O noua decizie cu impact MAJOR a Guvernului Ciolos. Este o lovitura puternica data BIROCRATIEI

news

Guvernul Ciolos are in pregatire o noua masura contra birocratiei. Se vor modifica normele de aplicare ale Legii 50 privind autorizarea lucrarilor de constructii, iar intreaga procedura de obtinere a autorizatiei de construire se va putea desfasura online.

Potrvit propunerii de modificare a normelor de aplicare a Legii 50 privind autorizarea lucrarilor de constructii, publicata pe site-ul MDRAP,  se introduce posibilitatea ca intreaga procedura de obtinere a unei autorizatii de construire sa se poata desfasura online, incepand cu eliberarea certificatului de urbanism, trecand prin obtinerea avizelor si acordurilor si pana la obtinerea Autorizatiei de Construire, inclusiv a posibilitatii de prelungire in caz de expirare.

Cu doar cateva zile inainte, in cadrul Strategiei Nationale a Locuirii, se preciza ca termenul mediu de obtinere a unei autorizatii de construire este de 255 de zile, cu mult peste nivelul Uniunii Europene. In state dezvoltate precum Germania, Franta sau cele din Nordul Europei perioada nu depaseste o luna pentru constructiile simple cum ar fi locuintele, iar intreaga procedura se desfasoara online (pentru constructiile complexe procedura o depaseste in general pe cea din Romania).

Conform Adevarul, in referatul de aprobare se precizeaza ca: „Introducerea, cu scopul simplificarii procedurilor administrative pentru obtinerea avizelor si/sau acordurilor organismelor centrale solicitate prin certificatul de urbanism, a posibilitatii de depunere spre avizare a documentatiilor specifice si prin sistemul de e-guvernare implementat prin punctul unic de contact electronic (PCU) organizat conform Directivei 2006/123/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 12 decembrie 2006 privind serviciile in cadrul pietei interne, prin portalul aflat la adresa aceasta, pentru autoritatile si institutiile care sunt inscrise in sistem si au proceduri operationale specifice adecvate.”

Modificarea vine si in ajutorul primariilor mai mici, acolo unde legal si / sau financiar nu se putea constitui birou propriu de urbanism din lipsa de personal. Pana acum, chiar daca acestea aveau un angajat specialist in domeniu, nu se putea constitui structura de specialitate si astfel era obligatorie consultarea structurii existente la nivel judetean. Acest lucru ducea la o intarziere a procedurii de autorizare cu cel putin doua luni peste termenul normal.

Legislatia existenta prevedea si Autorizarea Lucrarilor de Organizare de Santier, lucru care rareori se realiza. Propunerea modifica aceasta prevedere considerandu-se ca Organizarea de Santier se autorizeaza automat prin Autorizatia de Construire: „Potrivit prevederilor art. 7 alin. (1) din Lege, odata cu autorizarea executarii lucrarilor de baza, prin autorizatiile de construire/desfiintare se autorizeaza si executarea lucrarilor de organizare de santier aferente.”

De asemenea avizatorii sunt obligati sa ofere posibilitatea depunerii si obtinerii online a raspunsurilor: „(61) In vederea simplificarii procedurilor administrative pentru obtinerea avizelor si/sau acordurilor organismelor centrale solicitate in mod expres prin certificatul de urbanism, depunerea spre avizare a documentatiilor specifice si prin sistemul de e-guvernare implementat prin punctul unic de contact electronic (PCU) organizat conform Directivei 2006/123/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 12 decembrie 2006 privind serviciile in cadrul pietei interne, prin portalul aflat la adresa https://www.edirect.e-guvernare.ro/, pentru autoritatile si institutiile care sunt inscrise in sistem si au proceduri operationale specifice adecvate.”

Situatia este similara si pentru obtinerea certificatului de urbanism: „(7) In vederea simplificarii procedurilor administrative si a reducerii costurilor aferente dezvoltarii investitiilor, procedura obtinerii certificatului de urbanism se poate derula si prin sistemul de e-guvernare implementat prin punctul unic de contact electronic (PCU) organizat conform Directivei 2006/123/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 12 decembrie 2006 privind serviciile in cadrul pietei interne, prin portalul aflat la adresa https://www.edirect.e-guvernare.ro/, pentru autoritatile administratiei publice locale si institutiile care sunt inscrise in sistem si au proceduri operationale specifice adecvate.”

Certificatul de urbanism se va putea astfel transmite direct, prin posta cu recomandata sau prin sistemul electronic. Primariile vor fi nevoite sa creasca si gradul de transparenta, fiind obligate sa faca publice pe site-ul propriu restrictiile impuse printr-un certificat de urbanism: „Pe site-ul propriu de internet a emitentului certificatului de urbanism, sunt publicate in mod obligatoriu, restrictiile prevazute in regulamentele documentatiilor de urbanism aprobate.”

Iti place aktual24.ro? Urmareste fluxul de stiri aktual24.ro si pe Facebook

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: