INTERVIU – Promoveaza Bucurestiul fara niciun ban de la Firea si cu rezultate mult mai eficiente. Motiv pentru care este pedepsit de Ministerul Turismului

news

In timp ce Gabriela Firea impopotoneaza Capitala cu iepuri gigant, spoieste cladiri-monument in roz, da sume uriase pe logo-uri copiate si anunta concursuri de balcoane, un grup de tineri voluntari implicati in diverse initiative in domeniul turismului au lansat ”Experience Bucharest”– cel mai mare proiect de promovare turistica a Bucurestiului. Peste 100 de influenceri din intreaga lume vin in acest weekend in Capitala, intr-un proiect urias, fara absolut niciun sprijin din partea autoritatilor.

Nu doar ca Primaria si Ministerul Turismului nu sprijina deloc un eveniment care face cunoscut Bucurestiul la nivel mondial, ba chiar unul dintre organizatori, Tudor Maxim, a fost blocat pe Facebook de ministrul Turismului, Mircea Titus Dobre. Motivul? Maxim este cel care a oferit, in iarna, cazare gratuita protestatarilor. Si nu este singura data cand autoritatile ii pun bete in roate antreprenorului.

Cititi interviul acordat de Tudor Maxim pentru Aktual24, in care tanarul vorbeste despre piedicile pe care i le-au pus autoritatile dupa ce a oferit cazare gratuita pentru protestatari, cum a fost posibila organizarea celui mai mare eveniment de promovare a Bucurestiului fara niciun sprijin de la Guvernul PSD si ce ar trebui sa faca la Primarie Gabriela Fire pentru a reda Bucurestiul oamenilor, in loc sa arunce cu bani pe logo-uri inutile sau pe decoratiuni kitschoase.

Vorbiti-ne putin despre Bucharest Experience: Cum va propuneti sa promovati Capitala, ce inseamna de fapt acest eveniment si cu fonduri este organizat?

Din fericire, in 2017 social media joaca un rol din ce in ce mai important in deciziile de calatorie ale oricarui calator din lumea aceasta. De aceea noi ne-am concentrat toate eforturile exact pe zona aceasta, de social media. Ce inseamna social-media? Inseamna bloguri de travel, inseamna Instagram, inseamna foarte multe filme de calatorie si jurnale video pe Youtube, inseamna Snapchat, inseamna Pinterest, Twitter si alte retele sociale. De aceea noi am invitat lideri din toate aceste nise de travel din social-media la Bucuresti, pentru a le oferi cea mai tare experienta de calatorie pe care ar putea sa o aiba vreodata, nu doar in Bucuresti, ci in toata lumea, credem foarte mult in asta.

Si ca fonduri, nu exista niciun fel de finantare, totul este facut din eforturi ale partenerilor si co-organizatorilor, fiecare a venit in proiect cu ceva, de la Federatia Hotelurilor din Romania, cu foarte multe camere pentru toti oaspetii, de la 3 stele la 5 stele, la transferuri de la aeroport cum ne ofera Autonom, la masini de epoca pentru invitatii speciali sa le facem o surpriza, la restaurante care ofera pranzuri, locatii pentru petreceri, locatie pentru conferinta, cum e Radisson, care pune la dispozitie sala de conferinta pentru evenimentul de deschidere, conferinta mare de pe 17 mai. In rest, despre finantare, mai mult din partea companiilor noastre, care nu sunt companii mari, am acoperit partea de cash la care nu am reusit sa atragem parteneri.

Deci vorbim de finantari din mediul privat. Dar Primaria, Ministerul Turismului, ele nu s-au implicat in niciun fel?

Absolut deloc, desi am facut solicitari nenumarate, am avut intalniri, discutii, adica nu aveam nevoie de un sprijin in bani, aveam nevoie de un sprijin in care puteam sa compensam anumite costuri, de exemplu Ministerul Turismului putea sa ofere prin Tarom cateva bilete de avion pentru invitatii speciali care vin tocmai din Canada, din America, din alte locuri indepartate. De la Primarie, am avea nevoie de exemplu de bilete de transport de la RATB, pentru ca acesti 100 si mai bine de oameni sa fie transportati in anumite momente acolo unde nu avem acoperit transportul cu ceilalti parteneri.

Spuneati intr-un interviu recent ca ministrul Turismului v-a blocat pe Facebook. Credeti ca are vreo legatura cu faptul ca in iarna ati oferit cazare gratuita pentru protestatari?

Se intampla la mijlocul lunii ianuarie, adica imediat dupa ce au fost protestele si noi am oferit, intr-adevar, cazare gratuita. Nu cred ca are vreo legatura, sunt absolut convins!

Mi s-a mai confirmat ca e clar ceva facut cu intentie, deci lipsa de colaborare iarasi pentru mize de acestea marunte, pana la urma e miza marunta ca am facut eu sau altcineva ceva care nu cred ca e ilegal, am cazat niste oameni care altfel ar fi avut de stat in frig noaptea, nu conteaza culoarea politica ori ca sunt proteste sau nu. Ar fi trebuit sa inteleaga sa se implice in proiect, de asta i-am vrut implicati, pentru a putea impreuna sa promovam Bucurestiul mult mai bine.

Si da, inclusiv participarea noastra la Targul de Turism de la Berlin a fost compromisa din luna martie din acest motiv. Cel mai mare targ de turism, ne-am inscris printre primii pentru ca am mai participat si stiam procedura, ne-am inscris si am trimis documentatia inca in doua randuri si abia la a treia trimitere ne-au spus ca suntem prea tarziu, s-au inscris altii si suntem pe o lista de asteptare. Ei, de fapt era vorba ca nu aveam voie de participam la targul de turism, sa promovam Capitala pe banii statului, care sunt bani tot din contributiile unor firme ca ale noastre.

Apropo de promovarea Capitalei, iata ca Bucurestiul are, dupa multe controverse, un nou logo. Ce parere aveti de aceasta identitate vizuala a Capitalei?

Cu experienta mea de marketing si publicitate, nu pot sa dau nicio parere strict pe logo, pentru ca un logo face parte dintr-o identitate vizuala si de brand mult mai complexa decat un simplu insemn grafic. Acel insemn grafic poate sa nu reprezinte nimic. Atata timp cat nu stii ce vrei sa transmiti prin el, sa te cunosti pe tine ca oras si unde vrei sa te pozitionezi pe tine ca oras, asa cum stim noi foarte clar prin proiectul acesta, care e pana la urma un brand turistic de oras, Experience Bucharest, ca vrem sa pozitionam Capitala ca un oras al experientelor umane, de atmosfera, de distractie, pana la urma astea sunt atuu-urile noastre, are o misiune si are un studiu in spate. Pe cand sa spui „deseneaza-mi un logo” care sa ce? Ce valori sa exprime? Unde sa ne pozitioneze? Nu reprezinta absolut nimic.

Atunci care ar trebui sa fie prioritatile Primariei? Pentru ca vedem internet gratuit in RATB, cladiri-monument spoite, iepuri uriasi si concursuri de balcoane etc.

Pai e foarte simplu. Avem una dintre cele mai mari cresteri pe turism din Europa. Suntem in top 3 cresteri din Europa, deci oamenii au inceput sa vina chiar daca noi nu stim sa ne promovam, datorita altor straini care au venit in Romania si au scris despre noi sau au dat mai departe mesajul ca merita sa vizitezi Bucurestiul. Problema noastra e mult mai mare pe o zona mai putin vizibila, e vorba de resursa umana, de oameni care sa poata furniza servicii de calitate acestui flux de turisti din ce in ce mai mare. Noi avem crestere de 40-80% pe cazare. Pentru a putea sustine aceasta crestere, iti trebuie mai multi oameni. Acesti oameni nu sunt pregatiti, de la educatia din liceu pana la educatia din facultate si interesul lor pentru o cariera in turism, acestea sunt lucruri care pe termen mediu, trei ani de zile, pot sa saboteze orice crestere turistica. Pentru ca daca vin din ce in ce mai mai multi oameni si noi abia facem fata la un nivel mediocru sa le oferim servicii, vor veni si mai multi, vom oferi servicii proaste, si dupa trei ani de servicii proaste nu o sa mai vrea nimeni sa vina in Romania, oricat de faina ar fi tara ori experienta din Bucuresti. Deci in zona aceasta mi-as concentra eforturile.

Pe langa promovarea sa externa – e una din initiativele noastre, sa aducem jurnalisti, sa aducem bloggeri, creatori de continut international, sa-i aducem in Bucuresti sa experimenteze Bucurestiul autentic. Asta e o directie. Iar pe de alta parte – nu suntem doar noi care facem asta, sunt multi care fac acest lucru – Bucurestiul trebuie gandit ca un oras al oamenilor, atat pentru locuitorii lui, cat si pentru turistii care vin si ne viziteaza. Trebuie mai multe actiuni care sa faca orasul acesta mult mai prietenos, de la predictibilitata orarului autobuzelor si sa-ti arate, ca in alte tari, in cate minute iti vine un autobuz si sa iti vina in acel interval, pana la evenimente pentru omenii Bucurestiului, pentru a trai in strada acum, ca este cald, sa se bucure, sa danseze. De exemplu, noi organizam Bucuresti danseaza in strada, au venit mii de oameni in fiecare sambata in Centrul Vechi sa danseze, sa se bucure de orasul in care sunt. Prin sport, prin dans, prin cultura, prin bicicleta, prin plimbari prin cartiere, sunt atat de multe lucruri care se pot face pentru ca Bucurestiul sa fie un oras al oamenilor, nu al masinilor.

Iti place aktual24.ro? Urmareste fluxul de stiri aktual24.ro si pe Facebook

O noua experienta cu AK-24. Descarca aplicatia Aktual24 din App Store pentru iPhone si din Google Play pentru Android.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: