Gabriela Firea ii asmute pe soferii si angajatii RATB impotriva liberalilor. Comunicat cu atacuri politice al RATB

politica

Societatea de Transport Bucuresti (STB) vine cu precizari cu privire la numarul directorilor si altor angajati ai institutiei, acuzand ca Ciprian Ciucu, consilier general din partea PNL, dezinformeaza cu privire la subiect, pentru ca acesta „s-a angrenat in lupta politica”.

„Referitor la informatiile false difuzate pe o retea de socializare de un consilier general angrenat in lupta politica, cu privire la numarul de angajati ai STB SA, la pregatirea acestora si la salariile pe care le primesc, Societatea de Transport Bucuresti – STB SA face urmatoarele precizari: Neutralitatea politica a companiei municipale de transport public continua sa ii deranjeze pe politicienii care si-ar dori sa poata folosi cei 11.084 angajati ai STB SA ca masa de manevra in lupta politica. Numarul de 11.700 angajati utilizat in comentariul sau manipulator de un reprezentant PNL este numarul maxim de posturi, conform organigramei publicate pe site-ul STB SA. Tot pe site se gasesc si numele celor 11 directori (patru directori generali adjuncti si sapte directori de resort) si ai celor care conduc cele trei divizii ale STB SA”, au transmis reprezentantii institutiei, printr-un comunicat de presa remis, sambata, Mediafax.

Sursa citata mai sustine ca numarul de vehicule a crescut, fiind achizionate 400 de autobuze noi, ceea ce a avut ca efect cresterea numarului de angajati, respectiv de conducatori de vehicule.

„Prin eforturile actualei conduceri a Primariei Capitalei, care a inteles importanta transportului public pentru oras, a crescut numarul de vehicule – au fost cumparate 400 de autobuze noi, au fost scoase din imobilizare si au fost modernizate troleibuze si tramvaie – ceea ce a insemnat, evident, si cresterea numarului de conducatori de vehicule si, implicit, a numarului total de angajati, fata de cel al fostei Regii Autonome de Transport Bucuresti (RATB), cand numarul de autobuze din parcul activ, de exemplu, era la jumatate”, se arata in comunicatul de presa al STB.

Societatea prezinta si numarul vatmanilor si soferilor de troleibuze si autobuze.

„In prezent, 900 de vatmani asigura circulatia a 260 de tramvaie din parcul activ, 560 de soferi de troleibuz asigura iesirea in traseu a celor 171 de troleibuze din parcul activ, iar 3.200 de soferi de autobuz asigura utilizarea a 1.100 de autobuze din parcul activ de vara. Pentru ca un politician fara experienta in domeniu nu stie ca unui vehicul ii sunt alocati doi-trei sau chiar si patru conducatori auto, pentru asigurarea schimburilor si pentru situatia in care unul ar putea avea nevoie sa fie inlocuit urgent din diverse motive, cum ar fi cele medicale”, potrivit sursei mentionate.

STB mai spune ca „politicienii incepatori si dornici de afirmare prin orice mijloace nu stiu ca in spatele fiecarui vehicul care iese in traseu se regaseste munca de zi si de noapte a altor zeci de angajati cu diverse pregatiri”.

„La acestia se adauga personalul „TESA”, cum se exprima domnul politician, care nu reprezinta decat circa 10 la suta din totalul angajatilor. Dar, pentru ca o societate de transport sa functioneze in conditii bune, nu are nevoie doar de soferi, ci si de mecanici, electricieni, alte functii necesare pentru verificarile si reviziile care se fac zilnic si periodic, are nevoie de sefi si coordonatori ai acestora, cu experienta si responsabili pentru munca pe care o fac, intrucat siguranta publicului este prioritara pentru societate”, precizeaza sursa mentionata.

Societatea de Transport Bucuresti ca a fost necesara reorganizarea conducerii institutiei, odata cu marirea flotei STB.

„In afara de acestia, mai sunt casieri, lucratori specialisti pe diverse domenii, de la mecanica, la Tehnologia Informatiei, care asigura, de la incasarea contravalorii titlurilor de calatorie, pana la simulari de trasee, de incarcari pe vehicule, programarea vehiculelor in functie de cerere si capacitatea de transport, dar si de fluxurile de calatori si valorile de trafic. Odata cu marirea flotei STB SA si extinderea serviciului pe foarte multe linii regionale, a fost nevoie de reorganizarea conducerii executive pe principii noi, cu perspective de dezvoltare, cu atat mai mult cu cat STB SA nu vrea sa ramana o societate care asteapta decizii ale politicienilor, ci isi propune sa se dezvolte prin investitii si profit”, mai releva comunicatul de presa.

