Gadea si Ciuvica au ajuns in fata judecatorilor. Declaratii ireale ale realizatorului „Sinteza zilei: „La Antena 3 nu exista stiri negative”

news

Directorul general al postului Antena 3, Mihai Gadea, a declarat, vineri, in fata instantei supreme, ca martor in dosarul RCS & RDS, ca nu a vazut niciodata, la televiziunea pe care o conduce, promo-ul prin care era anuntata investigatia „Exploziv. Mita in fotbal”, in timp ce invitatul permanent al postului Mugur Ciuvica a aratat ca a primit intr-un plic nesemnat informatia ca Mitica Dragomir face afaceri cu firma RCS & RDS si ca a banuit ca la mijloc era o mita mascata platita de RCS & RDS lui Dragomir in schimbul cedarii drepturilor de televizare a meciurilor de fotbal, informeaza news.ro.

Mihai Gadea a precizat ca-si mentine declaratia data in timpul urmaririi penale si ca intre Antena 3 SA si Antena Group era semnat un protocol de colaborare, de promovare reciproca, a produselor celor doua firme.

„Sunt director general al Antena 3 SA. Reconfirm ca societatea Antena 3 SA si firma Antena TV Group sunt doua entitati juridice diferite ce functioneaza independent, desi in cadrul actionariatului se regasesc persoane comune. Nu stiu exact actionariatul Antena Group, dar Camelia Voiculescu se regaseste in actionariatul ambelor societati. Intre cele doua entitati exista un protocol de colaborare depus la dosar. Cele doua entitati pot sa difuzeze materiale promotionale in baza lui. Acolo se arata ca responsabili de materialele difuzate sunt producatorii”, a aratat Gadea in fata magistratilor de la Inalta Curte de Casatie si Justitie.

El a mai precizat ca actionarul celor doua posturi, Camelia Voiculescu, nu i-a cerut niciodata nimic si ca ea nu intervine in politica editoriala a posturilor.

„In ceea ce priveste deciziile editoriale ale Antenei 3, Camelia Voiculescu nu este implicata. (. ..) Nu am fost niciodata cenzurat, nu mi s-a dictat niciodata ceva de catre Camelia Voiculescu. Nu am primit ordine privind activitatea editoriala. Au fost dialoguri sociale, firesti, dupa anumite emisiuni. Pe Sorin Alexandrescu l-am cunoscut putin cand a venit director executiv la Antena1. In afara unor dialoguri sociale, firesti, nu am avut alte raporturi cu acesta. Fiecare isi vedea de postul sau”, a mai spus Gadea in fata judecatorilor de la instanta suprema.

Directorul Antena 3 a precizat ca procedura de difuzare a promo-urilor pentru diferite emisiuni impunea regula ca spoturile sa fie difuzate fara a interveni pe ele.

„Era un automatism. Singura institutie care putea interveni era CNA-ul. Nu stiam de promo-ul ‘Exploziv. Mita in fotbal’. A urmat acelasi traseu clasic aratat anterior. Nu am avut cunostinta de el. Nu am vazut niciodata acel promo nici la Antena 3, nici la Antena Group. Am luat la cunostinta de el la declansarea scandalului public. Nu stiu detalii vizand persoanele responsabile de compunerea textului si de difuzarea acestui promo. Am aflat despre ancheta jurnalistica doar dupa momentul retinerii lui Sorin Alexandrescu”, a completat Mihai Gadea.

El a mai aratat ca Alexandrescu avea voie si putea sa faca anchete jurnalistice si a povestit reactia actionarului Camelia Voiculescu.

„Conform legii, Sorin Alexandrescu avea atributii editoriale la Antena Group si putea sa se implice intr-o astfel de ancheta jurnalistica. Dupa retinerea acestuia am avut mai multe discutii cu Camelia. Ea considera ancheta nedreapta, impotriva grupului Intact. A folosit cuvintele ‘capcana’ si ‘inscenare’. Am discutat despre un comunicat al Antenei 3 privind ancheta DNA cu scopul instiintarii publicului. M-am opus transmiterii comunicatului ce urma a fi citit la stirile Antena 1 de Andreea Berecleanu”, a mai precizat Gadea.

Intrebat de un avocat de ce a distribuit stiri negative pe post despre RCS & RDS, Gadea a spus ca nu exista stiri negative la Antena 3 si ca acestea au fost preluate din alte surse media si au fost date pe post deoarece erau de interes public.

„Fiecare realizator de jurnal are obligatia de a fi obiectiv. Nu stiu daca au fost prezentate de Antena 3informatii negative vizand compania RCS&RDS. Redactorii au independenta in activitatea lor. Nu s-a pus vreodata problema nepublicarii unei anchete jurnalistice anuntate.(…) Au fost cazuri in care ancheta jurnalistica era despre companii cu care Antena 3 se afla in raporturi comerciale”, a adaugat Mihai Gadea.

Intrebat de judecator de ce in interceptarile de la dosar Camelia Voiculescu ii spune de mai multe ori „aveti grija”, Gadea a sustinut sub juramant ca acesta este un tic verbal al Cameliei Voiculescu si ca la fel ii spunea lui bunica sa, cand era mic.

”Expresia din interceptari este un tic verbal al Cameliei Voiculescu. Este ceva normal, si mie imi spunea bunica sa am grija cand isi lua la revedere”, a incheiat Mihai Gadea.

A urmat la audiere Mugur Ciuvica, invitat permanent la postul Antena 3. El a precizat ca a primit intr-un plic nesemnat contractul dintre firma lui Dumitru Dragomir si RCS si a inceput o investigatie jurnalistica, ce a durat mai multe saptamani.

„Am intrat in posesia documentului dintre SC Bodu SRL si RCS & RDS printr-o sursa anonima. Era vorba de un contract incheiat intre Bodu si RCS privind achitarea unei sume de bani de carea RCS, adica 1,7 milioane de euro, pentru prestarea unor servicii de publicitate si marketing. Am postat aceste materiale pe site si am transmis si e-mailuri catre redactii. Nu a fost vorba de o publicare imediata. Noi primim foarte multe informatii, dar le publicam doar pe cele care le consideram de interes public si le verificam. Eu am terminat Facultatea de medicina dar ma ocup cu aceasta asociatie – GIP. In general, sursele noastre doresc sa fie anonime si de cele mai multe ori raman anonime in relatie cu noi”, a completat Ciuvica, care a mai sustinut ca, la acel moment, nu-l stia pe Sorin Alexandrescu.

Invitatul permanent a mai sustinut ca in ziua in care a publicat materialul a aflat ca Alexandrescu a fost retinut in legatura cu acest subiect.

„Nu pot sa imi exprim un punct de vedere asupra modului in care Alexandrescu a intrat in posesia contractului dintre SC Bodu si RCS. Noi aveam suspiciuni ca acel contract era o mita mascata sau un comision platit de RCS lui Mitica Dragomir in schimbul cedarii drepturilor de televizare a meciurilor de fotbal. Orice publicatie are obligatia de confidentialitate a surselor si suntem supusi si riscului de a fi actionati in judecata de persoanele care se cred lezate de ce publicam noi acolo. Noi functionam in domeniul presei”, a mai aratat Ciuvica.

La intrebarea procurorului DNA cum a primit documentul, invitatul Antena 3 a declarat ca l-a primit pe hartie.

„A ajuns la redactie intr-un plic, fara nicio mentiune pe el. Nu prin posta. Noi am publicat materialul pe la pranz si ne-a sunat Mitica Dragomir care mi-a reprosat ceea ce i-am facut, iar dupa aceea am vazut stirea respectiva si cei care se ocupau cu fabricarea dosarului, afland din convorbirile noastre telefonice ca o sa publicam documentele, s-au dus si l-au ridicat pe Alexandrescu”, a spus Mugur Ciuvica.

Urmatorul termen a fost stabilit pentru 17 martie, cand vor fi audiati alti doi martori.

Curtea de Apel Bucuresti i-a condamnat, pe 12 mai 2016, pe fostul director al Antena Group Sorin Alexandrescu la trei ani si sase luni de inchisoare cu executare, pe Dan Voiculescu la doi ani de inchisoare cu executare si pe Camelia Voiculescu la doi ani de inchisoare cu suspendare, in timp ce Antena 3 si Intact Publishing au fost achitate.

Decizia a fost contestata la instanta suprema.

Iti place aktual24.ro? Urmareste fluxul de stiri aktual24.ro si pe Facebook

 

Comentarii: