Loteria Romana si Agentia Nationala de Transplant lanseaza campania „Cadoul Vietii” pentru promovarea donarii de organe

Un parteneriat intre Loteria Romana si Agentia Nationala de Transplant (ANT) marcheaza lansarea campaniei „Cadoul Vietii”, care are ca obiectiv principal cresterea gradului de constientizare privind importanta donarii de organe si salvarea vietilor prin transplant.
In Romania, peste 3000 de pacienti asteapta pe listele de transplant un organ salvator, conform Registrului National de Transplant, informeaza replicaonline.ro
Campania isi propune sa educe publicul cu privire la acest subiect sensibil si sa incurajeze mai multi oameni sa devina donatori.
„Salvarea de vieti omenesti prin transplantul de organe nu ar fi posibila fara solidaritatea, generozitatea si altruismul donatorilor si ale familiilor acestora. Prin acest parteneriat, dorim sa sprijinim Agentia Nationala de Transplant in efortul de a informa corect populatia despre importanta donarii, mai ales ca rata de acceptare este mult sub media europeana”, a declarat Ionut-Valeriu Andrei, Director General Loteria Romana.
Comparativ cu alte tari europene, Romania are o rata de acceptare a donarii mult mai scazuta. Campania isi propune sa reduca acest decalaj prin educare si informare corecta, promovand un gest care poate salva numeroase vieti.
Campania „Cadoul Vietii” aduce in prim-plan donarea de organe ca un act de altruism care poate face diferenta intre viata si moarte:
„Donarea de organe este un act de generozitate ce ofera pacientilor o sansa la o viata normala. Acest parteneriat cu Loteria Romana este esential pentru a educa si sensibiliza publicul despre impactul acestui gest nobil”, a declarat dr. Guenadiy Vatachki, director executiv al Agentiei Nationale de Transplant.
„Romania are nevoie de mai multi donatori pentru a salva vieti. Impreuna putem face diferenta”, este mesajul comun transmis de initiatorii campaniei.