Acesta este motivul, conform sursei citate, pentru care numarul directorilor si al celor 7 consilieri specializati pe care ii are STB SA este unul adecvat, iar acestia isi indeplinesc intrutotul atributiile care nu presupun doar prezenta intr-un birou, ci si implicare, verificari si activitate de teren.

In cadrul STB SA, salariul mediu tarifar este de 3.450 de lei, la care se adauga bonuri de masa, completeaza institutia.

STB mai precizeaza ca Sindicatul Transportatorilor din Bucuresti nu intervine in actul decizional sau administrativ al societatii, relatia cu sindicatul reprezentativ (al celor circa 85 la suta din angajati ai STB SA care sunt membri) fiind doar de a discuta pe marginea Contractului Colectiv de Munca.

„Oricat de mult si-ar dori politicienii, fie ei cu anvergura sau doar cu interese meschine, STB SA nu se va implica niciodata in lupta politica, fiind prin traditie o companie care presteaza un serviciu public si social si care face permanent eforturi pentru imbunatatirea calitatii acestui serviciu”, sustine sursa amintita.

„Odata cu transformarea, in anul 2018, a fostei RATB in societate comerciala, cea mai mare companie de transport public de calatori din Romania a intrat intr-o noua etapa de dezvoltare, functionand pe principii europene. Tot din toamna anului trecut, STB SA a incheiat un contract semnat cu Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara pentru Transport Public Bucuresti – Ilfov (TPBI). TPBI este primul organism regional din Romania, constituit ca structura de cooperare a autoritatilor publice locale din Regiunea Bucuresti – Ilfov, care functioneaza pe principii europene, asigurand reglementarea, exploatarea, monitorizarea si gestionarea serviciului public de transport local, conform Regulamentului (CE) nr. 1370/2007 al Parlamentului European si al Consiliului, privind serviciile publice de transport feroviar si rutier de calatori”, conchide STB, in documentul de presa.

Ciprian Ciucu acuza capusarea STB, la fel ca a altor institutii ale Primariei Capitalei

Reactia de sambata a Societatii de Transport Bucuresti vine dupa ce consilierul general Ciprian Ciucu (PNL) a anuntat, pe Facebook, ca directorul STB ar avea 15 consilieri personali din care doar doi sau trei vin la serviciu, iar institutia are si 15 directori.

Liberalul a mai spus ca primarul general al Capitalei Gabriela Firea a crescut organigrama STB de la 10.500 la 11.700 de angajati, fiind adusi „indivizi necalificati in acele domenii iar cei care se angajeaza ca soferi sunt o minoritate nesemnificativa”.

„Stiati ca? • Un rol determinant in STB il are sindicatul „reprezentativ” care, de la egal la egal si mana in mana cu primarul, decide cine se angajeaza si cine este promovat si pe ce post anume, dupa ce se asigura ca viitorii angajati/promovati for fi parte acelui sindicat? • Ocupatia de economista/economist este cam la paritate cu cea de sofer la STB? Fiecare departament si birouas are parte de unul sau mai multi “economisti” chit ca are sau nu are nevoie? Nu se angajeaza specialisti, se angajeaza pile, in special pe posturile TESA, la mare cautare la STB pentru ca sunt salarii mai mari? • Raportul de soferi&vatmani / alti angajati este de 1/3? • Spaga pe care trebuie sa o dea un sofer ca sa se angajeze (revelata de o investigatie penala mai veche) este de cca. 2.000 de euro?”, a scris Ciprian Ciucu, vineri seara pe Facebook.

Ciucu acuza si ca, la fel ca alte institutii ale Primariei Capitalei, STB „este capusata la cote incredibile”, precizand ca „Firea a largit toate schemele de personal si infiintat cca. 40 de institutii noi, iar numaru angajatilor la PMB a crescut vertiginos, in timp ce calitatea serviciilor publice a scazut”.

Urmareste-ne si pe:

Mai mult despre: ,

Comentarii: