Cum eficientizeaza Bolojan activitatea Aeroportului Oradea: „O parte dintre pompieri pot sa desfasoare si servicii de handling”

news

Presedintele Consiliului Judetean Bihor, Ilie Bolojan a anuntat, intr-o conferinta de presa, noul Consiliu de Administratie (CA) al Aeroportului Oradea, care ar urma sa fie condus de Tudor Jidav, fost director al Aeroportului „Henri Coanda” din Otopeni. El a mai anunta si ca o parte dintre pompierii care deservesc aeroportul vor fi pusi sa se ocupe si de serviciile de handling.

CA este format, in urma unei proceduri de selectie, din cinci persoane, dintre care un reprezentant al Ministerului de Finante, ce urmeaza a fi comunicat, precum si cate doi reprezentanti ai autoritatilor locale – Tudor Jidav (care va reprezenta Consiliul Judetean si va fi propus presedinte al CA), Mihai Jurca (city managerul Oradea) si din partea agentilor economici – Alexandra Draghiciu (manager resurse umane Celestica) si Dan Adrian Popus (manager Plastor).

„Acest CA nu are nicio conotatie politica, sunt oameni care au competente recunoscute, atat in partea de aviatie, cum este domnul Jidav, dar si in management, in sectorul public sau privat. Sper ca faca treaba buna in anii urmatori”, a afirmat Ilie Bolojan, citat de Agerpres.

Prioritatile noului CA al Aeroportului international Oradea sunt reducerea cheltuielilor de functionare si cresterea veniturilor proprii, cu atat mai mult cu cat, din anul 2023, conform „directivelor aflate in vigoare”, Consiliul Judetean Bihor nu va mai putea sa aloce subventii pentru aeroport.

„Daca nu se iau masuri din timp pentru cresterea veniturilor si scaderea cheltuielilor, va puteti da seama ca vom avea niste probleme serioase peste 3-4 ani. Consiliul Judetean acorda anual din banii bihorenilor o subventie de 1,5 milioane de euro pentru ca aeroportul sa functioneze in bune conditii. Nu este totuna daca acesti bani sunt folositi pentru operarea aeroportului sau pentru salarii”, a subliniat Ilie Bolojan.

„Am luat decizia sa gestionam noi serviciile de handling de pasageri, de bagaje, partea de degivrare. Ne propunem ca de la finalul acestui an sa desfasuram aceste activitati in regie proprie. Inclusiv partea de vanzare de combustibil ne propunem sa o realizam cel tarziu de la finalul anului viitor in regie proprie, in asa fel incat sa ne completam paleta de venituri de la gestionarea parcarii in mod eficient, dezvoltarea unei baze tehnice pentru aeronave mici”, a mentionat Bolojan.

Intrebat de Bihoreanul daca cu 52 de persoane, Aeroportul va putea asigura toate aceste servicii, Bolojan a raspuns: „Dintr-un serviciu de pompieri de 18 persoane (n.r. – serviciu propriu, al Aeroportului), o parte pot sa desfasoare si servicii de handling”. „Toate aceste masuri pe care le propunem sunt preluate de la alte aeroporturi si se dovedesc ca functioneaza”, a adaugat el.

Noul CA va fi aprobat in plenul Consiliului Judetean, proiectul urmand sa fie supus votului in sedinta de joi.

La reducerea cheltuielilor, Bolojan a mentionat ca operarea ar putea fi facuta intr-un singur terminal, cel nou, ca in perioada urmatoare achizitiile si partea juridica a Aeroportului Oradea vor fi preluate de serviciile interne ale Consiliului Judetean.

Cresterea veniturilor s-ar realiza prin internalizarea unor servicii, precum handling, degivrare etc, in regie proprie, inclusiv vanzarea de combustibil, gestionarea parcarilor in mod eficient, o baza tehnica pentru aeronave mici.

Alta prioritate este accesarea de fonduri europene, domeniu in care conducerea interimara lucreaza la materializarea unor proiecte europene pentru extinderea pistei, precum si pentru cresterea securitatii aeroportuare prin realizarea unui gard inteligent, cu senzori de miscare.

Un alt obiectiv important este construirea terminalului cargo pana in anul 2023, proiectul fiind atribuit unei firme private.

Bolojan a mai vorbit si despre proiectul de infiintare a unei companii aeriene locale, de catre CJ Bihor si Primaria Oradea, si care ar urma sa fie supus aprobarii pana la finalul acestei luni in cele doua institutii locale. „Se lucreaza pentru a lua decizii corecte. Ce tip de aeronave sa preluam, ce capacitate sa aiba, care sunt destinatiile pe care le-am putea opera astfel incat imediat dupa infiintarea companiei sa putem, pe baza unor planuri de afaceri fezabile, sa luam decizii in consecinta”, a mai afirmat presedintele CJ Bihor.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: