Extremistul Călin Georgescu a susținut, marți, în fața secției de poliție un nou discurs delirant, în care l-a atacat violent și pe premierul Ilie Bolojan. El s-a prezentat din nou pentru a semna controlul judiciar.
”Țara asta este condusă de o șleahtă de prefăcuți. Sunt împotriva a tot ceea ce se poate face pentru ca omul să nu aibă fericire și iubire. Noi, în țara noastră și în lume, traversăm nu doar un război geopolitic, ci un război teopolitic. Este lupta Arhanghelului Mihail cu Satana, în care sistemul oligarhic globalist, sorosit, cu influențe demonice, nu caută doar profitul, ci distrugerea”, a delirat Georgescu.
El l-a acuzat pe premierul Bolojan că ar fi avut un ”comportament trădător și slugarnic” în fața lui Viktor Orban.
„Am văzut și eu acest comportament trădător și slugarnic al premierului Ilie Bolojan în fața și în prezența premierului Ungariei, Viktor Orban. Este exact cum, pe vremuri, iobagii își plecau capul când veneau grofii să culeagă dijma. Este o umilință fără margini adresată poporului român și istoriei poporului român. Consider că este o umilință a umilinței și, sincer, nu știu cum de nu-l doare capul de cât a stat cu el plecat”, a pretins Georgescu.
În fașa secției de poliție au fost, ca de obicei, cîteva zeci de fanatici care au scandat ”Georgescu președinte” și ”Călin, te iubim”.
Administrația prezidențială a făcut public recent raportul înaintat de președintele Nicușor Dan liderilor UE in cadrul reuniunii liderilor UE de la Copenhaga.
Vă prezentăm în special aspectele legate de modul în care Rusia a reușit să-l impună pe Călin Georgescu în alegerile prezidențiale de anul trecut:
”România a fost ținta predilectă a unor ample campanii hibride în contextul scrutinelor electorale din 2024, actorii ostili urmărind modelarea continuă a opiniei publice, destabilizarea capacității de decizie a autorităților guvernamentale și diluarea gradului de coeziune la nivelul societății.
Campania lansată în spațiul românesc s-a manifestat atât prin atacuri cibernetice, măsuri de destabilizare a ordinii publice, cât și prin campanii de microtargetare, dezinformare și influențare a electoratului.
Pe acest palier s-a evidențiat caracterul ofensiv al agresiunilor hibride, care au exploatat vulnerabilitățile audiențelor naționale, atât prin utilizarea versatilă a platformelor sociale, respectiv prin eludarea politicilor prezente la nivelul acestora cu privire la expunerea persoanelor din spectrul politic, cât și prin tehnici de inginerie socială care au vizat segmentarea populației în vederea livrării mesajelor personalizate către audiențe receptive, rezultatul scontat fiind deturnarea derulării optime a procesului electoral.
(…) Astfel, în luna noiembrie 2024 s-a constatat o intensificare virulentă a activității de promovare electorală a candidatului independent pe TikTok. Expunerea acestuia în cadrul platformei a avut un caracter coordonat, fiind realizată de mai multe rețele de conturi.
Conform unor rapoarte realizate de către reprezentanții companiei TikTok, au fost identificate două rețele coordonate care au operat pe teritoriul României în noiembrie și decembrie în vederea promovării candidatului independent, care au însumat peste 27.000 de conturi active.
Campania a urmărit exploatarea vulnerabilităților generate de lipsa respectării politicilor platformei de filtrare a conținutului viralizat prin intermediul postării de comentarii.
Rețeaua de conturi a fost creată între 2022–2023 și a fost activată cu o zi înaintea alegerilor cu scopul postării a peste 2.1 milioane de comentarii. Conturile au fost create utilizând adrese de e-mail cu domeniul rumbler.ru, înregistrat în RU.
Manipularea algoritmului a fost realizată preponderent prin utilizarea succesivă în cadrul materialelor video a unor hashtag-uri afiliate candidatului independent și menționarea acestuia în secțiunea de comentarii aferentă materialelor video populare în cadrul platformei.
Conform analizelor tehnice efectuate (tool-ul Exolyt), materialele video care au avut atașate hashtag-urile asociate candidatului independent Călin Georgescu au înregistrat creșteri semnificative de expunere, în perioada desfășurării scrutinelor electorale.
În topul tendințelor de promovare a conținutului video asociat s-au evidențiat mai multe hashtag-uri (#CG11, #calingeorgescu, #georgescu, #calingeorgescu2024, #calingeorgescupresedinte2024) utilizate în campania electorală a candidatului independent.
Analiza metrică a relevat o creștere abruptă în intervalul 13–26.11.2024, ajungând pe locul 9 la nivel mondial, pe primele locuri în comunitățile mari de diaspora (top 10 în toate, în unele comunități anumite hashtag-uri urcând chiar pe locul 1) și pe primele locuri la nivel național.
Această infrastructură informațională a fost creată și activată încă din 2022 pentru promovarea unor mesaje subliminale la nivelul spațiului informațional autohton, pentru cultivarea unor sentimente anti-sistem la nivelul audiențelor vizate.
În contextul alegerilor din 2024, această infrastructură a fost utilizată pentru influențarea mentalului colectiv în vederea dezvoltării unor idei care să corespundă discursului candidatului anti-european și anti-NATO, aceste manifestări asigurând satisfacerea unor obiective strategice ale Federației Ruse.
Adaptabilitatea acestei infrastructuri malițioase a permis modelarea unei percepții anti-sistem, exploatabile în contextul unor evenimente care ar putea genera efecte în favoarea actorilor statali străini (ex: procese electorale, crize de ordine publică, crize politice/economice etc.)”.
Citește raportul integral: Război hibrid