Niciodata PSD si PNL nu vor vota asa ceva. Cabinetul Ciolos propune verificarea cheltuirii banilor prin PNDL din 2013 pana azi

politica

USR sustine asigurarea finantarii pentru proiectele PNDL 1 si PNDL 2 si achitarea facturilor pentru lucrarile executate in cadrul acestora insa „doar dupa obtinerea asigurarilor de realitate si conformitate”. Programul de guvernare propus de USR prevede, de asemenea, efectuarea, pana la 1 martie 2022, a unui „audit de performanta a PNDL 1 si PNDL 2” si a subprogramelor de finantare gestionate de Compania Nationala de Investitii (CNI) dar si a fondurilor din programul ANL in perioada 2013-2021.

Programul de guvernare propus de premierul desemnat Dacian Ciolos si de ministrii pe care acesta ii sustine prevede un subcapitol denumit „Reforma mecanismelor de finantare destinate dezvoltarii comunitatilor locale: PNDL 1, PNDL 2, Programul Anghel Saligny, ANL, Fondul de Rezerva Bugetara”.

Documentul propune, astfel, asigurarea finantarii pentru proiectele derulate prin PNDL 1 si PNDL 2, respectiv plata facturilor „doar dupa obtinerea asigurarilor de realitate si conformitate prin controalele de calitate a executiei”.

Totodata, USR propune, prin acest program, „efectuarea unui audit de performanta a PNDL 1 si PNDL 2 si a subprogramelor de finantare gestionate de CNI pentru intervalul de referinta 2013-2021”. Termenul de implementare a acestei prevederi este 1 martie 2022.

Guvernul propus de Ciolos sustine de asemenea „reforma structurala a programului de finantare Anghel Saligny prin introducerea amendamentelor propuse de USR: mecanisme de cheltuire similare fondurilor europene, indicatori de program, criterii de eligibilitate si ordine de prioritizare, cofinantare, decontare pe baza de costuri unitare maximale, alocare pe baza de evaluare rezultata din punctaj, management transparent prin platforma informatica”.

La acelasi subcapitol din programul de guvernare propus, USR sustine si modificarea conditiilor de acordare a finantarii pentru constructia de locuinte prin programul ANL prin instituirea obligativitatii de asigurare a conectivitatii la retelele de utilitati, dar si efectuarea unui audit de performanta, intervalul de referinta fiind 2013-2021, cu termen de realizare 1 martie 2022.

In ceea ce priveste alocarea sumelor din Fondului de Rezerva Bugetara, USR sustine ca aceasta trebuie „reglementata specific prin introducerea unor conditii simultane” precum plafonarea sumelor maxime anuale alocate prin Fondul de rezerva ca procent din PIB, aplicarea unei formule de alocare pentru fiecare unitate administrativ-teritoriala in functie de numarul de locuitori si de capacitatea financiara proprie, stabilirea unor criterii de prioritizare in functie de urgenta investitiei in masura in care solicitarile depasesc suma maxima anuala alocata.

Mai mult despre:

Comentarii: