„Dragi bucuresteni, doamna primar va ia de prosti”. Dupa ce a creat haos in trafic, Firea sustine ca totul a fost doar un „test”

politica

Implementarea proiectului benzii unice pentru transportul in comun a fost „un test” pe care Primaria Capitalei l-a facut in aceasta dimineata, sustine Gabriela Firea intr-un comunicat de presa. „Testul” a creat o coada de 16 kilometri pe DN1 pe sensul de intrare spre Bucuresti.

Aplicarea proiectului va fi reluata dupa inceperea vacantei de vara, iar Gabriela Firea insista ca aceasta este solutia pentru fluidizarea traficului, dar ca e nevoie de „o perioada de acomodare”, timp in care sa fie innoit parcul auto si sa se extinda si sistemul de semaforizare inteligenta.

Pana atunci, insa, luni dimineata soferii care au circulat in zona Baneasa au stat la coada chiar si cate doua ore: „Vin de la Ploiesti, iar de la ora 08:35, de la iesirea din Saftica (DN 1, judetul Ilfov – n.r.), stau in coloana. S-a mers bara la bara pana aici, in Baneasa. Am facut aproape doua ore pe un drum care il fac in mod obisnuit in 40-50 de minute. Cand au facut benzile astea pentru autobuze, aici, la intrarea in Bucuresti, nu s-au gandit ca majoritatea venim din afara?”, a declarat pentru Mediafax o tanara care a fost prinsa in ambuteiajul de pe DN1.

Coloana de masini de pe DN 1 s-a format de la podul Baneasa, de unde a fost instituita, de luni, o banda de circulatie unica pentru autobuze. Astfel, numarul benzilor destinate traficului rutier s-a limitat la doua.

Initial, reprezentantii Primariei Capitalei au refuzat sa explice ce masuri vor lua, sau daca vor interveni in vreun fel pentru a fluidiza circulatia. Ulterior, Primaria Generala a publicat pe Facebook o reactie prin care anunta ca instituirea benzilor unice pentru RATB a fost, deocamdata, „un test” si ca implementarea proiectului va fi reluata dupa inceperea vacantei de vara, motivand si ca astazi „au fost identificate punctele nevralgice”.

Gabriela Firea a transmis ca demararea acestei initiative va fi facuta intr-o perioada in care traficul e mai redus si ca pana atunci va fi sporit numarul autobuzelor care circula pe rutele respective si vor fi infiintate si alte linii preorasenesti.

Consilierul general Ciprian Ciucu nu crede deloc in explicatiile Gabrielei Firea.

Dragi bucuresteni, imi cer scuze, in numele Primariei Generale, (chiar daca nu reprezint executivul), pentru faptul ca doamna Primar General va ia de prosti atunci cand va spune ca balamucul din Nordul Capitalei a fost ‘urmare a testului realizat […]’.

Este evident ca nu a fost vorba de niciun test, altfel n-ar fi fost instalati stalpi despartitori (care au costuri apreciabile pentru un simplu test). Iar daca ar fi fost un simplu test, acesta ar fi fost anuntat ca atare. In schimb au fost anuntate inca de saptamana trecuta lucrari pentru noi benizi unice pentru RATB.

Este vorba doar de incompetenta, in forma ei pura, Gabriela Firea ne jigneste tuturor inteligenta, incercand sa dea impresia ca stapaneste o situatie care i-a scapat de sub control.

Ii solicit domnei primar Gabriela Firea sa comunice plublic cat ne-a costat acest ‘test’ ce a presupus lucrari specifice la nivelul carosabilului.

Ideea de a avea benzi unice pentru traseele RATB este in principiu buna, nu trebuie aruncata la gunoi, doar pentru ca cineva, vremelnic la conducerea Primariei, nu a inteles-o si a aplicat-o prost. Pentru a avea efect sinergic, o astfel de masura este ulerioara altor masuri, masuri care sunt mai costisioare si mai greu de executat decat o simpla delimitare a unor benzi de circulatie”, a scris Ciucu pe Facebook.

Iti place aktual24.ro? Urmareste fluxul de stiri aktual24.ro si pe Facebook

O noua experienta cu AK-24. Descarca aplicatia Aktual24 din App Store pentru iPhone si din Google Play pentru Android.

Comentarii: