Drula anunta ca marele pod de la Braila va fi gata la sfarsitul anului viitor. Atunci se vor finaliza si drumurile care fac legatura cu podul

news

Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Catalin Drula, a declarat joi, la Braila, ca drumurile care vor face legatura cu Podul Suspendat peste Dunare vor fi gata la sfarsitul anului viitor, odata cu finalizarea lucrarilor la pod, circulatia urmand sa fie deschisa chiar din ziua inaugurarii podului, inclusiv pentru traficul greu.

„Prima prioritate cand am preluat mandatul in decembrie a fost sa ma asigur ca podul nu va ramane muzeu, asta era pe buzele tuturor atunci. Acest pod nu se poate folosi fara drumurile de legatura, in special cele de pe malul tulcean. Munca pe care am desfasurat-o in acele prime luni, prin discutii cu antreprenorul, cu cei de la compania de drumuri, cu toate partile implicate am reusit acest lucru si avem aceasta promisiune ferma ca, la sfarsitul anului viitor, odata cu podul, vor fi gata si drumurile de legatura, astfel incat sa poata fi deschis traficului, inclusiv traficului greu, din prima zi, urmand ca, dupa sase luni, sa fie deschisa si cealalta ramura, dar podul va putea fi folosit din prima zi.

Avem, pe de o parte, podul propriu-zis, a carui constructie avanseaza conform graficului, iar, pe de alta parte, drumurile de legatura de pe malurile Braila si Jijila, complet deblocate anul acesta, pe toata lungimea lor. Podul se va deschide la final de 2022, impreuna cu 10 km din drumurile de legatura, pe relatia Braila-DN22 (Smardan-Macin)”, a declarat Catalin Drula, citat de Agerpres.

Ministrul Transporturilor a mentionat prezenta la Podul de la Braila a ambasadorului Japoniei in Romania, Hiroshi Ueda, care a participat la ceremonia dedicata aniversarii a 100 de ani de la stabilirea relatiilor diplomatice dintre Japonia si Romania, in contextul in care compania IHI din Japonia se ocupa de implementarea proiectului podului de la Braila, impreuna cu firma italiana Astaldi.

„Impreuna cu E.S. domnul Hiroshi Ueda, ambasadorul Japoniei, tara alaturi de care sarbatorim in 2021 un secol de relatii diplomatice, am luat pulsul ‘la cald’ al santierului. In prezent, se executa urmatoarele lucrari de catre asocierea italo-nipona: la blocurile de ancoraj, se monteaza firele pentru cablul principal. Acesta este construit cu metoda Air Spinning si consta intr-un numar mare de fire cu diametrul de 5,38 mm si cu o lungime, in starea de referinta, de aproximativ 2.135 m, care se intind intre ancorajul Braila si ancorajul Jijila. Firele cablului principal sunt din otel tras la rece si zincate la cald. La drumurile de legatura se fac decopertari si se lucreaza la terasamente, poduri si podete. Sumele de bani investite pentru acest proiect dovedesc ca este intr-adevar unul complex: de la inceputul anului si pana acum, pentru Podul de la Braila au fost absorbite fonduri europene in valoare de 466 de milioane de lei”, a spus Drula.

Ministrul Transporturilor s-a aflat pe santierul podului impreuna cu vicepremierul Dan Barna, care a declarat cu aceasta ocazie ca Podul Suspendat peste Dunare de la Braila reprezinta „un proiect fara precedent in Romania prin complexitate si prin nivelul de tehnologie introdus aici”.

„Suntem aici la un eveniment important legat de implinirea a 100 de ani de relatii diplomatice cu Japonia, suntem la un obiectiv cu simbolistica aparte si pentru ca avem o finantare europeana, unul dintre prestatori este din Japonia, celalalt este din Italia, iar o parte dintre furnizori sunt din Romania. Avem o colaborare internationala importanta pe un proiect care va reprezenta fara indoiala un element de mandrie pentru Romania si pentru aceasta regiune a tarii. Este un proiect – indraznesc sa spun – fara precedent in Romania prin complexitate si prin nivelul de tehnologie care este introdus aici. Au fost prezentate elementele tehnice si am foarte mare incredere ca se va respecta termenul.

(…) Aici, la Braila, este un mare santier si sunt convins si am incredere in ceea ce mi-au spus cei care fac aceasta lucrare ca, pana la finalul anului viitor, vom avea un pod nu doar muzeu gata, fara drumuri de legatura. Angajamentul constructorului este ca va exista cel putin o conexiune pe fiecare directie si drumuri de legatura, astfel incat, la finalul anului viitor, intr-adevar sa se poata circula peste Dunare pe acest pod”, a spus Barna.

Potrivit constructorului, operatiune de intindere a cablurilor de sustinere a podului a inceput saptamana trecuta si va dura doua luni si jumatate, iar in luna martie 2022 va incepe montarea tablierului metalic.

Podul suspendat va fi pozitionat intre km 4+596,10 si km 6+570,52, pe drumul principal Braila – Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunarea (kilometraj pe Dunare, masurat de la Sulina).

Licitatia pentru realizarea podului suspendat peste Dunare a fost castigata, in ianuarie 2018, de asocierea a doua firme – una din Italia si cealalta din Japonia, iar contractul prevede ca lucrarea sa se finalizeze in 2023, in conditiile in care 18 luni sunt alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru executie.

Pentru acest obiectiv au fost alocate fonduri nerambursabile in valoare de aproximativ 363 de milioane de euro, din Fondul European de Dezvoltare Regionala, bani care vor fi folositi atat pentru construirea podului, cat si pentru realizarea unei retele de drumuri de 23 kilometri, care vor face legatura cu podul.

Podul suspendat peste Dunare va avea o lungime de 1.974 de metri, dintre care 1.120 de metri reprezinta deschiderea centrala, la care se adauga doua deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Braila si 364 de metri pe malul dinspre Tulcea. La momentul finalizarii, va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale si al lungimii.

Latimea totala va fi de 31 de metri si va cuprinde patru benzi de circulatie a cate 3,50 metri latime fiecare, patru benzi de incadrare a cate 0,5 metri latime fiecare, doua acostamente de 1,50 metri latime si o zona mediana cu latimea de 3 metri. La acestea se adauga, de o parte si de alta, doua benzi aditionale pentru trafic pietonal, biciclete si intretinere, trotuarele urmand sa aiba 2,80 metri fiecare.

Urmareste-ne si pe:

Mai mult despre: ,

Comentarii: