O lege care ii vizeaza pe influencerii online a fost aprobat de parlamentarii francezi din tot spectrul politic. Legea prevede pedepse cu inchisoarea sau amenzi drastice.
Parlamentul francez a adoptat joi un proiect de lege pentru a reglementa activitatile influencerilor de pe retelele de socializare, in incercarea de a limita promovarea unor produse si tendinte periculoase.
Dupa ce miercuri, legislatorii din Adunarea Nationala au votat in favoarea acestuia, 342 de senatori din intregul spectru politic au votat pentru adoptarea proiectului de lege introdus de deputatul socialist Arthur Delaporte si Stephane Vojetta, un deputat din partea Renaissance a presedintelui Emmanuel Macron.
„Putem fi mandri de acest acord fara precedent”, a declarat raportorul Amel Gacquerre, senatorul insarcinat cu prezentarea proiectului de lege in camera superioara.
Se estimeaza ca exista 150.000 de influenceri in Franta, iar actiunile unora dintre ei au atras critici tot mai numeroase. Directia de combatere a fraudelor din Franta (DGCCRF) a publicat un raport dur in acest sens.
De asemenea, rapperul francez Booba a pornit o cruciada digitala impotriva celor pe care i-a poreclit „influentatori” – „influvoleurs” in franceza – amplificand problema prin campania sa pe retelele de socializare.
De la promovarea de produse periculoase la acuzatii de frauda, au existat apeluri tot mai numeroase pentru reglementarea pietei.
Incepand de miercuri, influencerii Illan Castronovo si Simon Castaldi au primit ordinul de a afisa pe retelele de socializare un mesaj al DGCCRF care ii avertizeaza impotriva unora dintre continuturile lor.
Multi influenceri au o audienta modesta, dar unele celebritati cu milioane de urmaritori pot influenta comportamentele de consum, in special in randul tinerilor.
„Influencerii vor continua sa functioneze. ‘Influentatorii-tradatori’ vor exista intotdeauna, dar vor sti ca legea este acolo pentru a-i pedepsi”, a declarat Delaporte.
Textul „ii va proteja pe consumatori, in special pe cei mai tineri”, a adaugat Vojetta.
Textul propune sa defineasca din punct de vedere juridic influencerii ca fiind „persoanele fizice sau juridice care, contra cost, isi folosesc notorietatea in fata publicului lor” pentru a promova bunuri si servicii online.
Legea interzice promovarea anumitor practici – cum ar fi chirurgia estetica si abtinerea terapeutica – si interzice sau reglementeaza puternic promovarea mai multor dispozitive medicale, precizeaza Euronews.
De asemenea, aceasta interzice promovarea produselor care contin nicotina.
Legea a bordeaza pariurile sportive si jocurile de noroc: influencerii nu vor mai putea promova abonamente la pronosticuri sportive, iar promovarea jocurilor pe bani va fi limitata la platformele care restrictioneaza din punct de vedere tehnic accesul minorilor.
Sanctiunile pentru nerespectarea legii pot ajunge pana la doi ani de inchisoare si o amenda de 300 000 de euro.
Imaginile promotionale – ale produselor cosmetice, de exemplu – trebuie sa dezvaluie daca au fost retusate sau daca folosesc un filtru care sa le faca mai atractive.
Mai multi senatori au subliniat necesitatea de a consolida in viitor resursele autoritatilor de reglementare, inclusiv cele ale DGCCRF si ale Autoritatii Pietelor Financiare.
Ministrul de externe ucrainean, Dmitro Kuleba, a lansat marti un apel catre partenerii occidentali, intr-o…
Site-ul oficial al presedintiei Macedoniei de Nord a eliminat referintele la numele constitutional al tarii…
Marti a inceput, in Germania, procesul lui Heinrich XIII Printul Reuss, in varsta de 72…
Cel putin 10 lucratoare agricole, dintre care noua minore, au murit marti in Egipt, dupa…
Spania a anuntat ca isi retrage definitiv ambasadorul din Argentina ca urmare a disputei diplomatice…
Legea „agentilor straini” care a scos sute de mii de oameni pe strazile din Tbilisi,…