Categories: politica

Fost consilier al lui Ciolos dezvaluie cum Guvernul PSD – Ponta a SABOTAT constructia de autostrazi pentru a avea bani de „POMENI electorale”

Catalin Drula, fostul consilier pe probleme de infrastructura al lui Dacian Ciolos, dezvaluie cum fosta guvernare condusa de Victor Ponta a impiedicat construirea de noi autostrazi pentru a putea finanta pomenile electorale.

Drula a explicat, intr-o intalnire online cu comunitatea Reddit Romania, care a fost impactul PSD asupra infrastructurii din Romania.

„Venirea PSD in 2012 a fost cam dezastruoasa cu cel putin doua decizii majore cu reverbatii si repercusiuni pina azi:

1) taierea bugetelor de la foarte multe proiecte in derulare in toamna 2012 pentru a face spatiu fiscal pentru pomeni electorale. Proiecte afectate (printre multe altele): Centura Bucuresti, autostrada Bucuresti-Ploiesti (primii 6 km), autostrada A4 Varianta Ocolire Constanta. Unele din proiecte nu si-au mai revenit ani de zile.

2) incercarea de a schimba coridoarele europene pentru pariul lui Ponta cu autostrada pe Valea Prahovei. A insemnat cel putin doi ani de aminare pentru Sibiu-Pitesti, legatura critica trans-montana care ar completa coridorul european de la Nadlac la Constanta”, a explicat Drula.

Intrebat „cat de mare e discrepanta intre promisiunile USL in materie de infrastructura si ce au realizat?”, Drula a explicat cat de „superficial” a actionat guvernarea Ponta.

„Enorma. Incepind de la declaratia dlui. Ponta din 2012: ‘nu mai candidez in 2016 daca nu e gata Comarnic-Brasov’. Apoi miile de km anuntati de dl. Sova…

Proiecte blocate, au dus-o pe doamna comisar Cretu pe santierul Sebes-Turda, dar lucrarile incepute in graba si fara actele in regula nu aveau autorizatie de construire, deci practic un santier ilegal – si aveau sa fie suspendate de Inspectoratul de Stat in Constructii si procurori citeva luni mai tirziu.

Impresia mea e ca oamenii astia au avut niste ambitii prostesti (asta cu schimbatul de coridoare), au fost foarte superficiali (mai important e sa taiem repede o panglica, sa anuntam ca am dat drumul la ceva – decit daca proiectul ala e bine facut) si chiar daca or fi vrut, n-au putut. Pentru ca, de-asta sunt sigur si o las aici pentru peste 10-15 ani: fara seriozitate si profesionalism in infrastructura, nu iese. Autostrazile montane nu se fac cu ‘vointa politica’, nu se pune ‘cortul’ – trebuie sa lasi oamenii care stiu – care stiu tehnic sa proiecteze si care stiu sa gestioneze mega-projects”, a detaliat Drula.

Iti place aktual24.ro? Urmareste fluxul de stiri aktual24.ro si pe Facebook

Urmareste-ne si pe:
Ioana Hurdea

Share
Published by
Ioana Hurdea

Recent Posts

4 mai, Ziua Nationala a Inimii. Bolile cardiovasculare, principala problema de sanatate in Europa

In fiecare an, in 4 mai, este aniversata Ziua Nationala a Inimii. A fost instituita…

15 minute ago

Cum va fi vremea de Paste? Vreme calda, dar cer inorat si ploi izolate

In zilele care vor urma, in anumite regiuni ale tarii, mai ales in prima zi…

48 de minute ago

Operatiunea „Podul Crimeii”. Moscova dezvaluie ca ucrainenii au folosit combustibil solid de racheta in atacul asupra podului

Ziarul rusesc Kommersant, citand surse din cadrul investigatiei, a dat publicitatii modul in care fortele…

11 ore ago

Oferta educationala din partea militiei houthi: Studentii suspendati din cauza protestelor la universitatile americane isi pot continua studiile la Universitatea din Sanaa

Militia houthi din Yemen, aliniata cu Iran, care a perturbat transportul mondial pentru a-si manifesta…

13 ore ago

Oficiali ai Hamas si directorul CIA se vor intalni cu mediatorii egipteni pentru a discuta cea mai recenta propunere pentru un armistitiu

O delegatie a gruparii militante palestiniene Hamas se va afla, sambata, la Cairo, a declarat…

13 ore ago

ONU trage un semnal de alarma cu privire la noi legi din Spania care ar putea reabilita epoca Franco

Noile legi propuse de guvernele de coalitie regionala de dreapta si de extrema dreapta din…

13 ore ago