Dezastrul de pe Aeroportul Otopeni este dezvaluit de directorul TAROM. Taxele de pe aeroport, incasate pentru modernizarea aerogarii, ajung de fapt in ajutoarele sociale date de PSD

news

Directorul TAROM Werner Wolff a declarat, la Timisoara, ca este nevoie de o investitie pe Aeroportul Otopeni unde calea de rulare este plina cu gropi care taie rotile aeronavelor. Astfel, TAROM cheltuie bani pe schimbarea rotilor avioanelor de trei, pana la cinci ori pe saptamana, in loc sa le schimbe la cateva luni.

Wolff a mai spus ca exista un plan de investitii la Aeroportul Otopeni, iar in aceste conditii, dar si in conditiile de vreme severa, aeronavele TAROM nu vor mai fi redirectionate pe Sibiu sau Constanta, ci pe Baneasa, conform News.ro.

Intrebat daca este influentata activitatea companiei TAROM de starea infrastructurii aeroportuare de la Otopeni, directorul TAROM, Werner Wolff a declarat ca la Otopeni este nevoie de o investitie masiva in caile de rulare.

„Infrastructura aeroportuara nu tine de noi. La Otopeni este nevoie de o investitie masiva in caile de rulare si cred ca trebuie sa ne schimbam si noi acolo modul in care vin pasagerii. Sincer, mie nu imi place ca pasagerii de pe intern sunt lasati undeva in camp si dusi cu autobuzele, este o chestiune care tine de civilizatie si de o posibilitate de a-i primi. Cu siguranta ca lucrurile se vor schimba, deoarece exista un proiect la nivel de minister, la nivel de aeroport, din cate stiu eu. Pe noi ne incurca, cat de cat, gropile din calea de rulare si care ne taie rotile si pe care le schimbam intr-un mod halucinant. Sunt costuri masive. Nu creaza nesiguranta pasagerilor, insa important este sa ne ridicam la nivel european, daca tot dorim sa fim in Europa, atunci sa fim europeni. (…) Nu imi permit sa spun ca la Otopeni este cea mai proasta pista, dar e una din pistele care trebuie refacuta”, a declarat Werner Wolff.

Intrebat, de asemenea, cat de des sunt schimbate rotile aeronavelor din cauza problemelor la caile de rulare, Wolff a raspuns: „Schimbam rotile, cele care sunt taiate, de trei, patru, cinci ori pe saptamana. Exista si acolo niste standarde pe care le indeplinim. In loc sa facem schimbari la cateva luni, le facem mult mai des”.

Sunt bani, dar se duc la ajutoare sociale

Ca pentru orice proiect de infrastructura din Romania, principala problema o reprezinta resursele financiare care nu au fost alocate pana acum. Asta desi Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti are un profit de peste 50 de milioane de euro pe an, bani care ar asigura construirea noului terminal evaluat la o suma asemanatoare.

In 2016, CNAB a avut venituri totale de aproape un miliard de lei (mai exact 911.662.620 lei) si un profit net, ramas dupa deducerea impozitului pe profit, de aproape 230 milioane de lei (229.691.520 lei). In euro ar fi vorba de 51,11 milioane.

Numai ca acesti nu pot fi repartizati modernizarii aerogarii. Prin memorandum aprobat de guvern in ianuarie 2017, 90% din profitul companiilor de stat se duce la bugetul general. Trebuie precizat aici ca in OUG 64/2001 (privind profitului la societatile nationale, companiile nationale si societatile cu capital integral sau majoritar de stat, precum si la regiile autonome) se reglementeaza repartizarea unei cote de “minimum 50% varsaminte la bugetul de stat sau local. In anul precedent, cota a fost de 75%.

Otopeniul a fost modernizat ultima data in 2012, cand s-a inaugurat un terminal pentru plecari. Lucrarile la Terminalul Plecari au inceput in vara lui 2011, au durat 17 luni si au costat 52 milioane de euro. Noua aerogara are o suprafata de 19.600 mp, este echipata cu 52 de ghisee de check-in, opt porti, opt ghisee self check-in si salon VIP in zona de imbarcare.

 

Aeronavele TAROM vor ateriza la Baneasa

Werner Wolff a adaugat ca in caz de vreme nefavorabila, sau in caz de investitii pe Aeroportul Otopeni, aeronavele vor fi deviate pe Aeroportul Baneasa.

„Se va schimba ceva. Nu o sa ne mai deviem aeronavele pe Sibiu sau Constanta, in caz ca Otopeniul e in ceata, incercam sa debarcam pasagerii pe Baneasa. O sa fie, probabil si alte companii, nu doar noi. Noi am facut aceasta cerere catre aeroport si catre Autoritate, in urma cu cateva saptamani. Probabil si cand se vor face reparatii vom devia tot acolo”, a mai spus directorul TAROM.

Wolff a mai spus ca una din prioritatile TAROM este aceea de a scadea cheltuielile, astfel ca mii de contracte vor fi renegociate in perioada urmatoare. De asemenea, spune el, vor fi si reduceri de personal.

Werner Wolff s-a aflat duminica, la Timisoara, pentru a inaugura cursa aeriana Iasi- Timisoara care va avea o frecventa de patru zboruri de saptamana.

Iti place aktual24.ro? Urmareste fluxul de stiri aktual24.ro si pe Facebook

O noua experienta cu AK-24. Descarca aplicatia Aktual24 din App Store pentru iPhone si din Google Play pentru Android.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: