Incepe modernizarea Garii de Nord din Bucuresti cu bani europeni / Valoarea estimata a contractului – 471 milioane lei plus TVA

news

Intr-o postare pe pagina sa de Facebook, ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, anunta initierea procedurilor pentru licitatia contractului de proiectare si executie a modernizarii Garii de Nord, prima faza. In total vor fi trei faze de modernizare a terminalului bucurestean.

In prima faza vor fi facute lucrari de consolidare a corpurilor existente al Garii de Nord, modernizarea spatiilor interioare, dotarea cu instalatii noi necesare unui terminal feroviar etc. In faza a doua vor fi modernizate liniile, copertinele, peroanele si instalatiile aferente. In a treia faza va fi construit un corp nou si o parcare.

“CFR SA a transmis spre SEAP documentatia pentru licitatia contractului de proiectare si executie destinat primei faze de modernizare a Garii de Nord.
Dupa validare, contractul cu o valoare estimata de peste 471 de milioane de lei (fara TVA), finantat prin POT, va intra in faza de licitatie.

Prin aceasta investitie se doreste transformarea Garii de Nord in punct multimodal modern, dar si intr-o zona comerciala atractiva a Capitalei.

Lucrarile vizeaza inclusiv:

  • -amenajarea spatiilor destinate serviciilor pentru calatori;
  • -asigurarea facilitatilor pentru persoanele cu dizabilitati;
  • – crearea unor spatii verzi centrale, a unei zone moderne de asteptare si de petrecere a timpului pentru persoanele aflate in tranzit;
  • – montare unor sisteme noi de ventilatie si de incalzire;
    – modernizarea sistemului de iluminat.”, a scris ministrul Sorin Grindeanu

Si CFR SA a dat publicitatii un comunicat de presa legat de aceasta licitatie. Acolo se detaliaza de unde vot fi luati banii pentru investitie: sursa de finantare va fi asigurata din fonduri externe nerambursabile prin Programul Operational Transport (POT) 2021-2027, de la Bugetul de Stat prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, din veniturile proprii ale Companiei Nationale de Cai Ferate ”C.F.R” – S.A., precum si din alte surse legal constituite.

Comunicatul precizeaza si obiectivele investitiei:

  •  cresterea interesului public pentru Gara de Nord, respectiv transformarea Municipiului Bucuresti, ca nod al retelei centrale TEN-T si ca parte a coridorului Rin Dunare, in nod urban multimodal al retelei transeuropene de transport prin promovarea mobilitatii urbane durabile (conform Regulamentului nr. 1315/2013);
  • regandirea functionala a garii ca un spatiu dinamic, valorizarea legaturilor sale cu orasul si oamenii sai si cresterea interesului turistic la nivel european;
  • furnizarea de servicii de calitate pentru calatori prin aducerea statiei la parametrii de functionare care sa respecte normele de exploatare romanesti, internationale si europene in domeniul feroviar;
  • cresterea atractivitatii si competitivitatii transportului feroviar prin imbunatatirea calitatii serviciilor pentru calatori concomitent cu imbunatatirea sigurantei in exploatare si crearea de conditii de munca optime pentru personalul feroviar.
Urmareste-ne si pe:

Comentarii: