De ce imigrantii ATACA femeile din Europa: „Pe vremuri, cele fara BURQA erau prostituate sau sclave”

analize

Intreaga Europa este socata de agresiunile sexuale comise in grup de sute de imigranti proveniti din tari musulmane. Doar in Germania sunt inregistrate peste 500 de plangeri din partea femeilor abuzate. Iar informatiile despre noi atacuri continua sa apara.

Specialisti in cultura islamica incearca sa desluseasca ce sta la baza unui asemenea comportament, care este de fapt perceptia musulmanilor asupra femeilor. Buna cunoscatoare a obiceiurilor musulmane, Alina Isac Alak a explicat pentru „Adevarul” ce ar putea determina agresiunile la care se dedau imigrantii.

Pe vremea cand Islamul se raspandea in lumea araba, femeile libere si, mai ales, sclavele din Medina, erau in mod curent supuse agresarii sexuale, povesteste Isak.

„In cazul sclavelor, acestea erau fortate sa se prostitueze de catre stapanii lor sau chiar de catre persoane necunoscute care le puteau acosta pe ulite. Femeile musulmane erau si ele atacate noaptea, iar agresorii obisnuiau sa pretinda ca le-au confundat cu sclavele – prostituate.

In acel context social, acoperirea corpului musulmanelor cu un jilbab, o haina larga purtata deasupra vesmintelor obisnuite, conform indicatiilor din versetele coranice, semnifica ‒ gratie conventiei sociale astfel constituite ‒ lipsa de disponibilitate sexuala si functiona ca o modalitate de protejare a femeilor musulmane de atacurile barbatilor jahili, nemusulmanii pentru care femeile reprezentau doar marfuri sexuale”, a povestit Isak

Mai departe, ea a explicat ca aceasta acoperire simbolica a trupului, asociata initial cu un anumit statut social si siguranta fizica, a devenit in timp una obligatorie si din ce in ce mai restrictiva, lasand libere vederii cat mai putine zone din corpul femeiesc. Partea vizibila a corpului unei femei a fost astfel conceptualizata exclusiv ca sursa a fitnah-ei, a seductiei, a ispitei si a coruptiei sexuale. Paradoxal, femeile musulmane conditionate sa-si acopere cat mai mult corpul pentru a fi protejate, au ajuns sa se protejeze chiar de atacurile barbatilor musulmani.

„Acest tip de discurs in care victima este blamata si responsabilizata pentru agresiunile sexuale a fost perpetuat pana astazi si relativ recent combinat ‒ in urma teoretizarilor neotraditionalistilor secolului trecut care au incercat sa explice jurisprudenta precolonialista apeland la mijloace mai moderne si (pseudo) stiintifice de argumentare ‒ cu o teorie, de altfel injositoare pentru barbatii musulmani, referitoare la o presupusa natura masculina dominata de sexualitate care nu poate fi tinuta in frau decat prin excluderea femeilor din spatiul public, teorie, repet, inexistenta la nivelul formularilor jurisprudentiale sau exegetice ale primilor teologi musulmani.

Evident, eventualele agresiuni sexuale indreptate asupra musulmanelor sunt considerate a fi scuzabile, asumate si dorite de catre victima daca aceasta „pacatuiesteˮ printr-o imbracaminte care nu se supune standardelor medievale de definire a modestiei sau prin prezenta la o ora nepotrivita in spatiul public, printr-un comportament prea relaxat sau exuberant etc. Deloc neasteptat, retorica protejarii prin adoptarea unei vestimentatii islamice nu se sustine: peste 72,5% dintre victimele agresiunilor sexuale din Egipt purtau hijab (valul islamic care acopera parul, urechile si gatul femeii musulmane, lasandu-i insa descoperita fata) in momentul atacului, la fel si majoritatea femeilor yemenite agresate sexual”, a explicat Isak.

Situatiile in care pare ca violul este acceptat social au legatura cu diseminarea unor discursuri teologice prin care corpul femeii, vocea femeii, prezenta sa in spatiul public sunt denuntate a fi aducatoare de ispita si surse ale dorintei, a explicat Alina Isak.

„Chiar si juristi musulmani contemporani relativ mai putin rigizi decat juristii wahhabiti, precum Qaradawi, consultantul spiritual al Fratiei Musulmane, continua sa atentioneze ca, pentru o femeie musulmana modesta, ‘cel mai important tel consta in a nu atrage atentia barbatilor si a nu le incuraja fanteziile sexuale si dorintele’.

Nu este de mirare ca victimele intotdeauna raman cele blamate si vinovate pentru atacul suferit, oricare ar fi natura sa, verbal sau fizic. Femeile nemusulmane din spatiul occidental, din aceasta perspectiva asupra corpului femeii, devin tinte si mai vulnerabile in fata acelor indivizi marcati de o viziune ierarhica asupra relatiilor dintre sexe.

Privite printr-o grila de stereotipuri, nu rareori femeile nemusulmane sunt tratate, din cauza vestimentatiei si a modului liber de interactiune cu barbatii, drept femei usor accesibile si neprotejate. Unii barbati musulmani intr-adevar percep femeile neimbracate islamic drept femei disponibile sexual, iar frustrarile sexuale si restrictiile de interactionare dintre sexe din societatile din care provin pot determina in final acte de agresiune sexuala”, a explicat Isak.

Iti place aktual24.ro? Urmareste fluxul de stiri aktual24.ro si pe Facebook

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: