Majoritatea achizitiilor online pot fi returnate in termen de 14 zile, informeaza ANPC

news

Majoritatea achizitiilor realizate online pot fi returnate in termen de 14 zile datorita dreptului de retragere reglementat de Uniunea Europeana. Aceasta masura protejeaza consumatorii impotriva cumparaturilor impulsive si tacticilor agresive de vanzare, aplicandu-se tuturor achizitiilor efectuate la distanta.

Dreptul de retragere le permite consumatorilor sa returneze produse cumparate online, telefonic sau prin corespondenta, fara a oferi un motiv, in termen de 14 zile de la primirea acestora.

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) subliniaza:
„Entuziasmul de a face o afacere buna, mai ales dupa Black Friday, poate fi rapid inlocuit de indoieli. Din fericire, consumatorii pot beneficia de aceasta optiune legala daca respecta regulile specifice.”

Consumatorii trebuie sa informeze vanzatorul despre intentia de returnare in termen de 14 zile, utilizand mijloace simple, precum e-mailul. Nu este necesara o scrisoare oficiala.

Dupa notificare, consumatorii au 14 zile pentru a returna produsele, care trebuie sa fie in stare buna, fara semne de utilizare excesiva.

De regula, consumatorii suporta costurile de transport, cu exceptia cazurilor in care magazinul ofera retur gratuit.

Irina Chiritoiu, director al Centrului European al Consumatorilor din Romania (ECC Romania), explica:
„Dreptul de retragere ofera consumatorilor libertatea de a se razgandi, protejandu-i impotriva tacticilor de vanzare sub presiune.”

Nu toate produsele pot fi returnate. Printre exceptii se numara: produsele personalizate, articolele realizate la comanda, care nu pot fi revandute; produse de sanatate si igiena, daca sigiliul este rupt, returnarea acestora nu este permisa; continut digital – produse descarcate sau accesate (software, carti electronice) – care nu pot fi rambursate; bilete si rezervari – servicii precum transportul sau evenimentele cu data fixa sunt excluse.

Reglementat de Uniunea Europeana, acest drept ofera consumatorilor protectie impotriva achizitiilor impulsive si le permite sa returneze produsele care nu corespund asteptarilor.

„Black Friday este o oportunitate pentru achizitii avantajoase, dar poate duce si la cumparaturi neplanificate. Este esential ca oamenii sa stie ca au optiunea de a returna produsele, dar si sa inteleaga conditiile acestui drept,” adauga Irina Chiritoiu.

Inainte de achizitie, este important sa se verifice politica de retur a magazinului, sa fie pastrate toate documentele si dovezile de plata si, totodata, sa se confirme ca produsul este eligibil pentru retur.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: