Dezinfectarea sezlongurilor. In ce conditii vor fi primiti turistii in hotelurile din Grecia in aceasta vara

news

Conditii stricte de functionare la toate nivelurile a hotelurilor si a altor locatii turistice sunt prevazute in „Protocolul Unitatilor Turistice” ce se va aplica in sezonul estival de anul acesta in Grecia, scrie ethnis.gr, citat de Rador.

Protocolul promovat de Ministerul Turismului va fi revizuit in functie de recomandarile Autoritatii Nationale de Sanatate Publica din Grecia, dar in cele 16 pagini ale primei versiuni sunt cuprinse deja detaliat planurile de actiuni la toate nivelurile: de la masurile ce trebuie luate de personal, pana la masuri cu privire la serviciul de receptie, serviciile de pe etaj (cum ar fi curatenia in camere si a spatiilor comune), servicii de luare a mesei (restaurante, baruri etc.), pana la masuri cu privire la functionarea piscinei si la serviciile de transportare a clientilor catre obiectivele turistice etc.

Fiecare unitate turistica, indiferent de dimensiune si caracteristici, trebuie sa-si stabileasca propriul protocol pe baza directivelor generale ale ministerului. Edificatoare pentru situatia noua cu care turistii se vor intalni anul acesta sunt prevederile cuprinse in protocol cu privire la serviciile de curatenie in camere si in celelalte spatii.

Printre altele, sunt propuse „reducerea frecventei de curatare a camerei pe durata sejurului (pentru evitarea contactului angajatilor de la curatenie cu un posibil caz de coronavirus si transmiterea mai departe a virusului)”, „renuntarea la schimbarea zilnica a lenjeriei si a prosoapelor, care se va realiza doar la cererea clientului”, dar si eliminarea tuturor obiectelor decorative de folosinta comuna (perne, meniuri, reviste etc.), precum si a aparatelor de cafea, a fierbatoarelor si a tuturor produselor din minibar.

Se prevede de asemenea acoperirea cu o husa de unica folosinta a telecomenzilor de televizor si aer conditionat, iar suprafetele textile (de ex. tapiteria mobilierului) trebuie curatate cu un aparat cu aburi (temperatura ‘ 70°C).

Conducerea hotelului trebuie sa specifice cand si cum a fost efectuata curatenia in camera, dar si sa ofere dezinfectanti sau un aparat pentru dezinfectie in fiecare camera. Personalul de la curatenie va utiliza o masca chirurgicala (sau in cazul in care aceasta nu este disponibila, va fi utilizata o masca de panza), manusi si halate impermeabile de unica folosinta. Pe perioada lucrului, personalul de curatenie nu trebuie sa-si atinga gura, nasul sau ochii cu mana, nu trebuie sa fumeze si nici sa manance.

Conducerea unitatii turistice trebuie sa pastreze o evidenta atat a angajatilor, cat si a tuturor persoanelor care au stat in hotel (nume, nationalitate, data sosirii si plecarii, date de contact, precum adresa, telefon si e-mail) pentru facilitarea comunicarii cu contactii apropiati in eventualitatea unui caz de Covid-19 ce ar putea fi depistat ulterior.

Pentru primirea clientilor se recomanda, printre altele, utilizarea unui panou de plexiglas la receptie in cazul unitatilor turistice de peste 60 de paturi, precum si marcaje pe pardoseala la distanta de doi metri pentru a-i indica clientului unde sa stea.

Se propune, in plus, dezvoltarea unor alternative la check-in-ul traditional, prin utilizarea unor aparte portabile care pot fi dezinfectate mai usor dupa fiecare utilizare sau a altor aparate automate, cum ar fi montarea unor terminale POS intr-un punct din apropierea locului in care sta clientul cu scopul utilizarii exclusive a cardurilor pentru plata. Se propune sa se examineze si posibilitatea ca check-in-ul sa se realizeze in aer liber. Va fi interzisa intrarea in unitate a celor care nu sunt cazati acolo.

Pentru functionarea restaurantelor se propune spalarea intensiva a prosoapelor, fetelor de masa si a tacamurilor, chiar si a celor care nu au fost folosite sau, alternativ, utilizarea unor tacamuri si fete de masa ambalate de unica folosinta, a alimentelor ambalate in portii individuale, acolo unde este posibil.

In plus, in ceea ce priveste dispunerea meselor (cu exceptia familiilor) se recomanda o distanta mai mare de 1,5 metri („spate in spate”) a scaunelor, iar clientii care vor sta fata in fata vor sta de asemenea la o distanta de 1,5 metri. Pentru evitarea aglomerarii se recomanda prelungirea perioadei in care restaurantele sunt deschise, clientii urmand sa vina la masa in serii.

De asemenea, hotelurile vor pune accent si vor incuraja folosirea room service-ului fara o taxare suplimentara. Nu se recomanda functionarea bufetelor, ci servirea directa a mancarurilor. Pentru consumul de bauturi vor fi utilizate doar accesorii individuale ambalate. In privinta locurilor de joaca si alte instalatii pentru copii, se propune sa se analizeze suspendarea functionarii lor, dupa caz. In cazul in care vor functiona, va exista o prevedere de limitare a numarului de copii aflati in structurile locurilor de joaca.

Masuri concrete sunt prevazute si pentru piscine, unde dispunerea scaunelor /sezlongurilor trebuie sa respecte o distanta suficienta incat punctele extreme dintre sezlongurile a doua persoane aflate sub umbrele diferite sau a doua persoane care locuiesc in camere diferite sa fie de cel putin doi metri, in orice directie. In plus, trebuie oferite prosoape care vor acoperi sezlongul pe toata suprafata lui, iar dupa fiecare utilizare sezlongurile vor fi dezinfectate, sau se va pune un material textil special de unica folosinta peste sezlong inainte de intinderea prosopului. Va exista o „stabilire stricta” a numarului de oameni care vor fi in piscina in acelasi timp. In orice caz „numarul maxim total al persoanelor aflate in bazin in orice moment nu va fi mai mare de o persoana la 2,5 metri cubi de suprafata de apa”, iar in bazinele de inot inchise vor fi 2 persoane la 20 de metri patrati”.

Un protocol special va fi aplicat si pentru serviciile de transportare a clientilor hotelului. De exemplu, in vehiculele de pana la 5 locuri se prevede transportarea unui singur pasager plus soferul. Ca exceptie se permite transportarea unui al doilea pasager, daca acesta este insotitorul unei persoane care are nevoie de ajutor. In autovehiculele de 6 sau 7 locuri se prevede transportarea a doi pasageri plus soferul, iar in vehiculele de 8 sau 9 locuri se vor transporta trei pasageri plus soferul. Se permite depasirea numarului limita de pasageri daca in vehicul intra – in afara de sofer- doar parinti cu copii minori. Este obligatorie utilizarea unei masti chirurgicale de protectie atat de catre pasageri, cat si de catre sofer.

Pe baza unor protocoale speciale vor functiona si porturile si ambarcatiunile de agrement, precum si ambarcatiunile care organizeaza excursii zilnice. De ex. se prevede ca „pe fiecare ambarcatiune de agrement este permis numarul maxim de pasageri stabilit de legislatia in vigoare”. De asemenea nu este permisa imbarcarea unor pasageri din statiile intermediare de pe traseu, iar distanta minima dintre pasageri va fi de 1,5 metri.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: