Oficial: Voiculescu, Chirieac si Andronic vor primi si mai multi bani publici. Modificarile realizate de PSD in Parlament au fost promulgate de Iohannis

politica

Presedintele Klaus Iohannis a promulgat, marti, doua legi privind organizarea si desfasurarea unor campanii de informare publica in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea COVID-19. Legile au fost votate de majoritatea PSD din Parlament dupa ce a fost modificata ordonanta „Bani pentru presa” in sensul acordarii unor sume suplimentare trusturilor de presa. Cei mai mari beneficiari sunt Dan Voiculescu, Sebastian Ghita, Radu Budeanu, Bogdan Chirieac, Dan Andronic si Iosif Buble.

Ordonanta de urgenta 63/2020 are ca obiect de reglementare crearea cadrului legal privind difuzarea contra cost de catre Guvern, prin intermediul serviciilor de programe de televiziune si radiodifuziune, al ziarelor tiparite, revistelor, publicatiilor periodice, al furnizorilor de servicii media on-line si furnizorilor de publicitate, de campanii de informare publica privind masurile de prevenire si limitare a raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2 si privind modul de reluare a activitatilor economice si sociale. Ordonanta de urgenta 86/2020 de modificare a OUG 63/2020 prevede prelungirea perioadei de desfasurare a acestor campanii, mentioneaza Agerpres.

Potrivit textelor privind OUG 63, incepand cu data de 15 mai 2020, Guvernul difuzeaza, contra cost, prin intermediul serviciilor de programe de televiziune si radiodifuziune, al ziarelor tiparite, revistelor, publicatiilor periodice, al furnizorilor de servicii media online si furnizorilor de publicitate prin mijloace de publicitate amplasate in localitati, inregistrate in Romania, campanii de informare publica privind masurile de prevenire si limitare a raspandirii coronavirusului SARSCoV-2, precum si campanii de informare publica privind modul de reluare a activitatilor economice si sociale dupa incetarea starii de urgenta.

Campaniile de informare publica sunt realizate de Guvernul Romaniei si gestionate de catre Secretariatul General al Guvernului si Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei.

Legea prevede ca Guvernul Romaniei va realiza si va transmite spre difuzare cel putin trei campanii de informare publica lunar pana la 31 decembrie 2020.

Citeste si: Si mai multi bani publici pentru Chirieac si Voiculescu. PSD a modificat in Parlament ordonanta „Bani pentru presa”

In cazul campaniilor de informare publica care se realizeaza prin intermediul serviciilor de programe de televiziune si radiodifuziune, al ziarelor tiparite, revistelor, publicatiilor periodice, al furnizorilor de servicii media online care difuzeaza, respectiv publica materialele de informare intr-o alta limba decat limba romana, acestea vor fi realizate in limba respectiva de catre Guvernul Romaniei.

Bugetul total alocat campaniilor de informare publica este de maximum 200.000.000 lei, exclusiv TVA, pe toata durata acestora. Toate valorile din aceasta ordonanta de urgenta sunt fara TVA. Sumele se asigura prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.

Perioada de derulare a campaniilor poate fi prelungita si bugetul total alocat poate fi marit in functie de necesitatile de informare publica in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea COVID-19. Perioada poate fi prelungita si bugetul marit si in functie de necesitatile de promovare a produselor si serviciilor romanesti pentru reluarea activitatii economice.

Intre conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca cei care participa la campaniile de informare publica se numara si aceea ca angajatorii sa nu rezilieze din vointa proprie niciun contract de munca si sa nu rezilieze unilateral niciun contract de drepturi de autor in vigoare la data semnarii contractelor in conditiile respectarii prevederilor Codului Muncii si respectarii obligatiilor din contractele de drepturi de autor, pe perioada pentru care se semneaza contractele de prestari servicii.

Legea prevede procentul de distribuire a bugetului pentru aceste campanii.

Astfel, bugetul se distribuie dupa cum urmeaza: 53% din buget sunt pentru serviciile de programe de televiziune care se distribuie – 8% pentru serviciile de programe de televiziune cu licente audiovizuale locale si regionale si 45% pentru serviciile detinatoare de licenta nationala.

Pentru radiodifuzorii TV cu audienta masurata la nivelul anului 2019 se va plati 570 lei pe punct de audienta nationala medie orara, pentru un spot video de 30 de secunde, maximum doua spoturi pe ora sau un spot video de 60 de secunde, maximum un spot video pe ora, in intervalul 06,00-24,00.

Pentru fiecare jurnalist angajat nou sau reangajat, inregistrat in Revisal, se acorda un bonus suplimentar de 1% din valoarea punctului de audienta, care va fi adaugat la aceasta, pentru perioada urmatoare angajarii sau reangajarii cu conditia pastrarii acestor contracte de munca pana la 31 decembrie 2020. Aceasta prevedere se aplica si in cazul angajarii sau reangajarii jurnalistilor concediati din cauza crizei de COVID19 sau a celor repatriati. Pretul maxim cu bonus inclus nu poate depasi 627 lei pe punct de audienta.

Pentru radiodifuzorii TV, canale tematice, cu licenta nationala si care indeplinesc conditiile, care nu au audienta masurata, plata serviciilor de publicitate se va face la nivelul de 100 lei pentru un spot video de 30 de secunde maximum 2 spoturi pe ora, sau 200 lei pentru un spot video de 60 de secunde, maximum 1 spot pe ora, in intervalul 06.00-24.00.

Pentru furnizorii media online plata se va face cu 5 lei pe 1.000 afisari, dar nu mai mult de 8 afisari pe vizitator unic pentru aceeasi campanie de informare pe o perioada de 30 de zile si nu mai mult de 200.000 lei/luna pentru un site, pentru bannere 970 x 250 pixeli, 300 x 250 pixeli si 300 x 600 pixeli, amplasate in primele trei ecrane ale portalurilor web varianta desktop si maximum trei ecrane in varianta mobil, fara a depasi doua pozitii publicitare pe fiecare pagina afisata.

O campanie de informare va fi identificata prin unicitatea mesajului comunicat. Pentru fiecare jurnalist angajat nou sau reangajat, inregistrat in Revisal, se acorda un bonus de 1 leu/1.000 de afisari pentru perioada urmatoare angajarii sau reangajarii, cu conditia pastrarii acestor contracte de munca pana la 31 decembrie 2020. Aceasta prevedere se aplica si in cazul angajarii sau reangajarii jurnalistilor concediati din cauza crizei de COVID19 sau a celor repatriati. Bonusul se aduna la valoarea de 5 lei/1.000 de afisari, pretul maxim neputand depasi 15 lei/1.000 de afisari.

Campaniile de informare vor contine, fara a se limita la acestea, si materiale non-comerciale pentru promovarea urmatoarelor industrii romanesti: turism, industria IT, agricultura si zootehnie, industria auto, care vor fi difuzate in limba romana si in mediul online in limbi de circulatie internationala precum engleza, franceza si germana.

Legea privind Ordonanta de urgenta 86/2020 prevede ca perioada desfasurarii acestor campanii este de 180 de zile de la data incheierii in acest sens a contractelor de prestari servicii, dar nu mai tarziu de 31 decembrie 2020.

Chirieac va incasa aproape 500.000 de euro

Bogdan Chirieac s-a inscris cu cinci site-uri pentru a accesa banii de la guvern, astfel incat pana la sfarsitul anului ar putea ajunge la peste 500.000 de euro. Site-urile controlate de Chirieac sunt: DC News, Stiri Diaspora, DC Medical, DC Business, Defense Romania.

Pentru cele patru luni de campanie, prevazute in OUG 63/2020, Chirieac urma sa incaseze 224.000 de euro. PSD a modificat OUG, astfel incat campania va dura inca trei luni, prin urmare suma se va dubla, mai ales ca a fost crescut pragul la 40.000 euro/lunar.

Citeste si: Bani pentru presa. Trustul lui Voiculescu incaseaza cei mai multi bani de la Guvern in cadrul campaniei „de informare publica”

Aktual24.ro va functiona in continuare fara bani publici

Publicatia aktual24.ro anunta ca va functiona in continuare fara niciun leu din bani publici. De la infiintarea sa, in urma cu cinci ani, de catre jurnalistul Ovidiu Albu, aktual24.ro nu a beneficiat de niciun contract pe bani publici, nu a derulat campanii platite de Primaria Generala sau de primariile de sector din Bucuresti sau de alta institutie/companie de stat precum o fac numeroase alte publicatii online. Reclamele care apar pe site, cea mai mare parte fiind afisate prin intermediul unor platforme specializate precum Google Adsense sau Teads, sunt singura sursa de finantare a publicatiei aktual24.ro.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: