Lucru romanesc de mantuiala. Autostrada se PRABUSESTE, nimeni nu face nimic

news

Viaductul de la Aciliu, lucrare importanta pentru care statul roman si Uniunea Europeana au platit 44 de milioane de euro, se gaseste intr-un proces de degradare continua, desi a fost inaugurat in urma cu doar opt luni. Fotografii prezentate ieri pe un forum de infrastructura arata situatia grava in care se gaseste lucrarea, pericolul pe care il presupune pentru participantii la trafic devenind evident.

Fotografii ale viaductului, postate zilele trecute pe blogul construim-romania.ro detinut de Mihai Alexandru Craciun, pasionat de problemele infrastructurii romanesti de transport, arata distrugeri ale acestuia cauzate, cel mai probabil de alunecari ale terenului invecinat. Potrivut lui Craciun, degradarile au aparut din cauza prezentei apei in sol.

“Straturile superioare ale solului, mai ales cele nisipoase precum in zona Aciliu, au de multe ori un comportament fluid, modelat de apa care se infiltreaza, de ciclurile de inghet-dezghet, de greutatea proprie a solului si de greutatea constructiei. Iar daca este vorba de o cale de transport, vibratiile induse de trafic contribuie si mai mult la deplasarea solului. Cand sub stratul nisipos exista un strat de sol impermeabil, atunci la limita dintre cele doua se dezvolta un plan de alunecare. Pentru ca apa care se infiltreaza prin stratul superior se aduna pe suprafata celui inferior, prin care nu poate trece. Si astfel se creeaza o pelicula lubrifianta intre straturi, pe care solul moale de deasupra aluneca precum pe o coaja de banana”, spune Craciun intr-o postare pe forum, intitulata, “Tragedia Aciliu, pericol iminent”.

Bloggerul subliniaza ca doar o expertiza tehnica poate face lumina asupra cauzelor reale. “Procesul de degradare nu este nicidecum terminat. El este in curs si va fi din rau in mai rau, poate chiar mult mai rau”, adauga acesta.

Pozele postate de Craciun sunt graitoare. Pamantul sub unul dintre capetele podului apare ca si cum ar fi fost framantat, iar dalele de beton ce trebuiau sa acopere capetele (numite si sferturi de con) lipsesc sau sunt crapate. Dar alunecarile nu au afectat numai autostrada. Mihai Alexandru Craciun prezinta si alte fotografii in care apar tevi indoite de scurgere a apelor pluviale, parapeti de delimitare a caii rutiere contorsionati si chiar asfalt umflat din cauza intrarii sub stratul rutier a pamantului ce s-a scurs de pe versanti.

auto auto1
auto2

“Pe tot traseul pe ambele sensuri sunt prezente semnele evidente ale deplasarilor de teren si ale uriaselor forte la lucru. De exemplu, pe sensul spre Sibiu, chiar sub zona unde pe deasupra trece magistrala feroviara 200, in autostrada au aparut deformari ale terasamentului sub efectul alunecarii versantului. Si nu este vorba despre alunecarile de suprafata, care sunt usor de stabilizat cu ziduri de sprijin, ci de alunecari de profunzime care ameninta atat integritatea autostrazii, cat si a caii ferate, aflata la numai 30 de metri de marginea debleului”, spune Craciun.

Nu este prima data cand presa dezvaluie gravele nereguli ce au suvenit in executia autostrazii deschise aproape ilegal circulatiei in noiembrie, cu putin timp inainte de alegeri, si fara a avea receptia facuta. In luna septembrie 2014, „Romania libera“ dezvaluia existenta unui raport al consultantului lucrarilor, in care acesta atentiona Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) asupra prezentei a 200 de erori in realizarea lucrarilor.

Asfalt subtiat sub limitele minime admise, structuri de beton crapate, straturi ale autostrazii asternute fara respectarea tehnologiilor corespunzatoare – erau doar cateva dintre abaterile majore. Mai mult, ca si cum situatia nu ar fi fost destul de grava, CNADNR a reziliat contractul cu consultantul angajat, urmand sa faca verificarea calitativa a lucrarilor cu proprii ingineri, insuficienti numeric si mai putin pregatiti.

Iti place aktual24.ro? Urmareste fluxul de stiri aktual24.ro si pe Facebook

Urmareste-ne si pe:

Mai mult despre: ,

Comentarii: