Ford anunta concedieri in Europa, mii de oameni vor fi trimisi acasa. Ford detine o uzina si la Craiova

news

Ford intentioneaza in urmatorii trei ani sa concedieze in Europa 3.800 de persoane care lucreaza la dezvoltarea de produs si in sectorul administrativ, a anuntat marti producatorul auto american, citand costurile in crestere si necesitatea unei structuri mai suple, in contextul trecerii la productia de vehicule electrice, transmite Reuters, citata de Agerpres.

Aproximativ 2.300 dintre locurile de munca desfiintate vor fi la fabricile Ford din Koln si Aachen (Germania), 1.300 in Marea Britanie si 200 in alte regiuni din Europa. Ford intentioneaza sa indeplineasca acest obiectiv prin programe de plecari voluntare, a informat grupul american.

Ford va pastra in Europa aproximativ 3.400 de ingineri care vor ajuta la producerea masinilor pe baza tehnologiei de baza oferite de omologii lor din SUA si o vor adapta la nevoilor clientilor din Europa, a anuntat Martin Sander, seful diviziei europene de vehicule electrice si directorul Ford Germania.

Acesta a adaugat: „Este necesara o activitate semnificativ mai scazuta la actualele sisteme de propulsie fata de cele folosite la motoarele pe combustie. Ne indreptam spre o lume cu mai putine platforme globale, unde este necesara mai putina munca pe segmentul de inginerie. De aceea trebuie sa facem ajustari”.

Nu s-a schimbat nimic in privinta strategiei de electrificare a Ford, a dat asigurari Sander. Producatorul auto american s-a angajat ca pana in 2035 sa vanda in Europa exclusiv automobile electrice, iar pana in 2024 ar urma sa fie lansate trei noi automobile electrice si patru noi vehicule comerciale electrice, pe piata europeana.

Ford ar urma sa lanseze anul acesta primul sau vehicul electric in Europa produs pe platforma MEB a Volkswagen la uzina din Koln si ia in considerare aducerea unei platforme Ford in Europa, posibil la fabrica sa din Valencia, a declarat Sander.

Acesta a adaugat: „Pregatim compania pentru a concura si a castiga intr-o regiune care se confrunta cu turbulente economice si geopolitice fara precedent”.

Producatorul auto american trebuie sa fie „agresiv” in privinta imbunatatirii calitatii si structurii costurilor in Europa si Statele Unite, afirma recent directorul general al Ford, Jim Farley, la prezentarea rezultatelor financiare, in timp ce directorul financiar John Lawle spunea ca productivitatea inginerilor Ford in Europa este cu 25-30% mai redusa decat ar trebui sa fie.

Pe data de 15 februarie, Farley si Lawler ar urma sa ia cuvantul la o conferinta care se desfasoara la New York, dedicata modului in care compania isi revizuieste operatiunile pentru a stimula cresterea.

Forta de munca pe care Ford o are in Europa a fost afectata de un val de disponibilizari in 2019 si 2020, in contextul in care producatorul auto a vrut sa ajunga la o marja operationala de 6% in Europa, un obiectiv care a fost dejucat de pandemia de coronavirus, astfel ca in primele noua luni ale anului trecut Ford a realizat in Europa o marja de profit brut de doar 2,2% din vanzari.

Subsidiara Ford din Europa produce, vinde si ofera servicii pentru brandul Ford de vehicule in 50 de piete, avand aproximativ 45.000 de angajati la propriile sale facilitati si la societatile mixte, conform informatiilor postate pe site-ul companiei.

Urmareste-ne si pe:

Mai mult despre: ,

Comentarii: