Cum arata trotuarul rulant de la Gara de Nord in care Oprescu a bagat peste 11 milioane de lei. Cum il lauda Oprescu: „Gama completa de civilizatie”

politica

Trotuarul rulant de la Gara de Nord, inaugurat cu mare fast de primarul de atunci al Capitalei, Sorin Oprescu, a devenit o ruina totala. In acest trotuar au fost bagati peste 11 milioane de lei (peste 2 milioane de euro la cursul actual) si a functionat mai putin de un an.

In 2013, pesedistul Sorin Oprescu a prezentat aceasta „investitie” drept o „gama completa de civilizatie”. Acum este o ruina cu rol de WC public.

Trotuarul a costat 11,2 milioane lei, fara TVA, si este format din sase module, cate trei pe fiecare sens, fiind instalat la propunerea primarului Sorin Oprescu. Desi a fost construit in Gara de Nord, acesta este realizat si administrat de Primaria Capitalei.

Iata cateva fotografii publicate de mobilitate.eu acum doi ani. De atunci a fost distrus si mai mult.

Trotuarul rulant a functionat mai putin de un an, pana in 2014.

Trotuarul a fost oprit „din cauza faptului ca nu a putut fi dat in administrare”, au justificat reprezentantii Primariei in 2017, timpul mandatului pesedistei Gabriela Firea.

”Din pacate, trotuarul rulant a fost dat uitarii, la doar un an de la inaugurare.

Nu a mai fost pazit, s-a defectat, nu a fost reparat sau intretinut in niciun fel. Treptat, acest obiectiv de investitii a devenit un obiectiv de vandalizat si un focar amplasat intr-o zona extrem de vizibila a Capitalei. Practic, orice turist care intra in Bucuresti pe calea ferata este intampinat de aceasta priveliste dezolanta.

Acest trotuar rulant infatiseaza intocmai starea in care se afla Gara de Nord, ce are nevoie urgenta de modernizare ca cel mai important nod de transport feroviar din tara, dar si de restaurare ca unul dintre marile monumente istorice ale Capitalei”, a sounea Asociatia Metrou Usor in urma cu doi ani.

In urma cu doua zile, CFR SA a anuntat ca a demarat un proiect de peste 471 mil. lei (aproximativ 95 mil. euro), fara TVA, finantat in cadrul Programului Operational Transport (POT), pentru modernizarea Garii de Nord din Bucuresti.

’’Prin aceasta investitie se doreste transformarea Garii de Nord in punct multimodal modern, dar si intr-o zona comerciala atractiva a Capitalei. Lucrarile vizeaza inclusiv amenajarea spatiilor destinate serviciilor pentru calatori, asigurarea facilitatilor pentru persoanele cu dizabilitati, crearea unor spatii verzi centrale, a unei zone moderne de asteptare si de petrecere a timpului pentru persoanele aflate in tranzit, montare unor sisteme noi de ventilatie si de incalzire, modernizarea sistemului de iluminat’’, a sustinut Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.

Foto: Reddit Romania

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: