Industria luxului a avut un an 2022 peste toate asteptarile – Analiza

analize

”Cu luxul te deprinzi usor, te ispiteste” spunea Dostoievski in „Idiotul”. Iar prin prisma rezultatelor financiare ale marilor producatori de…lux, anul 2022 pare sa confirme.

Criza economica globala generata de pandemia de Covid-19 si de conflictul din Ucraina pare ca nu a afectat aceasta piata, ba dimpotriva. Apetitul pentru shopping din partea cumparatorilor americani si europeni este tot mai mare (88% respectiv 70% in plus). Chinezii vin tot mai tare din urma dupa ridicarea restrictiilor.

Potrivit unui raport al firmei de consultanta Bain & Co in parteneriat cu Fondazione Altagamma, asociatia comerciala a producatorilor italieni de produse de lux, in 2022 valoarea totala a vanzarilor cu amanuntul a pietei de lux a crescut cu 19%–21%, pana la 1,38 trilioane EUR, sau cu 8%–10% peste nivelurile din 2019. Luxul este mai mare (ca in cazul dimensiunilor masinilor), mai scump (bunuri de lux de uz personal), tot mai personalizate, digitalizate si interconectate.

Intr-un an in care, potrivit The Economist, vanzarile totale de automobile au scazut cu 1,3%, iar marii producatori au inregistrat scaderi pe bursa de doua cifre, vanzarile de masini de lux, cele peste 100.000 euro, au atins un nou record, aproximativ 566 de miliarde de euro, cu 6% mai mult decat in ​​2021 si cu 3% peste 2019.

Ferarri a vandut cu 20% mai multe masini, Rolls-Royce cu 8% adica peste 6,000 de masini, atingand un record si cu precomenzi pentru modelul electric Spectre ce depasesc cele mai optimiste asteptari. Si asta in ciuda penuriei de semiconductori generata de intreruperi in lantul de aprovizionare, care, la randul ei, intr-o economie globala interconectata, a provocat un deficit major de componente electronice esentiale. Important de precizat, marcile chineze de autoturisme au castigat pondere de la rivalii locali si sunt in continua expansiune.

Piata bunurilor de lux de uz personal a avut o crestere exponentiala, contrar contextului macroeconomic global dificil si a provocarilor reprezentate de politicile restrictive zero-Covid impuse de China, atat asupra lanturilor de distributie, cat si a producatorilor locali. Dupa ridicarea restrictiilor generate de pandemia de Covid-19, Hermes, Louis Vuitton (LVMH), Gucci sau Prada au inregistrat o crestere rapida a vanzarilor, in ciuda norilor de recesiune ce plutesc deasupra economiei globale, piata fiind estimata sa creasca cu 22%, pana la 353 de miliarde de euro.

Oamenii au dat frau frustrarilor generate de imposibilitatea de a calatori si de a merge in vacante din perioada anilor 2020-2021 si au folosit economiile sau banii pe care nu i-au putut cheltui in calatorii in timpul pandemiei. Ca urmare, piata de ospitalitate de lux a crescut la o valoare estimata la 191 de miliarde de euro, mai mult decat dublu, in 2022.

Vanzarile de vinuri si bauturi spirtoase rafinate au atins 96 de miliarde de euro, in crestere cu 16% fata de 2021, cu o crestere speciala pentru sampanie si vinul spumant. Acestea au fost secondate de mancarurile gourmet si restaurantele rafinate care au crescut cu 12%, pana la 57 de miliarde de euro. Dar, a inceput sa se manifeste si un fenomen interesant si anume o crestere a cererii de educatie culinara.

Arta a fost vazuta de cei bogati ca un activ alternativ de acoperire sau refugiu impotriva volatilitatii pe pietele financiare. Ca urmare a crescut cu 13%, pana la 39 de miliarde de euro.

Dorinta de confort sporit si relaxare a facut ca vanzarile de iahturi si avioane private sa creasca, la randul lor, cu 18% fata de 2021, ajungand la 26 de miliarde de euro.

In concluzie, rezultatele par sa arate ca producatorii de lux, in general, au invatat din criza financiara din 2009 si s-au adaptat mai bine la conditiile economice restrictive si majoritatea jucatorilor de lux au continuat sa investeasca pentru viitor.

Urmareste-ne si pe:

Mai mult despre:

Comentarii: