Inspectia Judiciara anunta oficial ce va verifica din activitatea conducerii DNA. Kovesi este tinta unui bombardament mediatic cumplit

news

Inspectia Judiciara a publicat marti, pe pagina de Facebook, planul de control pe anul 2017 la parchete, printre care si la Directia Nationala Anticoruptie si Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.

Publicarea planului de control vine dupa ce inspectorul sef al Inspectiei Judiciare a semnat, luni, ordinele pentru efectuarea controalelor privind eficienta manageriala la Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si Directia Nationala Anticoruptie – Structura centrala.

Astfel, vor fi efectuate controale privind eficienta manageriala si modul de indeplinire a atributiilor de catre conducerea parchetelor, ce decurg din legi si regulamente, precum si respectarea normelor procedurale si regulamentare de procurori si personalul auxiliar de specialitate de la parchetul de pe langa o curte de apel si parchetele arondate, Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si Directia Nationala Anticoruptie – Structura centrala.

De asemenea, vor fi efectuate controale tematice privind verificarea masurilor luate de catre procurori si conducerile parchetelor in vederea solutionarii dosarelor mai vechi de 5 ani, precum si verificarea masurilor luate de procurori pentru solutionarea dosarelor mai vechi de 2 ani, inclusiv recuperarea prejudiciilor si aplicarea confiscarii extinse, care au ca obiect urmatoarele infractiuni: evaziune fiscala, spalare de bani, contrabanda, coruptie, infractiuni silvice si contra mediului, conflict de interese.

In plus, se vor face verificari in legatura cu practica parchetelor privind renuntarea la urmarirea penala si modul de solutionare a dosarelor mai vechi de 2 ani avand ca obiect infractiuni contra persoanei ca urmare a culpei medicale.

Alte aspecte avute in vedere la controalele de fond ale Inspectiei Judiciare: verificarea organizarii si coordonarii eficiente a activitatii, a comportamentului si comunicarii, a asumarii responsabilitatilor si a aptitudinilor manageriale – repartizarea procurorilor pe sectoare de activitate, repartizarea personalului auxiliar de specialitate si a celorlalte categorii de personal, repartizarea echilibrata a lucrarilor, dotarea tehnico – materiala si informatica, conditiile in care procurorii, personalul auxiliar de specialitate si personalul contractual isi desfasoara activitatea.

Totodata, sunt verificate comportamentul si comunicarea cu procurorii, lucratorii de politie judiciara, specialistii, personalul auxiliar, personalul contractual, judecatorii, justitiabilii, ceilalti participanti la procesul penal si alte institutii; relatia cu mass-media, asigurarea accesului la informatiile de interes public din cadrul parchetului si transparenta actului de conducere; respectarea principiului repartizarii pe criterii obiective a cauzelor.

Verificarea aptitudinilor manageriale urmareste: activitatea de planificare pe termen scurt, mediu si lung; atributii de ordin organizatoric (organizarea activitatii de urmarire, organizarea activitatii judiciare, organizarea activitatii de primire in audienta a cetatenilor), atributii de coordonare.

Iti place aktual24.ro? Urmareste fluxul de stiri aktual24.ro si pe Facebook

O noua experienta cu AK-24. Descarca aplicatia Aktual24 din App Store pentru iPhone si din Google Play pentru Android.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: