt client al Boeing, a incetat sa mai angajeze piloti si insotitori de bord.

Boeing a fost supus unui control strict in urma incidentului din 5 ianuarie cand un panou s-a desprins in zbor. Saptamana trecuta, CEO-ul Boeing, Dave Calhoun, a anuntat ca va pleca pana la sfarsitul anului, in timp ce directorul departamentului de avioane comerciale, Stan Deal, s-a pensionat, iar presedintele consiliului de administratie, Larry Kellner, a demisionat si a fost inlocuit ca presedinte de directorul Steve Mollenkopf.

CEO-ul United, Scott Kirby, a fost printre cei mai vocali in exprimarea frustrarilor fata de Boeing. Dupa ce avioanele MAX 9 au fost retinute la sol, el a inceput discutiile cu Airbus, rivalul lui Boeing, sperand sa incheie un acord pentru 200 de avioane.

United si-a redus prognoza pentru 2024 pentru livrarea de Boeing MAX 8 de la 43 la 37 de avioane. De asemenea, se asteapta sa primeasca cu 15 MAX 9 mai putine in acest an.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: