Cum l-a executat Drula pe Cuc la audierile din Parlament: „In loc sa aduc sinecura si clientela de partid, am convins oameni, directori generali de mari companii din Romania, romanesti si straine”

politica

Catalin Drula, propus ministru al Transporturilor, l-a pus la punct pe fostul ministru PSD Razvan Cuc in timpul audierii din comisia de specialitate a Parlamentului. Cuc a crezut ca il poate incuia pe Drula.

Razvan Cuc a incercat sa ii reproseze lui Drula activitatea de la Ministerul Transporturilor si modul in care a angajat oameni in minister.

„Din pacate, domnul Drula, si cand a fost consilierul domnului Ciolos, a incheiat mandatul pe infrastructura pe zero. Si acum, de altfel, tot pe zero l-a incheiat. Cei de la USR au un cuvant favorit: reforme. Ei fac reforme peste tot. Si m-am apucat sa citesc cele patru foi care cuprind programul USR pe infrastructura. Si la punctul 2, atragerea de profesionisti in companiile statului. E bine ca va propuneti.

Haideti sa ne amintim putin de profesionistii din mandatul domnului Drula. Este domnul Pestesan de la aeroport care si-a pus tablou in aeroport. Super realizare. Domnul Vizante. Responsabilitate, e un cuvant mare. Dar domnul Vizante o fi avand responsabilitate fata de copiii aia care stateau in tren. Doar abia a doua zi s-au intalnit. Deci cam astia sunt profesionistii pe care i-au adus, sustinut si protejat in companiile de stat. Vizavi de performante, si domnul prim-ministru interimar Citu a spus ca nu a reusit domnul Drula sa aiba o executie buna pe bugetul de stat. Pe fonduri evident ca a avut ca au venit proiectele mai din spate si au tras banii. M-am uitat la proiectele pe metrou. Nu vad nicaieri Magistrala 6. Aveti o problema cu proiectele incepute? Cine deconteaza studiile de fezabilitate?

Ati mai facut asta si cu DN71, ati anulat contractul, studiul platit. Ma intreb daca il platiti dumneavoastra. V-ati adus specialisti si i-ati pus in toate consiliile de administratie, inclusiv la Autoritatea Aeronautica. Domnule Drula, am si eu o intrebare. Instanta a spus ca toti membrii de CA pe care i-ati numit sunt pusi abuziv. Instanta de judecata a spus ca membrii vechi au castigat in instanta si trebuie repusi in functie. Inteleg ca nu ati vrut sa ii repuneti. Platiti dumneavoastra sumele de bani pe care ei ii primesc in momentul de fata? Cine plateste banii? Dumneavoastra?”, a intrebat Cuc, citat de Epoch Times Romania.

Drula l-a lasat insa pe pesedistul Cuc fara replica.

„Nu ma dezamagiti, domnule senator. Ca de obicei va documentati, dar doar pe jumatate. La Autoritatea Aeronautica, o decizie, nu e a mea ci a predecesorului meu, domnul ministru Bode, a fost contestata de cei carora le-a fost revocat mandatul si au pierdut in instanta. Asta este decizia. Au pierdut in luna august. Prin urmare, decizia domnului Bode a fost legala si deciziile pe care le-am luat eu au fost la fel – la expirarea acelor mandate interimare – legale. Nu sunteti pe un fond care sa va avantajeze daca discutam despre profesionisti.

Am facut eforturi extraordinare pentru a atrage in consiliile de administratie ale acestor companii de stat, ale acestor regii, oameni din zona privata, oameni care sunt intr-un fel dezamagiti de clasa politica, de ce propune si promite. In loc sa aduc sinecura si clientela de partid, am convins oameni, directori generali de mari companii din Romania, romanesti si straine, sa participe in aceste consilii de administratie, sa isi aduca cunostintele din acea zona in administrarea acestor companii.

Au ajuns aceste consilii de administratie sa fie detestate de romani, si pe buna dreptate, pentru ca sunt folosite de partide ca o zona de sinecuri. Se considera, de altfel, ca ele sunt niste trepadusi acolo care nu fac nimic. Ba nu, responsabilitatea este enorma si nu ar trebui sa fie asa. De alfel, am declansat procedurile pe Ordonanta 109, pe care nu le vrea niciun partid, sa fac numiri pe patru ani. Nu am apucat sa fie finalizate.

Iar pe celelalte doua subiecte, as fi vrut sa veniti poate cu mai multe subiecte decat acestea de la sponsorii politici, dar va raspund. La DN71 Bucuresti – Targoviste, era ilegala oferta depusa de compania de care sunteti interesat, pentru dublare, si pentru ca aceasta procedura a fost anulata […] am profitat in interesul romanilor sa nu mai facem o dublare prin sate. Va place cand mergeti la Giurgiu sa treceti prin satele alea. Sunt convins ca respectati limita, mergeti intotdeauna cu 50 km la ora cu masina cu multi cai putere. Si in loc am propus si am lansat si licitatia, si este gata, pentru un drum expres sau o autostrada. Asta va spune studiul rapid. Deci un drum cu acces controlat intre Bucuresti si Targoviste. Am explicat asta si parlamentarilor din Dambovita, indiferent de partid, ca este solutia moderna. Pentru Giurgiu am facut o data eroarea asta in anii ’90 cu acea pista mare de avion, asa prin mijlocul localitatilor. Haideti sa nu o repetam.

La Magistrala 6, la linia de metrou care leaga de Aeroport, ea are doua sectiuni si sunt tratate diferit. Una este finantata de UE si considerata ca fiind rentabila, adica prima bucata, care se termina la statia Tokyo, Centrul Comercial Baneasa. Pentru urmatoarea sectiune, care trece probabil prin cea mai putin dens populata zona a Bucurestiului, unde sunt paduri si case, am chemat expertii de la Banca Europeana de Investitii, cu care lucreaza Ministerul Transporturilor. Iar pentru acest sector nordic din M6 analiza Bancii Europene de Investitii a aratat o rentabilitate de 0,17%. Dumneavoastra presupun ca sunteti familiar si stiti ca proiectele sub 5% sunt considerate nerentabile. Iar UE refuza sa finanteze acest sector.

Ce inseamna asta? Nu numai ca cei 700 milioane de euro pentru constructie, pe care ii dam de la bugetul de stat, nu e numai costul ala, e un cost enorm de operare. Va dau un exemplu, linia M5 care acum, din cauza pandemiei, nu are inca traficul pe care ar trebui sa il aiba, ne costa 200 milioane de lei pe an, iar veniturile pe care le produce sunt de 25 de milioane. Deci subventionam cu 175 de milioane de lei acel sector in operare. Pentru aceasta potentiala linie catre Aeroport, care este in concurenta cu un tren care merge foarte bine si este de doua ori mai rapid, ar insemna sa bagam sute de milioane de lei anual doar pentru subventionarea operarii. Am propus Guvernului sa renuntam in aceasta etapa la sectorul nordic. Este o problema de memorandum. Dupa plecarea mea de la minister, inteleg ca politica s-a schimbat”, a raspuns Drula.

Catalin Drula a fost avizat pozitiv, marti, pentru portofoliul de la Transporturi si Infrastructura, de membrii comisiilor de specialitate ale Parlamentului, primind 12 voturi pentru, 8 impotriva si sapte abtineri.

Urmareste-ne si pe:

Mai mult despre: ,

Comentarii: