Drula, decizie dura. Compania vinovata de accidentul de la Fetesti a fost data afara de pe caile ferate: „Nu va mai putea efectua operatiuni de transport feroviar ca urmare a restrictionarii certificatului de siguranta”

politica

Ministrul Transporturilor, Catalin Drula, a anuntat joi ca i-a interzis operatorului privat vinovat de accidentul de la Fetesti sa mai efectueze operatiuni de transport feroviar. Compania este Grup Feroviar Roman (GFR). „Autoritatea pentru Siguranta Feroviara va declansa controale la operatorii de transport feroviar de marfa si de calatori, in care va verifica respectarea normelor de siguranta”, a mai transmis Drula.

„CU SIGURANTA FEROVIARA NU ARE NIMENI DREPTUL SA SE JOACE

Tocmai am incheiat o sedinta de urgenta cu autoritatile din sistemul de siguranta feroviara. Concluziile sunt urmatoarele:

1) Operatorul privat al carui tren a provocat accidentul de noaptea trecuta, de la Fetesti, nu va mai putea efectua operatiuni de transport feroviar ca urmare a restrictionarii certificatului de siguranta.

2) Autoritatea pentru Siguranta Feroviara va declansa controale la operatorii de transport feroviar de marfa si de calatori, in care va verifica respectarea normelor de siguranta.

3) La nivelul ministerului va fi elaborat un nou act normativ, care va inaspri sanctiunile pentru incalcarea normelor de siguranta atat pentru operatori, cat si pentru personalul acestora.

4) Maine, vineri, am convocat la minister reprezentantii tuturor operatorilor de transport feroviar de marfa si calatori licentiati.

Deciziile vin dupa al treilea incident feroviar care implica trenuri de marfa in Romania din ultima perioada. Aceste incidente – soldate din fericire fara victime omenesti – provoaca un disconfort urias pasagerilor si pagube insemnate la infrastructura.

In urma accidentului de noaptea trecuta, de la Fetesti, vor fi inregistrate intarzieri pe ruta Bucuresti – Constanta pana la efectuarea reparatiilor. Circulatia nu va fi insa blocata.

Operatiunea este de amploare: 16 vagoane si o locomotiva rasturnate sau deraiate, dar toate echipele CFR SA sunt in teren deja pentru a scurta la maximum perioada de deranj asupra traficului.

Pe alt front, batalia pe care o duc este cea de finantare a sistemului feroviar, care are nevoie de capitalizare masiva dupa ani de subfinantare si pierderile cauzate de pandemie.

Pe partea de investitii din fonduri europene stam excelent la minister: 3,1 mld lei la zi (cu +22% mai mult ca anul trecut la 31 iulie si aproape dublu fata de aceeasi perioada din 2019). Asa cum arata prognoza, ne vom atinge pana la sfarsitul anului tinta propusa de 8 mld lei.

Dar capitalizarea sistemului feroviar se face cu fonduri de la bugetul de stat. Si aici cu pierderile acumulate din anii trecuti + efectul pandemiei, e nevoie de alocarea de sume suplimentare semnificative, asa cum am justificat in cererea de rectificare a bugetului catre Ministerul Finantelor.

La rectificarea bugetara, feroviarul trebuie sa fie prioritatea absoluta”, a anuntat Drula pe Facebook.

Mecanicul locomotivei care a ciocnit un tren, miercuri noapte, in triajul statiei Fetesti, avea o alcoolemie de 40 mg/l alcool pur in aerul expirat, informeaza IPJ Ialomita.

„Referitor la accidentul feroviar petrecut in timpul noptii trecute precizam faptul ca mecanicul de locomotiva al trenului care ar fi impactat celalalt tren a fost testat alcoolscop, rezultand o alcoolemie de 0,40 mg/l alcool pur in aerul expirat, ulterior fiind transportat la Spitalul Municipal Fetesti in vederea recoltarii de probe biologice de sange pentru stabilirea cu exactitate a alcoolemiei”, potrivit IPJ Ialomita.

Politistii continua cercetarea la fata locului alaturi de celelalte autoritati competente in domeniu pentru stabilirea cu exactitate a cauzelor si imprejurarilor producerii evenimentului feroviar.

In accidentul feroviar produs in triajul statiei CF Fetesti au fost distruse mai multe vagoane, mai informeaza IPJ Ialomita.

”In cursul noptii trecute, politistii Postului Politie Transporturi Feroviare Fetesti au fost sesizati prin SNUAU 112 cu privire la faptul ca doua trenuri de marfa s-au ciocnit, un tren a intrat in spatele celuilalt, in triajul statiei CF Fetesti. Firul 1 si 2 de circulatie au suferit avarii la terasamente de cale ferata si linia de electrificare. In urma evenimentului, mai multe vagoane de marfa au fost distruse”, potrivit IPJ Ialomita.

Traficul feroviar a fost deviat pe ruta Fetesti – Tandarei – Slobozia Veche – Ciulnita.

In cauza se efectueaza cercetari pentru ‘accident de cale ferata’, fapta prevazuta si pedepsita de art.333 CP.

Urmareste-ne si pe:

Mai mult despre:

Comentarii: